Audi Q7 V12 TDI: foto a technické specifikace

Roman Turna, 16. září 2008, 12:25 Google+

Máme k dispozici první fotografie a technické specifikace tohoto naftového křižníku. Dle údajů zrychlení by se mohlo zdát, že jde spíše o sportovní auto, než velké SUV. Spotřeba se ale drží překvapivě nízko.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Q7

Q7 | foto: Archiv AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Audi Q7 V12 TDI quattro

•        Šestilitrový motor V12 TDI s výkonem 368 kW (500 k) a točivým momentem 1000 N.m
•        Sériově adaptivní vzduchové odpružení s elektronicky řízenými tlumiči
•        Výrazně pozměněný design a luxusně vybavený interiér ve sportovním stylu

Audi přivádí technologii TDI k novému vrcholu: model Q7 V12 TDI quattro je
nejvýkonnější vznětové SUV na světě. Jeho motor je dalším milníkem v evoluci
automobilové techniky. Se zcela nově vyvinutou vstřikovací soustavou common rail
poskytuje tento dvanáctiválec o objemu šest litrů mohutný výkon 368 kW (500 k) a
točivý moment 1000 N.m. Díky tomu se velké SUV může pochlubit výkonovými parametry
sportovního vozu.

První vznětový motor V12 v sériovém automobilu na světě zaručuje špičkovému SUV
suverénní a kultivovaný pohon. Audi Q7 s tímto šestilitrem vystřelí z 0 na 100 km/h
za 5,5 s, čímž se řadí do první ligy sportovních vozů. Působivému zrychlení učiní
stop až elektronický omezovač při rychlosti 250 km/h. Přenos tak mohutné hnací síly
na vozovku zajišťuje zesílená šestistupňová samočinná převodovka tiptronic s vysokým
komfortem řazení a systém trvalého pohonu všech kol quattro s dynamickým
rozdělováním točivého momentu. Za optimálních podmínek je tento poměr nastaven na
40:60 % ve prospěch zadní nápravy.

Ohromující hnací síla je dostupná prakticky v celém rozsahu využitelných otáček, mj.
díky přeplňování dvěma turbodmychadly s proměnnou geometrií lopatek VTG s maximálním
plnicím tlakem 2,7 baru. Nejvyšší točivý moment 1000 N.m má řidič k dispozici od
1750 do 3250 min-1. Vysoce kultivovaný běh a účinné spalování zaručuje přímé
vstřikování common rail s maximálním vstřikovacím tlakem 2000 barů a osmiotvorovými
piezoelektrickými vstřikovači.

Díky paketu inovativních technologií se Audi Q7 V12 TDI quattro v průměru spokojí s
pouhými 11,3 litru paliva na 100 km. Vzhledem k výkonu motoru to je podivuhodně
málo. Šestilitrové TDI tím výrazně překonává veškerou zážehovou konkurenci v
segmentu vysokovýkonných SUV.

Za vývoj a výrobu modelu Audi Q7 V12 TDI quattro je zodpovědná dceřiná společnost
quattro GmbH. Tím je zajištěno, že s dynamikou motoru drží krok i agilní podvozek s
lichoběžníkovými závěsy předních a zadních kol. Ten je sériově vybaven adaptivním
vzduchovým odpružením, elektronicky řízenými tlumiči, dvacetipalcovými koly a
vysokovýkonnou brzdovou soustavou s keramickými kotouči vyztuženými uhlíkovými
vlákny (vpředu s osmipístkovými třmeny, vzadu se čtyřpístkovými). Na přání se
dodávají ráfky s průměrem 21 palců. Jízdu terénem usnadňuje nastavitelná světlá
výška až 240 mm a terénní režim systému ESP, jehož součástí je asistent pro sjíždění
prudkých svahů.


Nejvýkonnější vznětové SUV na světě bude možné objednávat od čtvrtého čtvrtletí
2008. Cena vozu zatím nebyla stanovena.

Zdroj: Tisková zpráva AC&C Public Relations
Vytisknout

Diskuze: Audi Q7 V12 TDI: foto a technické specifikace

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

XC60

Volvo XC 60 je vhodné pro alergiky

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud