Audi Q7 V12 TDI: foto a technické specifikace

Roman Turna, 16. září 2008, 12:25 Google+

Máme k dispozici první fotografie a technické specifikace tohoto naftového křižníku. Dle údajů zrychlení by se mohlo zdát, že jde spíše o sportovní auto, než velké SUV. Spotřeba se ale drží překvapivě nízko.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Q7

Q7 | foto: Archiv AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Audi Q7 V12 TDI quattro

•        Šestilitrový motor V12 TDI s výkonem 368 kW (500 k) a točivým momentem 1000 N.m
•        Sériově adaptivní vzduchové odpružení s elektronicky řízenými tlumiči
•        Výrazně pozměněný design a luxusně vybavený interiér ve sportovním stylu

Audi přivádí technologii TDI k novému vrcholu: model Q7 V12 TDI quattro je
nejvýkonnější vznětové SUV na světě. Jeho motor je dalším milníkem v evoluci
automobilové techniky. Se zcela nově vyvinutou vstřikovací soustavou common rail
poskytuje tento dvanáctiválec o objemu šest litrů mohutný výkon 368 kW (500 k) a
točivý moment 1000 N.m. Díky tomu se velké SUV může pochlubit výkonovými parametry
sportovního vozu.

První vznětový motor V12 v sériovém automobilu na světě zaručuje špičkovému SUV
suverénní a kultivovaný pohon. Audi Q7 s tímto šestilitrem vystřelí z 0 na 100 km/h
za 5,5 s, čímž se řadí do první ligy sportovních vozů. Působivému zrychlení učiní
stop až elektronický omezovač při rychlosti 250 km/h. Přenos tak mohutné hnací síly
na vozovku zajišťuje zesílená šestistupňová samočinná převodovka tiptronic s vysokým
komfortem řazení a systém trvalého pohonu všech kol quattro s dynamickým
rozdělováním točivého momentu. Za optimálních podmínek je tento poměr nastaven na
40:60 % ve prospěch zadní nápravy.

Ohromující hnací síla je dostupná prakticky v celém rozsahu využitelných otáček, mj.
díky přeplňování dvěma turbodmychadly s proměnnou geometrií lopatek VTG s maximálním
plnicím tlakem 2,7 baru. Nejvyšší točivý moment 1000 N.m má řidič k dispozici od
1750 do 3250 min-1. Vysoce kultivovaný běh a účinné spalování zaručuje přímé
vstřikování common rail s maximálním vstřikovacím tlakem 2000 barů a osmiotvorovými
piezoelektrickými vstřikovači.

Díky paketu inovativních technologií se Audi Q7 V12 TDI quattro v průměru spokojí s
pouhými 11,3 litru paliva na 100 km. Vzhledem k výkonu motoru to je podivuhodně
málo. Šestilitrové TDI tím výrazně překonává veškerou zážehovou konkurenci v
segmentu vysokovýkonných SUV.

Za vývoj a výrobu modelu Audi Q7 V12 TDI quattro je zodpovědná dceřiná společnost
quattro GmbH. Tím je zajištěno, že s dynamikou motoru drží krok i agilní podvozek s
lichoběžníkovými závěsy předních a zadních kol. Ten je sériově vybaven adaptivním
vzduchovým odpružením, elektronicky řízenými tlumiči, dvacetipalcovými koly a
vysokovýkonnou brzdovou soustavou s keramickými kotouči vyztuženými uhlíkovými
vlákny (vpředu s osmipístkovými třmeny, vzadu se čtyřpístkovými). Na přání se
dodávají ráfky s průměrem 21 palců. Jízdu terénem usnadňuje nastavitelná světlá
výška až 240 mm a terénní režim systému ESP, jehož součástí je asistent pro sjíždění
prudkých svahů.


Nejvýkonnější vznětové SUV na světě bude možné objednávat od čtvrtého čtvrtletí
2008. Cena vozu zatím nebyla stanovena.

Zdroj: Tisková zpráva AC&C Public Relations
Vytisknout

Diskuze: Audi Q7 V12 TDI: foto a technické specifikace

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

XC60

Volvo XC 60 je vhodné pro alergiky

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud