Máme k dispozici první fotografie a technické specifikace tohoto naftového křižníku. Dle údajů zrychlení by se mohlo zdát, že jde spíše o sportovní auto, než velké SUV. Spotřeba se ale drží překvapivě nízko.
Audi Q7 V12 TDI quattro
• Šestilitrový motor V12 TDI s výkonem 368 kW (500 k) a točivým momentem 1000 N.m • Sériově adaptivní vzduchové odpružení s elektronicky řízenými tlumiči • Výrazně pozměněný design a luxusně vybavený interiér ve sportovním stylu
Audi přivádí technologii TDI k novému vrcholu: model Q7 V12 TDI quattro je nejvýkonnější vznětové SUV na světě. Jeho motor je dalším milníkem v evoluci automobilové techniky. Se zcela nově vyvinutou vstřikovací soustavou common rail poskytuje tento dvanáctiválec o objemu šest litrů mohutný výkon 368 kW (500 k) a točivý moment 1000 N.m. Díky tomu se velké SUV může pochlubit výkonovými parametry sportovního vozu.
První vznětový motor V12 v sériovém automobilu na světě zaručuje špičkovému SUV suverénní a kultivovaný pohon. Audi Q7 s tímto šestilitrem vystřelí z 0 na 100 km/h za 5,5 s, čímž se řadí do první ligy sportovních vozů. Působivému zrychlení učiní stop až elektronický omezovač při rychlosti 250 km/h. Přenos tak mohutné hnací síly na vozovku zajišťuje zesílená šestistupňová samočinná převodovka tiptronic s vysokým komfortem řazení a systém trvalého pohonu všech kol quattro s dynamickým rozdělováním točivého momentu. Za optimálních podmínek je tento poměr nastaven na 40:60 % ve prospěch zadní nápravy.
Ohromující hnací síla je dostupná prakticky v celém rozsahu využitelných otáček, mj. díky přeplňování dvěma turbodmychadly s proměnnou geometrií lopatek VTG s maximálním plnicím tlakem 2,7 baru. Nejvyšší točivý moment 1000 N.m má řidič k dispozici od 1750 do 3250 min-1. Vysoce kultivovaný běh a účinné spalování zaručuje přímé vstřikování common rail s maximálním vstřikovacím tlakem 2000 barů a osmiotvorovými piezoelektrickými vstřikovači.
Díky paketu inovativních technologií se Audi Q7 V12 TDI quattro v průměru spokojí s pouhými 11,3 litru paliva na 100 km. Vzhledem k výkonu motoru to je podivuhodně málo. Šestilitrové TDI tím výrazně překonává veškerou zážehovou konkurenci v segmentu vysokovýkonných SUV.
Za vývoj a výrobu modelu Audi Q7 V12 TDI quattro je zodpovědná dceřiná společnost quattro GmbH. Tím je zajištěno, že s dynamikou motoru drží krok i agilní podvozek s lichoběžníkovými závěsy předních a zadních kol. Ten je sériově vybaven adaptivním vzduchovým odpružením, elektronicky řízenými tlumiči, dvacetipalcovými koly a vysokovýkonnou brzdovou soustavou s keramickými kotouči vyztuženými uhlíkovými vlákny (vpředu s osmipístkovými třmeny, vzadu se čtyřpístkovými). Na přání se dodávají ráfky s průměrem 21 palců. Jízdu terénem usnadňuje nastavitelná světlá výška až 240 mm a terénní režim systému ESP, jehož součástí je asistent pro sjíždění prudkých svahů.
Nejvýkonnější vznětové SUV na světě bude možné objednávat od čtvrtého čtvrtletí 2008. Cena vozu zatím nebyla stanovena.
Zdroj: Tisková zpráva AC&C Public Relations
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.