Na jeseň 2008 sa začína dodávať Mercedes-Benz triedy C s prvým dieselovým motorom úplne novej koncepcie. Jeho štvorvalcový agregát 2,2 litra poskytne so športovou šesťstupňovou manuálnou prevodovkou pri charakteristike overdrive výkon 150 kW/204 k a krútiaci moment 500 Nm.
Vozidlo zrýchli za 7 sekúnd z 0 na 100 km/h, pričom dosiahne maximálnu rýchlosť 250 km/h. Napriek uvedeným nadpriemerným parametrom spotrebuje v priemere iba 5,2 litrov (podľa NEFZ) pohonnej látky na 100 km. Už teraz spĺňa budúce emisné normy EU5 a jeho emisie CO2 predstavujú iba 138 g/km.
Tento prvý model, ktorý používa nový štvorvalec odpovedajúci svojimi parametrami šesťvalcovým motorom s väčším objemom, dostal názov C 250 CDI BlueEFFICIENCY Prime Edition. Štuttgartská automobilka ho zatiaľ vyrobí pre celý svet iba v limitovanej sérii 5 000 kusov. Poteší, že niekoľko z nich sa dostane aj na Slovensko.
Výrobca nového modelu automobilu ním ukazuje, že úsporná spotreba a vysoký výkon - a tým aj ekologické jazdenie a potešenie z jazdy - sa vzájomne nevylučujú.
Zdroj: Tlačová správa Mercedes-Benz
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.