Máme k dispozici první fotografie a technické specifikace tohoto naftového křižníku. Dle údajů zrychlení by se mohlo zdát, že jde spíše o sportovní auto, než velké SUV. Spotřeba se ale drží překvapivě nízko.
Audi Q7 V12 TDI quattro
• Šestilitrový motor V12 TDI s výkonem 368 kW (500 k) a točivým momentem 1000 N.m • Sériově adaptivní vzduchové odpružení s elektronicky řízenými tlumiči • Výrazně pozměněný design a luxusně vybavený interiér ve sportovním stylu
Audi přivádí technologii TDI k novému vrcholu: model Q7 V12 TDI quattro je nejvýkonnější vznětové SUV na světě. Jeho motor je dalším milníkem v evoluci automobilové techniky. Se zcela nově vyvinutou vstřikovací soustavou common rail poskytuje tento dvanáctiválec o objemu šest litrů mohutný výkon 368 kW (500 k) a točivý moment 1000 N.m. Díky tomu se velké SUV může pochlubit výkonovými parametry sportovního vozu.
První vznětový motor V12 v sériovém automobilu na světě zaručuje špičkovému SUV suverénní a kultivovaný pohon. Audi Q7 s tímto šestilitrem vystřelí z 0 na 100 km/h za 5,5 s, čímž se řadí do první ligy sportovních vozů. Působivému zrychlení učiní stop až elektronický omezovač při rychlosti 250 km/h. Přenos tak mohutné hnací síly na vozovku zajišťuje zesílená šestistupňová samočinná převodovka tiptronic s vysokým komfortem řazení a systém trvalého pohonu všech kol quattro s dynamickým rozdělováním točivého momentu. Za optimálních podmínek je tento poměr nastaven na 40:60 % ve prospěch zadní nápravy.
Ohromující hnací síla je dostupná prakticky v celém rozsahu využitelných otáček, mj. díky přeplňování dvěma turbodmychadly s proměnnou geometrií lopatek VTG s maximálním plnicím tlakem 2,7 baru. Nejvyšší točivý moment 1000 N.m má řidič k dispozici od 1750 do 3250 min-1. Vysoce kultivovaný běh a účinné spalování zaručuje přímé vstřikování common rail s maximálním vstřikovacím tlakem 2000 barů a osmiotvorovými piezoelektrickými vstřikovači.
Díky paketu inovativních technologií se Audi Q7 V12 TDI quattro v průměru spokojí s pouhými 11,3 litru paliva na 100 km. Vzhledem k výkonu motoru to je podivuhodně málo. Šestilitrové TDI tím výrazně překonává veškerou zážehovou konkurenci v segmentu vysokovýkonných SUV.
Za vývoj a výrobu modelu Audi Q7 V12 TDI quattro je zodpovědná dceřiná společnost quattro GmbH. Tím je zajištěno, že s dynamikou motoru drží krok i agilní podvozek s lichoběžníkovými závěsy předních a zadních kol. Ten je sériově vybaven adaptivním vzduchovým odpružením, elektronicky řízenými tlumiči, dvacetipalcovými koly a vysokovýkonnou brzdovou soustavou s keramickými kotouči vyztuženými uhlíkovými vlákny (vpředu s osmipístkovými třmeny, vzadu se čtyřpístkovými). Na přání se dodávají ráfky s průměrem 21 palců. Jízdu terénem usnadňuje nastavitelná světlá výška až 240 mm a terénní režim systému ESP, jehož součástí je asistent pro sjíždění prudkých svahů.
Nejvýkonnější vznětové SUV na světě bude možné objednávat od čtvrtého čtvrtletí 2008. Cena vozu zatím nebyla stanovena.
Zdroj: Tisková zpráva AC&C Public RelationsČínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.