Nejvíce rozšířenou a nejoblíbenější kategorií osobních automobilů jsou v západní Evropě vozy nižší střední třídy. V kontrastu s tím je ale v ČR nejrozšířenější třída malých automobilů.
Přednosti vozů nižší střední třídy jsou nesporné, a patří k nim zejména bezpečnost, lepší jízdní vlastnosti, pohodlí a jízdní komfort. Jedním z hlavních důvodů, proč občané ČR zůstávají u malých vozů je jejich nižší cena.
Ve snaze vyjít zákazníkům vstříc a adekvátně reagovat na vývoj trhu, přichází nyní výhradní dovozce vozů KIA do ČR, s novou specifikací svého best-selleru modelu cee´d. V jeho nové základní verzi s názvem BASE je nabízen 5dveřový hatchback za v této třídě šokujících 289 980 korun vč. DPH. Šokující právě i proto, že se jedná o standardní ceníkovou cenu, která není nijak časově omezena a ani není podmíněna žádnou formou financování!
Výbava modelu BASE zahrnuje ABS, 2 airbagy, výškově stavitelný volant,hodiny, centrální zamykání, elektricky ovládaná přední okna, velkoplošné kryty kol, pneumatiky Michelin Energy o rozměru 185/65 R15, kotoučové brzdy na všech kolech, tónovaná skla, výškově stavitelné úchyty předních bezpečnostních pásů, lakované nárazníky, 4 reproduktory, imobilizér, samočinné zamykání dveří při rychlosti nad 40 km/h a další.
KIA cee´d BASE je k dispozici buď se zážehovým, motorem 1,4 CVVT o výkonu 80 kW (109 koní) za již zmíněných 289 980 Kč, nebo s přeplňovaným vznětovým motorem 1,6 CRDi o výkonu 66 kW (90 koní) za 334 980 korun. Z příplatkové výbavy lze doplnit klimatizaci za 30 000 Kč.
Samozřejmě i pro verzi BASE platí unikátní záruka KIA 7 let (pohon)/ 5 let (celý vůz)/ 150.000 km a k tomu platí i desetiletá antikorozní záruka.
Modelová řada cee´d si našla značnou oblibu u české motoristické veřejnosti. Je to od začátku roku nejprodávanější vůz v kategorii nižší střední třídy a druhý nejprodávanější dovážený vůz v ČR. Za osm měsíců letošního roku s model KIA cee´d pořídilo 2914 spokojených motoristů.
t.z. Kia
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.