Jak postupovat u havarovaného vozidla s neaktivovanými nebo naopak „odpálenými“ airbagy, jak správně použít vyprošťovací prostředky, co udělají pyrotechnické předepínače bezpečnostních pásů či ochranné systémy při převrácení kabrioletu?
Na všechny tyto otázky odpovídá příručka s návodem na provádění záchranných a vyprošťovacích prací po nehodách vozů Audi, kterou vytvořilo české zastoupení značky Audi ve spolupráci s Hasičským záchranným sborem České republiky.
Bezpečnost řidiče a pasažérů je dlouhodobě jednou z klíčových priorit značky Audi. Ať už jde o zádržná a ochranná zařízení pasivní bezpečnosti nebo sofistikovaná konstrukční řešení pro posílení bezpečnosti aktivní, všechna jsou v souladu se sloganem značky Audi „Náskok díky technice“ navržena na špičkové technické úrovni a vyrobena s nejvyšší pečlivostí a kvalitou. Nyní v tomto směru Audi jde ještě dále a zaměřuje se i na zmírnění následků nehod, jimž bohužel ani nedokonalejší technika nedokáže úplně zabránit.
Novou iniciativou je příručka pro záchranáře, v jejímž úvodu autoři stručně shrnují zásady bezpečné konstrukce automobilů a jejich účinnost dokumentují na vynikajících bezpečnostních parametrech vozů Audi. Zároveň však konstatují, že ani ta nejdokonalejší opatření nedokáží zcela vyloučit možnost zranění, a proto jsou efektivní záchranné zásahy (resp. efektivní záchranný řetězec) nezbytné. A právě k tomuto účelu by měla sloužit nová příručka.
Prvním tématem jsou technické informace o konstrukci airbagů. Autoři popisují jejich činnost, jejich hlavní typy a systémy (čelní, boční, hlavové „SIDEGUARD“, vícestupňové systémy airbagů). Zabývají se faktory aktivace airbagů, činností jejich řídicí jednotky a vyvíječe plynů i způsobem identifikace airbagů ve vozidlech Audi. Pro zajištění názornější představy čtenáře je výklad podpořen detailními fotografiemi a nákresy. Téma doplňují kapitoly o předepínačích bezpečnostních pásů, aktivních opěrkách hlavy a také o ochranném zařízení pro případ převrácení kabrioletu.
Hlavním tématem příručky je návod, jak postupovat u záchranných akcí. Autoři uvádějí pokyny pro postup v případě neaktivovaných nebo naopak „odpálených“ airbagů, použití hasicích prostředků, možné případy u předepínačů bezpečnostních pásů a ochranných systémů při převrácení kabrioletu. Na názorných kresbách jsou zobrazena standardní místa pro odstranění dveří a střechy u karoserie typu limuzína a Avant. Své místo zde má i kapitola odpovědí na nejčastěji kladené otázky. V závěru příručky je pojednání o karoserii s hliníkovým prostorovým rámem Audi Space Frame a jejích specifických vlastnostech při záchranném zásahu. Příručku doplňuje samostatná příloha s podrobnými informacemi o modelech Audi. Jedná se o pracovní listy s přehledem umístění airbagů a akumulátorů ve všech modelech Audi. Tyto pracovní listy jsou vytvořeny přesně podle požadavků HZS ČR tak, aby funkčně doplňovaly oficiální školící materiály HZS ČR a mohly být k dispozici každému profesionálovi přímo v akci.
Zdroj: Tisková zpráva Import VOLKSWAGEN Group s.r.o.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).