5. ročník soutěže Design Peugeot, vyhlášený 20. dubna 2008 na mezinárodním autosalonu v Pekingu, vstoupil 20. července, což byl poslední den pro zaslání projektů, do své druhé etapy.
Nyní je čas dát slovo návrhářům a milovníkům automobilů, kteří mohou přispět k vytvoření následníka projektu Flux, laureáta posledního ročníku této prestižní soutěže.
Mladí designéři z celého světa byli tentokrát vyzváni, aby si představili vůz Peugeot ve světových velkoměstech zítřka. Tento automobilový koncept by měl být navržen pro život v srdci velkých urbanistických celků budoucnosti a měl by být nositelem základních hodnot 21. století. Projekty musí vedle typických stylových prvků značky Peugeot obsahovat také čtyři hlavní směry dané pro tento ročník soutěže: respekt k životnímu prostředí, sociální harmonii, interaktivní mobilitu a ekonomickou efektivitu.
2 500 přihlášených projektů a opět silná mezinárodní účast více než 95 různých národností - soutěž Design Peugeot, letos kratší než u ostatních ročníků (na vytvoření projektů měli soutěžící pouze 1 a půl měsíce), umožnila designérům celého světa vyjádřit své představy a představit projekty bohaté na stylová i inovativní řešení.
Téma 5. ročníku soutěže inspirovalo všechny tyto návrháře, aby představili svou vizi automobilu, který bude jezdit ve velkoměstech zítřka, navrhli prostředek městské mobility – multifunkční, praktický, hospodárný, ale také živý, sympatický a s výraznou individualitou.
30 projektů, s kterými se budete moci seznámit, odráží rozdílnost kultur lidské společnosti. Můžete obdivovat jednoduchost indického projektu « Globe », komplexnost německého návrhu « Rugir » nebo praktičnost čínské vize « Oxo ».
Od 15. srpna 2008 si mohou internetoví uživatelé na stránkách značky Peugeot www.peugeot.com prohlédnout všech 30 projektů vybraných do letošního 5. ročníku soutěže Design Peugeot.
Celý měsíc mohou uživatelé hodnotit zveřejněné projekty a zapojit se do tipování vítěze tohoto ročníku soutěže. Každý internetový uživatel má právo jednoho hlasu, čímž se zařadí do losování o jeden z dvaceti boxů XBOX 360, které byly u této příležitosti věnovány do soutěže (pravidla jsou zveřejněna na www.peugeot.com, rubrika Concours de Design / 5ème édition).
Příští etapy:
10 finalistů
Od 16. září bude na www.peugeot.com, rubrika Concours de Design on-line vystaveno 10 finálních konceptů vybraných porotou.
Vyhlášení vítěze
2. října 2008 na stánku Peugeot na mezinárodním autosalonu v Paříži vyhlásí Jean-Philippe Collin, generální ředitel společnosti Automobiles Peugeot, vítězný projekt a jeho autorovi předá trofej « La Griffe ».
Realizace
V období od října 2008 do března 2009 bude podle vítězného projektu probíhat realizace makety v měřítku 1:1.
Představení
Na autosalonu v Šanghaji v dubnu 2009 bude na stánku Peugeot odhalena maketa vítězného projektu.
t.z. Peugeot
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.