Kdy budou auta schopná komunikovat se semafory? Budou v budoucnosti stále dopravní zácpy? Může být řízení aut, které neprodukují žádné emise, zábavné? Automobiloví fanoušci všech věkových kategorií najdou informativní i zábavné odpovědi na tyto a další otázky na www.volkswagen2028.com.
Wolfsburgská automobilka na svém průkopnickém webu ukazuje pohled na automobilový svět za dvacet let. Jednoduše navržená stránka se točí okolo krátkého interaktivního filmu, který divákovi zprostředkovává informativní a zábavný úvod. Děj se odehrává v roce 2028, kdy otec vypráví svému synovi o světě před dvaceti lety. Během tohoto vyprávění si může uživatel vybrat jakýkoli z mnoha odkazů, aby se podíval na automobilovou budoucnost. Vývojáři a designéři z výzkumných oddělení automobilky doprovázejí uživatele při jejich "cestě" a jednoduchým jazykem vysvětlují vize zítřka. Poskytují tak fascinující náhled do dnešních technologických přístupů, které připravují cestu pro trvale udržitelnou inovativní budoucnost. Tento náhled zároveň podtrhuje motto značky Volkswagen "Das Auto." a vizi značky o budoucím nejinovativnějším výrobci automobilů na světě.
Naši designéři a vývojáři vytvořili exkluzivně pro tento webový speciál tři nové koncepty, které mají ilustrovat automobilový svět zítřka. Pojmenovali jsme je ,one', ,ego' a ,room' a ukazují náhled tvarů, které naše studie mohou v budoucnosti mít. Studie demonstrují jak mohou vozy budoucnosti komunikovat se semafory, jak mohou holografické displeje pomáhat řidičům a jak si řidiči mohou ještě lépe užít řízení, přestože vozy neprodukují žádné emise," vysvětluje Jochen Sengpiehl, šéf marketingu značky Volkswagen.
Webovými stránkami provází uživatele intuitivní navigace, která kombinuje klasické filmové sekvence s 3D efekty. Uživatelé mají také možnost se podělit o své komentáře s ostatními a vytvořit si vlastní informační brožuru pouze s těmi informacemi, které je zajímají.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.