Nové Audi RS 6: suverénní sportovní sedan

Marek Litzman, 2. října 2008, 21:29 Google+

Největší výkon 426 kW (580 k) a točivý moment 650 N.m - se svým motorem V10 biturbo a trvalým pohonem všech kol quattro nemá Audi RS 6 konkurenci. Po kombi RS 6 Avant představuje nyní Audi tento model také v provedení sedan.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
RS6

RS6 | foto: Audi

Sdílejte článek

Přestože se jeho mimořádné jízdní výkony a vzrušující dynamika vyrovnají supersportovním vozům, nabízí Audi RS 6 v každodenním provozu praktičnost velkého manažerského sedanu.
 
Motor nového Audi RS 6 je uměleckým dílem nejmodernější techniky. Motor V10 se zdvihovým objemem 4991 cm3 využívá několik vítězných technologií Audi ze závodních tratí - přímé vstřikování benzinu FSI, mazání se suchou klikovou skříní a dvě turbodmychadla. K mohutné a přesto kultivované hnací síle, dostupné v neuvěřitelně širokém pásmu otáček, dopomáhá motoru přeplňování dvěma turbodmychadly s maximálním plnicím tlakem až 1,6 baru. Maximum točivého momentu 650 N.m je k dispozici od 1500 do 6250 min-1, což je prakticky celý rozsah využitelných otáček. Maximální výkon 426 kW (580 k) poskytuje tento motor od 6250 min-1 až do svých maximálních otáček 6700 min-1.
 
Audi RS 6 dosahuje jízdních výkonů na úrovni supersportovního vozu, jak ostatně naznačuje výkonová hmotnost 3,4 kg/k. Na své cestě k elektronicky omezené největší rychlosti 250 km/h, kterou lze na přání zvýšit na 280 km/h, vystřelí RS 6 z 0 na 100 km/h za 4,5 sekundy. Reakce motoru V10 na sešlápnutí pedálu plynu jsou okamžité a spontánní. Přenos hnací síly je přitom naprosto plynulý a akceleraci doprovází fascinující zvuková kulisa.
 
S motorem je spojena šestistupňová převodovka tiptronic, která patří k nové generaci dynamických samočinných převodovek Audi. Doba její odezvy se zkrátila na desetinu sekundy, doba potřebná pro přeřazení je v porovnání  s převodovkami používanými v jiných modelech poloviční a převody jsou krátké. Řidič může řadit také manuálně pomocí páky voliče nebo pádel na volantu. Na převodovku tiptronic navazuje soustava stálého pohonu všech kol quattro, který má sportovní charakteristiku upřednostňující přenos hnací síly na zadní kola.
 
Špičková technika precizního zavěšení kol
 
Technologie použité v systému zavěšení kol Audi RS 6 zaručují řidiči působivé zážitky z jízdy. Každé z předních kol je zavěšené na čtyřech lehkých hliníkových ramenech, jejichž elastokinematika zajišťuje obzvlášť sportovní jízdní vlastnosti. Charakteristika posilovače řízení servotronic se mění s rychlostí jízdy a pro RS 6 byla nově nastavena. Převodka řízení má strmý převod 12,5:1. Rovněž kinematika zadního zavěšení byla upravena.
 
Konstruktéři použili také exkluzivní technologii tlumení: systém DRC (Dynamic Ride Control) potlačuje naklánění karoserie při dynamických změnách výhradně mechanickou cestou. Tlumiče kol jsou vzájemně diagonálně propojeny hydraulickým potrubím a regulačními ventily. Při průjezdu zatáčkou se zvětší tok oleje k tlumiči zatíženého vnějšího předního kola, a tím se přitvrdí jeho charakteristika a zmenší se náklon karoserie. Ve spojení se sportovním podvozkem plus nabízí systém DRC výběr tří volitelných nastavení tlumičů - sportovní, dynamické a komfortní - která lze aktivovat prostřednictvím MMI.
 
