Ostrý a suverénní - nový Golf GTI

Golf GTI
Golf GTI, foto: Volkswagen
Marek Litzman 1. října 2008 11:36
Sdílej:

GTI je bestsellerem: již více než 1,7 milionu zákazníků na celém světě se rozhodlo pro některou z pěti generací tohoto sportovního vozu. Na nyní se připravuje šestá generace Golfu GTI, kterou Volkswagen představí v podobě studie ve světové premiéře na Pařížském autosalonu (4. až 19. 10. 2008)

Podvozek GTI s novou elektronickou uzávěrkou diferenciálu XDS přiváží novou definici průjezdu zatáčkou a trakce. Golf GTI s nejvyšší rychlostí  240 km/h dopřává svému řidiči ještě větší jízdní potěšení, a to mimo jiné díky turbodmychadlem přeplňovanému motoru o výkonu 155 kW/210 k, jenž v kombinovaném režimu EU spotřebuje jen 7,5 l/100 km.

Sériová výroba šesté generace vozů Golf GTI, která se bude opět vyznačovat jedinečnou kombinací sportovního podvozku a agilního motoru, začne na jaře 2009. Motor nového GTI nabízí maximální točivý moment 280 Nm již při 1800 min-1. Sprint z 0 na 100 km/h proběhne za pouhých 6,9 sekundy a zrychlovat přestane vůz až při 240 km/h.

Studie s novým sportovním podvozkem sníženým o 22 milimetrů má kompletně novénastavení pružin, tlumičů a zadních stabilizátorů. Kromě toho bude i pro budoucí GTI  k dispozici adaptivní regulace podvozku DCC.

"Chtěli jsme naprosto jasný design GTI, auto, které má sílu, ale jednoduše také styl," vysvětluje celkové pojetí vozu Walter de Silva, šéfdesignér automobilky Volkswagen. V Paříži vystavená studie šesté generace v sobě spojuje oba tyto stylistické projevy, které jsou charakteristické pro GTI. Detaily, jako jsou například typická voštinová mřížka masky chladiče a kapota motoru ve tvaru V přesahující přes světlomety, přebírá šestá generace GTI od páté. Avšak jasné horizontální uspořádání pochází jednoznačně z prvního GTI. Díky těmto stylistickým prvkům a horizontálnímu základnímu designu čelní partie působí studie vozu Golf GTI opticky širším (1,78 m) a nižším (1,47 m) dojmem, takže se může pochlubit dynamičtějším vzhledem, než kterýkoli jiný vůz této třídy.

 

t.z. Volkswagen

Témata:
Stalo se
Pit Lane
Peugeot 9X8 verze Evolution 2024

1812 km Kataru: Tým Peugeot TotalEnergies zahajuje sezónu 2025

Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW posouvá hranice: Revoluční 800voltová technologie pro Neue Klasse slibuje rychlejší nabíjení i delší dojezd

BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.

Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.