Spoločnosť Daimler predstaví vyše 80 vozidiel v štyroch expozíciách svojho druhu najväčšej špecializovanej medzinárodnej výstavy IAA, ktorá sa bude konať od 25. septembra do 2. októbra 2008 v nemeckom Hannoveri.
Svoje alternatívne pohony pritom predvedie na siedmich hybridných nákladných automobiloch, transportéroch a autobusoch vrátane premiérového nákladného Mercedesu s označením Axor Bluetec Hybrid a tiež vystavovaného transportéru Vito BlueEfficiency s šesťstupňovou prevodovkou.
Premiéru tu bude mať tiež stavebná rada nového Mercedes-Benz Actros s oceľovou platňou na ochranu chladiča a motora a ďalším špecifickým vybavením určeným pre stavebníctvo.
Ďalšou premiérou Daimleru na tejto výstave bude prvý Actros so sériovo montovanou automatizovanou prevodovkou PowerShift 2 a ďalšími vylepšeniami.
Až 60-percentné zníženie nákladov na pohonné látky umožní podľa prognóz v štúdii prvý krát predstavovaný Mercedes Econic NGT Hybrid. Druhú premiéru tohto druhu vozidla reprezentuje už takmer na sériovú výrobu pripravený Econic Bluetec Hybrid.
V Hannoveri nebude chýbať ani najsilnejší ťahač Actros SLT projektovaný na hmotnosť súpravy 250 ton s hydrodynamickou spojkou a výkonnejším motorom V8 15,9 litra (480 kW, 635 k, 3 000 Nm).
Ako prekvapenie sa zasa dá očakávať premiéra novej triedy dvoj a trojnápravových nákladných vozidiel Mercedes-Benz Zetros schopných zdolávať náročný terén, ktoré využívajú motor s výkonom 240 kW (326 k) a na prenos hnacej sily im slúži hydraulicky radená osemstupňová prevodovka.
Širokú škálu premiér spoločnosti Daimler na IAA v Hannoveri dopĺňajú okrem iných tiež zájazdové autobusy Mercedes-Benz Travego, pätnásťmetrový Setra TopClass 400 s asistentom núdzového brzdenia, ktorý umožňuje lepšie predchádzať nehodám autobusov ako aj štúdia hospodárnej ľahkej vyklápačky poháňanej paralelným hybridným systémom s viacerými inovatívnymi prvkami - Mitsubishi Fuso Canter Eco-D.
Zdroj: Tlačová správa Daimler Slovakia
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.