5. ročník soutěže Design Peugeot, vyhlášený 20. dubna 2008 na mezinárodním autosalonu v Pekingu, vstoupil 20. července, což byl poslední den pro zaslání projektů, do své druhé etapy.
Nyní je čas dát slovo návrhářům a milovníkům automobilů, kteří mohou přispět k vytvoření následníka projektu Flux, laureáta posledního ročníku této prestižní soutěže.
Mladí designéři z celého světa byli tentokrát vyzváni, aby si představili vůz Peugeot ve světových velkoměstech zítřka. Tento automobilový koncept by měl být navržen pro život v srdci velkých urbanistických celků budoucnosti a měl by být nositelem základních hodnot 21. století. Projekty musí vedle typických stylových prvků značky Peugeot obsahovat také čtyři hlavní směry dané pro tento ročník soutěže: respekt k životnímu prostředí, sociální harmonii, interaktivní mobilitu a ekonomickou efektivitu.
2 500 přihlášených projektů a opět silná mezinárodní účast více než 95 různých národností - soutěž Design Peugeot, letos kratší než u ostatních ročníků (na vytvoření projektů měli soutěžící pouze 1 a půl měsíce), umožnila designérům celého světa vyjádřit své představy a představit projekty bohaté na stylová i inovativní řešení.
Téma 5. ročníku soutěže inspirovalo všechny tyto návrháře, aby představili svou vizi automobilu, který bude jezdit ve velkoměstech zítřka, navrhli prostředek městské mobility – multifunkční, praktický, hospodárný, ale také živý, sympatický a s výraznou individualitou.
30 projektů, s kterými se budete moci seznámit, odráží rozdílnost kultur lidské společnosti. Můžete obdivovat jednoduchost indického projektu « Globe », komplexnost německého návrhu « Rugir » nebo praktičnost čínské vize « Oxo ».
Od 15. srpna 2008 si mohou internetoví uživatelé na stránkách značky Peugeot www.peugeot.com prohlédnout všech 30 projektů vybraných do letošního 5. ročníku soutěže Design Peugeot.
Celý měsíc mohou uživatelé hodnotit zveřejněné projekty a zapojit se do tipování vítěze tohoto ročníku soutěže. Každý internetový uživatel má právo jednoho hlasu, čímž se zařadí do losování o jeden z dvaceti boxů XBOX 360, které byly u této příležitosti věnovány do soutěže (pravidla jsou zveřejněna na www.peugeot.com, rubrika Concours de Design / 5ème édition).
Příští etapy:
10 finalistů
Od 16. září bude na www.peugeot.com, rubrika Concours de Design on-line vystaveno 10 finálních konceptů vybraných porotou.
Vyhlášení vítěze
2. října 2008 na stánku Peugeot na mezinárodním autosalonu v Paříži vyhlásí Jean-Philippe Collin, generální ředitel společnosti Automobiles Peugeot, vítězný projekt a jeho autorovi předá trofej « La Griffe ».
Realizace
V období od října 2008 do března 2009 bude podle vítězného projektu probíhat realizace makety v měřítku 1:1.
Představení
Na autosalonu v Šanghaji v dubnu 2009 bude na stánku Peugeot odhalena maketa vítězného projektu.
t.z. Peugeot
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?