Na jeseň 2008 sa začína dodávať Mercedes-Benz triedy C s prvým dieselovým motorom úplne novej koncepcie. Jeho štvorvalcový agregát 2,2 litra poskytne so športovou šesťstupňovou manuálnou prevodovkou pri charakteristike overdrive výkon 150 kW/204 k a krútiaci moment 500 Nm.
Vozidlo zrýchli za 7 sekúnd z 0 na 100 km/h, pričom dosiahne maximálnu rýchlosť 250 km/h. Napriek uvedeným nadpriemerným parametrom spotrebuje v priemere iba 5,2 litrov (podľa NEFZ) pohonnej látky na 100 km. Už teraz spĺňa budúce emisné normy EU5 a jeho emisie CO2 predstavujú iba 138 g/km.
Tento prvý model, ktorý používa nový štvorvalec odpovedajúci svojimi parametrami šesťvalcovým motorom s väčším objemom, dostal názov C 250 CDI BlueEFFICIENCY Prime Edition. Štuttgartská automobilka ho zatiaľ vyrobí pre celý svet iba v limitovanej sérii 5 000 kusov. Poteší, že niekoľko z nich sa dostane aj na Slovensko.
Výrobca nového modelu automobilu ním ukazuje, že úsporná spotreba a vysoký výkon - a tým aj ekologické jazdenie a potešenie z jazdy - sa vzájomne nevylučujú.
Zdroj: Tlačová správa Mercedes-Benz
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.