Nový Hyundai i20 a iX55 budou nejvýznamnější prezentované modely značky Hyundai na pařížském autosalonu
Na pařížském autosalonu “Mondial de l’automobile” se poprvé představíšest nových modelů Hyundai. Hyundai Motor Company využije tuto událost k představení několika vozidel navržených a vyrobených pro evropský trh a k představení svého „zeleného“ postoje se dvěma novátorskými koncepty – oku lahodící studie Genesis Coupe a luxusní sedan Genesis.
Centrální pódium si při své světové premiéře zabere nový vůz i20, který by se měl stát nejprodávanějším vozem evropské řady modelů Hyundai. Dalším debutantem bude studie i20 blue, což je nejnovější model z řady Hyundai i-blue - pokročilých studií s nízkými emisemi. Spolu s atraktivním modelem i20 bude také představen luxusní sedmimístný SUV iX55 a ekologický model Santa Fe jako studie s hybridním motorem.
strong>Nový Hyundai i20
Nový vůz i20, který bude představen na evropských trzích na jaře roku 2009, bude výrazným přírůstkem k nové generaci vozů značky Hyundai označené předponou „i“. Vůz byl navržen v evropském centru designu firmy Hyundai v německém
Russelsheimu. Elegantní pětidveřový i20 využívá delší rozvor než jeho předchůdce Getz a nabízí tak atletický postoj a prostorný interiér. i20 využívá rozeznatelných motivů Hyundai, jako je odvážná chromovaná maska olemovaná světly ve tvaru slzy ve předu a pozoruhodně vsazené kazety pro světla na zadní straně vozu. Moderní linie modelu i20 jsou dále posilněny jemnými detaily, jako jsou barevně sladěné nárazníky, prahy a zpětná boční zrcátka. Kompaktní interiér vozu se může chlubit velkorysou úrovní standardního vybavení.
Presidentfirmy Hyundai Motor Europe Kun Hee Ahn řekl:“Model i20 byl navržen a vyroben tak, aby uspokojil evropský vkus a potřeby. Byl postaven na úplně nové platformě a většina jízd a vývoj ovládání vozu se odehrála na evropských silnicích. To utvořilo pevnou a agilní energii vozu. U nás v Hyundai Motor Europe jsme si jistí, že model i20 bude úspěšný v rychle rostoucím segmentu sub-kompaktních vozů, protože nabízí více než mnoho jeho konkurentů ve smyslu standardního vybavení, ekonomie spotřeby, vnitřního prostoru a elegance.”
Hyundai i20 blue
Nejnovější vůz i-blue, který je založen na modelu i20, začleňuje množství modifikací a dále rozvíjí již tak ohromující standardní vlastnosti ve vztahu k životnímu prostředí. Tato zdokonalení byla dosažena bez nutnosti nalézt kompromis s výkonem, spolehlivostí nebo spokojeností řidiče.
Klíčové modifikace, které umožňuji významné snížení emisí CO2 a spotřeby jsou: kryty pod podlahou po celé délce vozu, snížení vzdálenosti od povrchu vozovky o 15 milimetrů, změny v aerodynamice přední a zadní části vozu, pneumatiky s nízkým valivým odporem a motorový olej s vysokým výkonem a nízkým třením.
Model i20 blue je také poháněn vysoce efektivním dieselovým motorem 1.4 CRDi, který produkuje 90 koňských sil a točivý moment 220 Nm. Motor je připojen k šestirychlostní manuální převodovce místo obvyklé pětistupňové převodovky.
Běžný model i20 vyčnívá v konkurenci díky neskutečně nízkým emisím CO2 a spotřebě paliva a model i20 blue je v tomto ohledu ještě působivější – jeho emise dosahují pouze 99 gramů CO2 na kilometr a spotřeba 4 litry/100km.
Hybridní Hyundai Santa Fe
Hybridní studie Hyundai Santa Fe dále demonstruje závazek firmy Hyundai snížit emise oxidu uhličitého. Hybridní Santa Fe stále nabízí celkový design existujícího modelu Santa Fe, ale pod kapotou se jedná o úplně jiné vozidlo.
Inženýři firmy Hyundai vyvinuli vlastní paralelní hybridní pohonný systém, který se skládá ze silného ale šetrného motoru 2.4 Theta se šestirychlostní automatickou převodovkou a 30Kw elektrického motoru poháněného bateriemi Lithium-ion. Výsledkem jsou emise v množství pouze 148g CO2/km při kombinovaném cyklu a hodnota spotřeby paliva na 6,2l/100km.
SUV iX55
Sedmimístné SUV iX55 se ve stánku Hyundai na pařížském autosalonu poprvé představí ve formě, která je připravena k výrobě. Je postaveno na základě úspěšného modelu Veracruz, který je již v prodeji na severoamerickém trhu. Model iX55 byl významně přepracován tak, aby vyhovoval evropským požadavkům a stylu jízdy.
Jeho design je doplněn novým pokročilým třílitrovým motorem V6 CRDi turbo diesel, který dosahuje výkonu 240 koňských sil a rychlosti 100km/h dosáhne v čase 10,4 sekundy. Spotřeba vozu dosahuje excelentních 9,4l/100km při kombinovaném palivovém cyklu a emise oxidu uhličitého se dostávají na hodnotu 249g/km.
Sedmimístný iX55 je flexibilní a funkční vůz. Třetí řada sedadel se dá složit a vytvoří tak zavazadlový prostor o objemu 598 litrů. Vůz nabízí více prostoru díky možnosti složit obě zadní řady sedadel a poskytnout objem 2 457 litrů.
Další pařížské premiéry
Na pařížském autosalónu bude také vystaven nový sedan Genesis. Genesis je založen na nejnovější architektuře pohonu zadní nápravy, která je zaměřena na výkon. Vůz byl navržen tak, aby poskytl rozpoznatelnou kvalitu stejně tak jako nejlepší evropská vozidla luxusních značek.
Velkorysé standardní specifikace dodávají modelu Genesis výhodu před konkurenty. Hyundai využije příležitost sledovat reakci evropské veřejnosti na tento luxusní vůz před tím, než se rozhodne představit ho na kontinentě.
Nová studie Genesis Coupe 2+2 s pohonem zadních kol bude další zajímavostí na stánku Hyundai. Jako jednorázový model je tento vůz nejdynamičtějším vozem firmy Hyundai co se týká výkonu a přináší úžasný design a pokročilou technologii podvozku.
Studie Genesis Coupe bere silné designové prvky vyráběného modelu – jeho linky ve tvaru písmene Z a silné křivky – a nadsazuje je ve snaze vytvořit unikátní a poutavý vůz. Oranžová barva ‘Sonic Orange’ dodává vozu dramatický vzhled, který je zvýrazněn kapotou a střechou z karbonových vláken a dalšími prvky, které pomáhají snížit hmotnost vozu
t.z. Hyundai
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.