Na jeseň 2008 sa začína dodávať Mercedes-Benz triedy C s prvým dieselovým motorom úplne novej koncepcie. Jeho štvorvalcový agregát 2,2 litra poskytne so športovou šesťstupňovou manuálnou prevodovkou pri charakteristike overdrive výkon 150 kW/204 k a krútiaci moment 500 Nm.
Vozidlo zrýchli za 7 sekúnd z 0 na 100 km/h, pričom dosiahne maximálnu rýchlosť 250 km/h. Napriek uvedeným nadpriemerným parametrom spotrebuje v priemere iba 5,2 litrov (podľa NEFZ) pohonnej látky na 100 km. Už teraz spĺňa budúce emisné normy EU5 a jeho emisie CO2 predstavujú iba 138 g/km.
Tento prvý model, ktorý používa nový štvorvalec odpovedajúci svojimi parametrami šesťvalcovým motorom s väčším objemom, dostal názov C 250 CDI BlueEFFICIENCY Prime Edition. Štuttgartská automobilka ho zatiaľ vyrobí pre celý svet iba v limitovanej sérii 5 000 kusov. Poteší, že niekoľko z nich sa dostane aj na Slovensko.
Výrobca nového modelu automobilu ním ukazuje, že úsporná spotreba a vysoký výkon - a tým aj ekologické jazdenie a potešenie z jazdy - sa vzájomne nevylučujú.
Zdroj: Tlačová správa Mercedes-Benz
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.