GTI je bestsellerem: již více než 1,7 milionu zákazníků na celém světě se rozhodlo pro některou z pěti generací tohoto sportovního vozu. Na nyní se připravuje šestá generace Golfu GTI, kterou Volkswagen představí v podobě studie ve světové premiéře na Pařížském autosalonu (4. až 19. 10. 2008)
Podvozek GTI s novou elektronickou uzávěrkou diferenciálu XDS přiváží novou definici průjezdu zatáčkou a trakce. Golf GTI s nejvyšší rychlostí 240 km/h dopřává svému řidiči ještě větší jízdní potěšení, a to mimo jiné díky turbodmychadlem přeplňovanému motoru o výkonu 155 kW/210 k, jenž v kombinovaném režimu EU spotřebuje jen 7,5 l/100 km.
Sériová výroba šesté generace vozů Golf GTI, která se bude opět vyznačovat jedinečnou kombinací sportovního podvozku a agilního motoru, začne na jaře 2009. Motor nového GTI nabízí maximální točivý moment 280 Nm již při 1800 min-1. Sprint z 0 na 100 km/h proběhne za pouhých 6,9 sekundy a zrychlovat přestane vůz až při 240 km/h.
Studie s novým sportovním podvozkem sníženým o 22 milimetrů má kompletně novénastavení pružin, tlumičů a zadních stabilizátorů. Kromě toho bude i pro budoucí GTI k dispozici adaptivní regulace podvozku DCC.
"Chtěli jsme naprosto jasný design GTI, auto, které má sílu, ale jednoduše také styl," vysvětluje celkové pojetí vozu Walter de Silva, šéfdesignér automobilky Volkswagen. V Paříži vystavená studie šesté generace v sobě spojuje oba tyto stylistické projevy, které jsou charakteristické pro GTI. Detaily, jako jsou například typická voštinová mřížka masky chladiče a kapota motoru ve tvaru V přesahující přes světlomety, přebírá šestá generace GTI od páté. Avšak jasné horizontální uspořádání pochází jednoznačně z prvního GTI. Díky těmto stylistickým prvkům a horizontálnímu základnímu designu čelní partie působí studie vozu Golf GTI opticky širším (1,78 m) a nižším (1,47 m) dojmem, takže se může pochlubit dynamičtějším vzhledem, než kterýkoli jiný vůz této třídy.
t.z. Volkswagen
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.