Když se ochrana životního prostředí snoubí s automobilovou vášní... Model „RC…“, jehož celé jméno bude odhaleno na autosalonu v Paříži, je koncepčním vozem zrozeným z automobilového zaujetí a know-how designérů a techniků Peugeotu.
Toto kupé „GT“ je chybějícím článkem mezi koncepčními vozy RC ª a ¨, které byly představeny v roce 2002, a Peugeotem 908 RC, jednou z hvězd pařížského autosalonu v roce 2006. Je skutečnou laboratoří budoucích vizí, v níž se spojily četné designérské, technické a technologické nápady k vytvoření jednoho vozu.
bdquo;RC…“ je dostupný a všestranný se svými 4 dveřmi, 4 sedadly a s vysoce inovativní hybridní architekturou.
Jeho cílem je vysoká výkonnost z pohledu jízdních vlastností (s potenciálem 230 kW/ 313 k) a současně minimální dopad na životní prostředí (109 g CO2/km v kombinovaném provozu, nebo 0 v elektrickém režimu).
Je to úžasný ekologický a současně výkonný vůz, který má vše k tomu, aby vzbudil opravdovou automobilovou vášeň. Je syntézou nápadů, kterou Peugeot víc než kdy jindy dokázal, že respekt k životnímu prostředí a potěšení z jízdy mohou jít ruku v ruce.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.