TOYOTA MOTOR CORPORATION (TMC) dnes oznámila, že vyvinula hlavový záclonový airbag SRS (Supplemental Restraint System) pro zadní okno – jako první na světě* – k ochraně hlavy zadních cestujících v případě nárazu do vozidla zezadu.
Nový typ airbagu se rozvine z čalounění střechy nad zadním oknem, a vytvoří tak ochrannou bariéru ve tvaru záclony. Společně s opěrkami hlavy pak tento airbag minimalizuje riziko nárazu do hlavy vnějším vozidlem nebo částmi zasaženého vozu, a tak pomáhá snížit závažnost poranění cestujících. Očekává se, že jeho použitím v ultra-kompaktním čtyřmístném modelu iQ, který bude zanedlouho uveden na trh, se úroveň ochrany hlavy zadních cestujících v tomto voze zhruba zdvojnásobí.
TMC pokračuje v aktivním vývoji a nasazování svých bezpečnostních technologií na ochranu cestujících v případě nehody – příkladem jsou hlavové záclonové airbagy SRS nebo kolenní airbagy, které tato automobilka rychle uvedla na trh, aby lépe reagovala na širší spektrum dopravních nehod.
V rámci svého úsilí o dosažení trvale udržitelné mobility se chce Toyota zaměřit na posilování bezpečnosti provozu. S tímto cílem vyvíjí činnost v různých oblastech: 1) vývoj ještě bezpečnějších vozů a technologií, 2) aktivní účast při formování bezpečného prostředí provozu a 3) činnosti zaměřené na vzdělávání lidí v oblasti bezpečnosti provozu, s cílem přispět k úplnému odstranění nehod se smrtelnými následky, což je samo o sobě nejvyšší metou, kterou si společnost usilující o mobilitu může stanovit.
*Na základě průzkumu TMC, září 2008t.z. Toyota
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.