TOYOTA MOTOR CORPORATION (TMC) dnes oznámila, že vyvinula hlavový záclonový airbag SRS (Supplemental Restraint System) pro zadní okno – jako první na světě* – k ochraně hlavy zadních cestujících v případě nárazu do vozidla zezadu.
Nový typ airbagu se rozvine z čalounění střechy nad zadním oknem, a vytvoří tak ochrannou bariéru ve tvaru záclony. Společně s opěrkami hlavy pak tento airbag minimalizuje riziko nárazu do hlavy vnějším vozidlem nebo částmi zasaženého vozu, a tak pomáhá snížit závažnost poranění cestujících. Očekává se, že jeho použitím v ultra-kompaktním čtyřmístném modelu iQ, který bude zanedlouho uveden na trh, se úroveň ochrany hlavy zadních cestujících v tomto voze zhruba zdvojnásobí.
TMC pokračuje v aktivním vývoji a nasazování svých bezpečnostních technologií na ochranu cestujících v případě nehody – příkladem jsou hlavové záclonové airbagy SRS nebo kolenní airbagy, které tato automobilka rychle uvedla na trh, aby lépe reagovala na širší spektrum dopravních nehod.
V rámci svého úsilí o dosažení trvale udržitelné mobility se chce Toyota zaměřit na posilování bezpečnosti provozu. S tímto cílem vyvíjí činnost v různých oblastech: 1) vývoj ještě bezpečnějších vozů a technologií, 2) aktivní účast při formování bezpečného prostředí provozu a 3) činnosti zaměřené na vzdělávání lidí v oblasti bezpečnosti provozu, s cílem přispět k úplnému odstranění nehod se smrtelnými následky, což je samo o sobě nejvyšší metou, kterou si společnost usilující o mobilitu může stanovit.
*Na základě průzkumu TMC, září 2008t.z. Toyota
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.