Jak postupovat u havarovaného vozidla s neaktivovanými nebo naopak „odpálenými“ airbagy, jak správně použít vyprošťovací prostředky, co udělají pyrotechnické předepínače bezpečnostních pásů či ochranné systémy při převrácení kabrioletu?
Na všechny tyto otázky odpovídá příručka s návodem na provádění záchranných a vyprošťovacích prací po nehodách vozů Audi, kterou vytvořilo české zastoupení značky Audi ve spolupráci s Hasičským záchranným sborem České republiky.
Bezpečnost řidiče a pasažérů je dlouhodobě jednou z klíčových priorit značky Audi. Ať už jde o zádržná a ochranná zařízení pasivní bezpečnosti nebo sofistikovaná konstrukční řešení pro posílení bezpečnosti aktivní, všechna jsou v souladu se sloganem značky Audi „Náskok díky technice“ navržena na špičkové technické úrovni a vyrobena s nejvyšší pečlivostí a kvalitou. Nyní v tomto směru Audi jde ještě dále a zaměřuje se i na zmírnění následků nehod, jimž bohužel ani nedokonalejší technika nedokáže úplně zabránit.
Novou iniciativou je příručka pro záchranáře, v jejímž úvodu autoři stručně shrnují zásady bezpečné konstrukce automobilů a jejich účinnost dokumentují na vynikajících bezpečnostních parametrech vozů Audi. Zároveň však konstatují, že ani ta nejdokonalejší opatření nedokáží zcela vyloučit možnost zranění, a proto jsou efektivní záchranné zásahy (resp. efektivní záchranný řetězec) nezbytné. A právě k tomuto účelu by měla sloužit nová příručka.
Prvním tématem jsou technické informace o konstrukci airbagů. Autoři popisují jejich činnost, jejich hlavní typy a systémy (čelní, boční, hlavové „SIDEGUARD“, vícestupňové systémy airbagů). Zabývají se faktory aktivace airbagů, činností jejich řídicí jednotky a vyvíječe plynů i způsobem identifikace airbagů ve vozidlech Audi. Pro zajištění názornější představy čtenáře je výklad podpořen detailními fotografiemi a nákresy. Téma doplňují kapitoly o předepínačích bezpečnostních pásů, aktivních opěrkách hlavy a také o ochranném zařízení pro případ převrácení kabrioletu.
Hlavním tématem příručky je návod, jak postupovat u záchranných akcí. Autoři uvádějí pokyny pro postup v případě neaktivovaných nebo naopak „odpálených“ airbagů, použití hasicích prostředků, možné případy u předepínačů bezpečnostních pásů a ochranných systémů při převrácení kabrioletu. Na názorných kresbách jsou zobrazena standardní místa pro odstranění dveří a střechy u karoserie typu limuzína a Avant. Své místo zde má i kapitola odpovědí na nejčastěji kladené otázky. V závěru příručky je pojednání o karoserii s hliníkovým prostorovým rámem Audi Space Frame a jejích specifických vlastnostech při záchranném zásahu. Příručku doplňuje samostatná příloha s podrobnými informacemi o modelech Audi. Jedná se o pracovní listy s přehledem umístění airbagů a akumulátorů ve všech modelech Audi. Tyto pracovní listy jsou vytvořeny přesně podle požadavků HZS ČR tak, aby funkčně doplňovaly oficiální školící materiály HZS ČR a mohly být k dispozici každému profesionálovi přímo v akci.
Zdroj: Tisková zpráva Import VOLKSWAGEN Group s.r.o.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.