Kdy budou auta schopná komunikovat se semafory? Budou v budoucnosti stále dopravní zácpy? Může být řízení aut, které neprodukují žádné emise, zábavné? Automobiloví fanoušci všech věkových kategorií najdou informativní i zábavné odpovědi na tyto a další otázky na www.volkswagen2028.com.
Wolfsburgská automobilka na svém průkopnickém webu ukazuje pohled na automobilový svět za dvacet let. Jednoduše navržená stránka se točí okolo krátkého interaktivního filmu, který divákovi zprostředkovává informativní a zábavný úvod. Děj se odehrává v roce 2028, kdy otec vypráví svému synovi o světě před dvaceti lety. Během tohoto vyprávění si může uživatel vybrat jakýkoli z mnoha odkazů, aby se podíval na automobilovou budoucnost. Vývojáři a designéři z výzkumných oddělení automobilky doprovázejí uživatele při jejich "cestě" a jednoduchým jazykem vysvětlují vize zítřka. Poskytují tak fascinující náhled do dnešních technologických přístupů, které připravují cestu pro trvale udržitelnou inovativní budoucnost. Tento náhled zároveň podtrhuje motto značky Volkswagen "Das Auto." a vizi značky o budoucím nejinovativnějším výrobci automobilů na světě.
Naši designéři a vývojáři vytvořili exkluzivně pro tento webový speciál tři nové koncepty, které mají ilustrovat automobilový svět zítřka. Pojmenovali jsme je ,one', ,ego' a ,room' a ukazují náhled tvarů, které naše studie mohou v budoucnosti mít. Studie demonstrují jak mohou vozy budoucnosti komunikovat se semafory, jak mohou holografické displeje pomáhat řidičům a jak si řidiči mohou ještě lépe užít řízení, přestože vozy neprodukují žádné emise," vysvětluje Jochen Sengpiehl, šéf marketingu značky Volkswagen.
Webovými stránkami provází uživatele intuitivní navigace, která kombinuje klasické filmové sekvence s 3D efekty. Uživatelé mají také možnost se podělit o své komentáře s ostatními a vytvořit si vlastní informační brožuru pouze s těmi informacemi, které je zajímají.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.