GTI je bestsellerem: již více než 1,7 milionu zákazníků na celém světě se rozhodlo pro některou z pěti generací tohoto sportovního vozu. Na nyní se připravuje šestá generace Golfu GTI, kterou Volkswagen představí v podobě studie ve světové premiéře na Pařížském autosalonu (4. až 19. 10. 2008)
Podvozek GTI s novou elektronickou uzávěrkou diferenciálu XDS přiváží novou definici průjezdu zatáčkou a trakce. Golf GTI s nejvyšší rychlostí 240 km/h dopřává svému řidiči ještě větší jízdní potěšení, a to mimo jiné díky turbodmychadlem přeplňovanému motoru o výkonu 155 kW/210 k, jenž v kombinovaném režimu EU spotřebuje jen 7,5 l/100 km.
Sériová výroba šesté generace vozů Golf GTI, která se bude opět vyznačovat jedinečnou kombinací sportovního podvozku a agilního motoru, začne na jaře 2009. Motor nového GTI nabízí maximální točivý moment 280 Nm již při 1800 min-1. Sprint z 0 na 100 km/h proběhne za pouhých 6,9 sekundy a zrychlovat přestane vůz až při 240 km/h.
Studie s novým sportovním podvozkem sníženým o 22 milimetrů má kompletně novénastavení pružin, tlumičů a zadních stabilizátorů. Kromě toho bude i pro budoucí GTI k dispozici adaptivní regulace podvozku DCC.
"Chtěli jsme naprosto jasný design GTI, auto, které má sílu, ale jednoduše také styl," vysvětluje celkové pojetí vozu Walter de Silva, šéfdesignér automobilky Volkswagen. V Paříži vystavená studie šesté generace v sobě spojuje oba tyto stylistické projevy, které jsou charakteristické pro GTI. Detaily, jako jsou například typická voštinová mřížka masky chladiče a kapota motoru ve tvaru V přesahující přes světlomety, přebírá šestá generace GTI od páté. Avšak jasné horizontální uspořádání pochází jednoznačně z prvního GTI. Díky těmto stylistickým prvkům a horizontálnímu základnímu designu čelní partie působí studie vozu Golf GTI opticky širším (1,78 m) a nižším (1,47 m) dojmem, takže se může pochlubit dynamičtějším vzhledem, než kterýkoli jiný vůz této třídy.
t.z. Volkswagen
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.