Ostrý a suverénní - nový Golf GTI

Marek Litzman, 1. října 2008, 11:36 Google+

GTI je bestsellerem: již více než 1,7 milionu zákazníků na celém světě se rozhodlo pro některou z pěti generací tohoto sportovního vozu. Na nyní se připravuje šestá generace Golfu GTI, kterou Volkswagen představí v podobě studie ve světové premiéře na Pařížském autosalonu (4. až 19. 10. 2008)

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Golf GTI

Golf GTI | foto: Volkswagen

Sdílejte článek

Podvozek GTI s novou elektronickou uzávěrkou diferenciálu XDS přiváží novou definici průjezdu zatáčkou a trakce. Golf GTI s nejvyšší rychlostí  240 km/h dopřává svému řidiči ještě větší jízdní potěšení, a to mimo jiné díky turbodmychadlem přeplňovanému motoru o výkonu 155 kW/210 k, jenž v kombinovaném režimu EU spotřebuje jen 7,5 l/100 km.

Sériová výroba šesté generace vozů Golf GTI, která se bude opět vyznačovat jedinečnou kombinací sportovního podvozku a agilního motoru, začne na jaře 2009. Motor nového GTI nabízí maximální točivý moment 280 Nm již při 1800 min-1. Sprint z 0 na 100 km/h proběhne za pouhých 6,9 sekundy a zrychlovat přestane vůz až při 240 km/h.

Studie s novým sportovním podvozkem sníženým o 22 milimetrů má kompletně novénastavení pružin, tlumičů a zadních stabilizátorů. Kromě toho bude i pro budoucí GTI  k dispozici adaptivní regulace podvozku DCC.

"Chtěli jsme naprosto jasný design GTI, auto, které má sílu, ale jednoduše také styl," vysvětluje celkové pojetí vozu Walter de Silva, šéfdesignér automobilky Volkswagen. V Paříži vystavená studie šesté generace v sobě spojuje oba tyto stylistické projevy, které jsou charakteristické pro GTI. Detaily, jako jsou například typická voštinová mřížka masky chladiče a kapota motoru ve tvaru V přesahující přes světlomety, přebírá šestá generace GTI od páté. Avšak jasné horizontální uspořádání pochází jednoznačně z prvního GTI. Díky těmto stylistickým prvkům a horizontálnímu základnímu designu čelní partie působí studie vozu Golf GTI opticky širším (1,78 m) a nižším (1,47 m) dojmem, takže se může pochlubit dynamičtějším vzhledem, než kterýkoli jiný vůz této třídy.

 

t.z. Volkswagen

Vytisknout

Diskuze: Ostrý a suverénní - nový Golf GTI

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Octavia

Facelift Škoda Octavia - snímky unikly

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud