Spoločnosť Daimler predstaví vyše 80 vozidiel v štyroch expozíciách svojho druhu najväčšej špecializovanej medzinárodnej výstavy IAA, ktorá sa bude konať od 25. septembra do 2. októbra 2008 v nemeckom Hannoveri.
Svoje alternatívne pohony pritom predvedie na siedmich hybridných nákladných automobiloch, transportéroch a autobusoch vrátane premiérového nákladného Mercedesu s označením Axor Bluetec Hybrid a tiež vystavovaného transportéru Vito BlueEfficiency s šesťstupňovou prevodovkou.
Premiéru tu bude mať tiež stavebná rada nového Mercedes-Benz Actros s oceľovou platňou na ochranu chladiča a motora a ďalším špecifickým vybavením určeným pre stavebníctvo.
Ďalšou premiérou Daimleru na tejto výstave bude prvý Actros so sériovo montovanou automatizovanou prevodovkou PowerShift 2 a ďalšími vylepšeniami.
Až 60-percentné zníženie nákladov na pohonné látky umožní podľa prognóz v štúdii prvý krát predstavovaný Mercedes Econic NGT Hybrid. Druhú premiéru tohto druhu vozidla reprezentuje už takmer na sériovú výrobu pripravený Econic Bluetec Hybrid.
V Hannoveri nebude chýbať ani najsilnejší ťahač Actros SLT projektovaný na hmotnosť súpravy 250 ton s hydrodynamickou spojkou a výkonnejším motorom V8 15,9 litra (480 kW, 635 k, 3 000 Nm).
Ako prekvapenie sa zasa dá očakávať premiéra novej triedy dvoj a trojnápravových nákladných vozidiel Mercedes-Benz Zetros schopných zdolávať náročný terén, ktoré využívajú motor s výkonom 240 kW (326 k) a na prenos hnacej sily im slúži hydraulicky radená osemstupňová prevodovka.
Širokú škálu premiér spoločnosti Daimler na IAA v Hannoveri dopĺňajú okrem iných tiež zájazdové autobusy Mercedes-Benz Travego, pätnásťmetrový Setra TopClass 400 s asistentom núdzového brzdenia, ktorý umožňuje lepšie predchádzať nehodám autobusov ako aj štúdia hospodárnej ľahkej vyklápačky poháňanej paralelným hybridným systémom s viacerými inovatívnymi prvkami - Mitsubishi Fuso Canter Eco-D.
Zdroj: Tlačová správa Daimler Slovakia
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?