Nejvíce rozšířenou a nejoblíbenější kategorií osobních automobilů jsou v západní Evropě vozy nižší střední třídy. V kontrastu s tím je ale v ČR nejrozšířenější třída malých automobilů.
Přednosti vozů nižší střední třídy jsou nesporné, a patří k nim zejména bezpečnost, lepší jízdní vlastnosti, pohodlí a jízdní komfort. Jedním z hlavních důvodů, proč občané ČR zůstávají u malých vozů je jejich nižší cena.
Ve snaze vyjít zákazníkům vstříc a adekvátně reagovat na vývoj trhu, přichází nyní výhradní dovozce vozů KIA do ČR, s novou specifikací svého best-selleru modelu cee´d. V jeho nové základní verzi s názvem BASE je nabízen 5dveřový hatchback za v této třídě šokujících 289 980 korun vč. DPH. Šokující právě i proto, že se jedná o standardní ceníkovou cenu, která není nijak časově omezena a ani není podmíněna žádnou formou financování!
Výbava modelu BASE zahrnuje ABS, 2 airbagy, výškově stavitelný volant,hodiny, centrální zamykání, elektricky ovládaná přední okna, velkoplošné kryty kol, pneumatiky Michelin Energy o rozměru 185/65 R15, kotoučové brzdy na všech kolech, tónovaná skla, výškově stavitelné úchyty předních bezpečnostních pásů, lakované nárazníky, 4 reproduktory, imobilizér, samočinné zamykání dveří při rychlosti nad 40 km/h a další.
KIA cee´d BASE je k dispozici buď se zážehovým, motorem 1,4 CVVT o výkonu 80 kW (109 koní) za již zmíněných 289 980 Kč, nebo s přeplňovaným vznětovým motorem 1,6 CRDi o výkonu 66 kW (90 koní) za 334 980 korun. Z příplatkové výbavy lze doplnit klimatizaci za 30 000 Kč.
Samozřejmě i pro verzi BASE platí unikátní záruka KIA 7 let (pohon)/ 5 let (celý vůz)/ 150.000 km a k tomu platí i desetiletá antikorozní záruka.
Modelová řada cee´d si našla značnou oblibu u české motoristické veřejnosti. Je to od začátku roku nejprodávanější vůz v kategorii nižší střední třídy a druhý nejprodávanější dovážený vůz v ČR. Za osm měsíců letošního roku s model KIA cee´d pořídilo 2914 spokojených motoristů.
t.z. Kia
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.