Máme k dispozici první fotografie a technické specifikace tohoto naftového křižníku. Dle údajů zrychlení by se mohlo zdát, že jde spíše o sportovní auto, než velké SUV. Spotřeba se ale drží překvapivě nízko.
Audi Q7 V12 TDI quattro
• Šestilitrový motor V12 TDI s výkonem 368 kW (500 k) a točivým momentem 1000 N.m • Sériově adaptivní vzduchové odpružení s elektronicky řízenými tlumiči • Výrazně pozměněný design a luxusně vybavený interiér ve sportovním stylu
Audi přivádí technologii TDI k novému vrcholu: model Q7 V12 TDI quattro je nejvýkonnější vznětové SUV na světě. Jeho motor je dalším milníkem v evoluci automobilové techniky. Se zcela nově vyvinutou vstřikovací soustavou common rail poskytuje tento dvanáctiválec o objemu šest litrů mohutný výkon 368 kW (500 k) a točivý moment 1000 N.m. Díky tomu se velké SUV může pochlubit výkonovými parametry sportovního vozu.
První vznětový motor V12 v sériovém automobilu na světě zaručuje špičkovému SUV suverénní a kultivovaný pohon. Audi Q7 s tímto šestilitrem vystřelí z 0 na 100 km/h za 5,5 s, čímž se řadí do první ligy sportovních vozů. Působivému zrychlení učiní stop až elektronický omezovač při rychlosti 250 km/h. Přenos tak mohutné hnací síly na vozovku zajišťuje zesílená šestistupňová samočinná převodovka tiptronic s vysokým komfortem řazení a systém trvalého pohonu všech kol quattro s dynamickým rozdělováním točivého momentu. Za optimálních podmínek je tento poměr nastaven na 40:60 % ve prospěch zadní nápravy.
Ohromující hnací síla je dostupná prakticky v celém rozsahu využitelných otáček, mj. díky přeplňování dvěma turbodmychadly s proměnnou geometrií lopatek VTG s maximálním plnicím tlakem 2,7 baru. Nejvyšší točivý moment 1000 N.m má řidič k dispozici od 1750 do 3250 min-1. Vysoce kultivovaný běh a účinné spalování zaručuje přímé vstřikování common rail s maximálním vstřikovacím tlakem 2000 barů a osmiotvorovými piezoelektrickými vstřikovači.
Díky paketu inovativních technologií se Audi Q7 V12 TDI quattro v průměru spokojí s pouhými 11,3 litru paliva na 100 km. Vzhledem k výkonu motoru to je podivuhodně málo. Šestilitrové TDI tím výrazně překonává veškerou zážehovou konkurenci v segmentu vysokovýkonných SUV.
Za vývoj a výrobu modelu Audi Q7 V12 TDI quattro je zodpovědná dceřiná společnost quattro GmbH. Tím je zajištěno, že s dynamikou motoru drží krok i agilní podvozek s lichoběžníkovými závěsy předních a zadních kol. Ten je sériově vybaven adaptivním vzduchovým odpružením, elektronicky řízenými tlumiči, dvacetipalcovými koly a vysokovýkonnou brzdovou soustavou s keramickými kotouči vyztuženými uhlíkovými vlákny (vpředu s osmipístkovými třmeny, vzadu se čtyřpístkovými). Na přání se dodávají ráfky s průměrem 21 palců. Jízdu terénem usnadňuje nastavitelná světlá výška až 240 mm a terénní režim systému ESP, jehož součástí je asistent pro sjíždění prudkých svahů.
Nejvýkonnější vznětové SUV na světě bude možné objednávat od čtvrtého čtvrtletí 2008. Cena vozu zatím nebyla stanovena.
Zdroj: Tisková zpráva AC&C Public RelationsMladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?