Elektronický stabilizační systém ESP nabízí maximální potěšení z jízdy bez ústupků v oblasti bezpečnosti. Relativně vysoko umístěná hranice pro jeho aktivaci povzbuzuje řidiče k dynamickému stylu jízdy. ESP nabízí sportovní režim a lze ho také kompletně vypnout.
 
Nové Audi RS 6 jezdí na devatenáctipalcových hliníkových kolech obutých do pneumatik 255/40. Působivý temperament vozu krotí neméně působivá brzdová soustava, vpředu s šestipístkovými hliníkovými třmeny - v černé barvě s logy RS - a brzdovými kotouči o průměru 390 milimetrů. Zadní brzdové kotouče mají průměr 365 milimetrů. Zadní náprava je vybavena jednopístkovými plovoucími třmeny. Plovoucí ocelové kotouče mají velké chladicí kanály a axiální děrování, aby s nižší hmotností nabízely větší brzdný výkon.
 
Na přání se dodávají kola 9,5J x 20, která umožňují montáž keramické brzdové soustavy, jejíž kotouče o průměru 420 (vpředu) a 356 (vzadu) milimetrů váží dohromady o 12,2 kilogramu méně než ocelové kotouče. Třmeny - vpředu osmipístkové - jsou lakované antracitovou barvou a nesou nápisy "Audi ceramic."
 
Karoserie sedanu RS 6 je dlouhá 4,93 metru a tento dynamický špičkový model okamžitě prozrazuje řada charakteristických prvků, k nimž patří maska chladiče Singleframe, vstupy vzduchu, adaptivní světlomety xenon plus se svítilnami LED pro denní svícení specifickými pro RS 6, rozšířené blatníky a dynamické linie bočních prahů, zadní difuzor, spoiler integrovaný do víka zavazadlového prostoru a dvě velké oválné koncovky výfuku.
 
Nejlepší materiály a kvalita bez kompromisů
 
Stejně jako všechny modely Audi RS vyvinuté a vyráběné společností quattro GmbH ve spolupráci s AUDI AG je i RS 6 ztělesněním výkonu, elegance, exkluzivity a dokonalosti. Interiér je vyzdoben výběrem nejlepších materiálů, jako jsou uhlíkové kompozity, hliník, klavírní lak, kůže a Alcantara v osvědčené kvalitě Audi.
 
Výrazně anatomicky tvarovaná sportovní sedadla poskytují optimální oporu a pevné držení těla. Tato elektricky nastavitelná sedadla jsou čalouněná hedvábnou kůží Nappa, na přání se dodává kombinace kůže a Alcantary nebo kůže Valcona. Ještě sportovnější anatomická sedadla jsou v nabídce pro řidiče a předního spolujezdce. Sériová výbava zahrnuje dvouzónovou komfortní automatickou klimatizaci plus, kožený multifunkční sportovní volant RS se zploštělou spodní částí věnce, audiosystém Bose s prostorovým zvukem a navigační systém.
 
Také nabídka volitelné výbavy překypuje špičkovou technikou: varovný systém proti neúmyslnému vyjetí z jízdního pruhu Audi lane assist pomáhá řidiči udržet vůz ve svém jízdním pruhu; adaptivní tempomat udržuje stálý odstup od vpředu jedoucího vozidla; a asistent pro změnu jízdního pruhu Audi side assist zvyšuje bezpečnost při přejíždění z jednoho pruhu do druhého sledováním případných překážek skrytých ve slepém úhlu. Telefonní sada Audi Bluetooth umožňuje perfektní integraci řidičova mobilního telefonu, aby se telefonování stalo luxusním zážitkem. Tato sada je začleněna do standardního ovládacího systému MMI, jehož nová generace má v Audi RS 6 svou premiéru.
 
Cena pro český trh začíná na 2 588 800 Kč s DPH při kurzu k 25. 9. 2008 (UniCredit Bank, devizi, prodej).

 

t.z. Audi

Vytisknout

Diskuze: Nové Audi RS 6: suverénní sportovní sedan

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

S4

Nové Audi S4/S4 Avant

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud