Audi podporuje záchranáře v Česku

Jan Fiala, 10. července 2008, 18:25 Google+

Jak postupovat u havarovaného vozidla s neaktivovanými nebo naopak „odpálenými“ airbagy, jak správně použít vyprošťovací prostředky, co udělají pyrotechnické předepínače bezpečnostních pásů či ochranné systémy při převrácení kabrioletu?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
A3

A3 | foto: Audi

Sdílejte článek

Na všechny tyto otázky odpovídá příručka s návodem na provádění záchranných a vyprošťovacích prací po nehodách vozů Audi, kterou vytvořilo české zastoupení značky Audi ve spolupráci s Hasičským záchranným sborem České republiky.

Bezpečnost řidiče a pasažérů je dlouhodobě jednou z klíčových priorit značky Audi. Ať už jde o zádržná a ochranná zařízení pasivní bezpečnosti nebo sofistikovaná konstrukční řešení pro posílení bezpečnosti aktivní, všechna jsou v souladu se sloganem značky Audi „Náskok díky technice“ navržena na špičkové technické úrovni a vyrobena s nejvyšší pečlivostí a kvalitou. Nyní v tomto směru Audi jde ještě dále a zaměřuje se i na zmírnění následků nehod, jimž bohužel ani nedokonalejší technika nedokáže úplně zabránit.

Novou iniciativou je příručka pro záchranáře, v jejímž úvodu autoři stručně shrnují zásady bezpečné konstrukce automobilů a jejich účinnost dokumentují na vynikajících bezpečnostních parametrech vozů Audi. Zároveň však konstatují, že ani ta nejdokonalejší opatření nedokáží zcela vyloučit možnost zranění, a proto jsou efektivní záchranné zásahy (resp. efektivní záchranný řetězec) nezbytné. A právě k tomuto účelu by měla sloužit nová příručka.

Prvním tématem jsou technické informace o konstrukci airbagů. Autoři popisují jejich činnost, jejich hlavní typy a systémy (čelní, boční, hlavové „SIDEGUARD“, vícestupňové systémy airbagů). Zabývají se faktory aktivace airbagů, činností jejich řídicí jednotky a vyvíječe plynů i způsobem identifikace airbagů ve vozidlech Audi. Pro zajištění názornější představy čtenáře je výklad podpořen detailními fotografiemi a nákresy. Téma doplňují kapitoly o předepínačích bezpečnostních pásů, aktivních opěrkách hlavy a také o ochranném zařízení pro případ převrácení kabrioletu.

Hlavním tématem příručky je návod, jak postupovat u záchranných akcí. Autoři uvádějí pokyny pro postup v případě neaktivovaných nebo naopak „odpálených“ airbagů, použití hasicích prostředků, možné případy u předepínačů bezpečnostních pásů a ochranných systémů při převrácení kabrioletu. Na názorných kresbách jsou zobrazena standardní místa pro odstranění dveří a střechy u karoserie typu limuzína a Avant. Své místo zde má i kapitola odpovědí na nejčastěji kladené otázky. V závěru příručky je pojednání o karoserii s hliníkovým prostorovým rámem Audi Space Frame a jejích specifických vlastnostech při záchranném zásahu. Příručku doplňuje samostatná příloha s podrobnými informacemi o modelech Audi. Jedná se o pracovní listy s přehledem umístění airbagů a akumulátorů ve všech modelech Audi. Tyto pracovní listy jsou vytvořeny přesně podle požadavků HZS ČR tak, aby funkčně doplňovaly oficiální školící materiály HZS ČR a mohly být k dispozici každému profesionálovi přímo v akci.

Zdroj: Tisková zpráva Import VOLKSWAGEN Group s.r.o.

Vytisknout

Diskuze: Audi podporuje záchranáře v Česku

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

PSA

Prodeje Peugeot a Citroen v 1. pololetí

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud