Audi podporuje záchranáře v Česku

A3
A3, foto: Audi
Jan Fiala 10. července 2008 18:25
Sdílej:

Jak postupovat u havarovaného vozidla s neaktivovanými nebo naopak „odpálenými“ airbagy, jak správně použít vyprošťovací prostředky, co udělají pyrotechnické předepínače bezpečnostních pásů či ochranné systémy při převrácení kabrioletu?

Na všechny tyto otázky odpovídá příručka s návodem na provádění záchranných a vyprošťovacích prací po nehodách vozů Audi, kterou vytvořilo české zastoupení značky Audi ve spolupráci s Hasičským záchranným sborem České republiky.

Bezpečnost řidiče a pasažérů je dlouhodobě jednou z klíčových priorit značky Audi. Ať už jde o zádržná a ochranná zařízení pasivní bezpečnosti nebo sofistikovaná konstrukční řešení pro posílení bezpečnosti aktivní, všechna jsou v souladu se sloganem značky Audi „Náskok díky technice“ navržena na špičkové technické úrovni a vyrobena s nejvyšší pečlivostí a kvalitou. Nyní v tomto směru Audi jde ještě dále a zaměřuje se i na zmírnění následků nehod, jimž bohužel ani nedokonalejší technika nedokáže úplně zabránit.

Novou iniciativou je příručka pro záchranáře, v jejímž úvodu autoři stručně shrnují zásady bezpečné konstrukce automobilů a jejich účinnost dokumentují na vynikajících bezpečnostních parametrech vozů Audi. Zároveň však konstatují, že ani ta nejdokonalejší opatření nedokáží zcela vyloučit možnost zranění, a proto jsou efektivní záchranné zásahy (resp. efektivní záchranný řetězec) nezbytné. A právě k tomuto účelu by měla sloužit nová příručka.

Prvním tématem jsou technické informace o konstrukci airbagů. Autoři popisují jejich činnost, jejich hlavní typy a systémy (čelní, boční, hlavové „SIDEGUARD“, vícestupňové systémy airbagů). Zabývají se faktory aktivace airbagů, činností jejich řídicí jednotky a vyvíječe plynů i způsobem identifikace airbagů ve vozidlech Audi. Pro zajištění názornější představy čtenáře je výklad podpořen detailními fotografiemi a nákresy. Téma doplňují kapitoly o předepínačích bezpečnostních pásů, aktivních opěrkách hlavy a také o ochranném zařízení pro případ převrácení kabrioletu.

Hlavním tématem příručky je návod, jak postupovat u záchranných akcí. Autoři uvádějí pokyny pro postup v případě neaktivovaných nebo naopak „odpálených“ airbagů, použití hasicích prostředků, možné případy u předepínačů bezpečnostních pásů a ochranných systémů při převrácení kabrioletu. Na názorných kresbách jsou zobrazena standardní místa pro odstranění dveří a střechy u karoserie typu limuzína a Avant. Své místo zde má i kapitola odpovědí na nejčastěji kladené otázky. V závěru příručky je pojednání o karoserii s hliníkovým prostorovým rámem Audi Space Frame a jejích specifických vlastnostech při záchranném zásahu. Příručku doplňuje samostatná příloha s podrobnými informacemi o modelech Audi. Jedná se o pracovní listy s přehledem umístění airbagů a akumulátorů ve všech modelech Audi. Tyto pracovní listy jsou vytvořeny přesně podle požadavků HZS ČR tak, aby funkčně doplňovaly oficiální školící materiály HZS ČR a mohly být k dispozici každému profesionálovi přímo v akci.

Zdroj: Tisková zpráva Import VOLKSWAGEN Group s.r.o.

Témata:
Stalo se
Testy aut
Toyota Land Cruiser

Toyota Land Cruiser Executive – nová generace legendárního offroadu, překoná Defender?

Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?

Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?