Prodeje Peugeot a Citroen v 1. pololetí

PSA
PSA, foto: PSA PEUGEOT CITROËN
Jan Fiala 10. července 2008 18:20
Sdílej:

S počtem 1 845 000 montovaných vozidel a montážních celků (1 080 000 značky Peugeot a 765 000 značky Citroën) prodaných ve světě v prvním pololetí roku 2008, oproti 1 764 000 v roce 2007, zaznamenal koncern PSA Peugeot Citroën nárůst o 4,6%,

v prostředí vyznačujícím se nevyváženou ekonomickou konjunkturou.

Pokud vezmeme v úvahu pouze montovaná vozidla, s 1 679 000 prodanými jednotkami je nárůst v prvním pololetí roku 2008 ve výši 0,5%.

Významná fakta

• Nárůst prodeje vozidel a montážních celků o 4,6% v prvním pololetí roku 2008 na 1 845 000 jednotek; • Mírný nárůst prodeje montovaných vozů na 1 697 000 jednotek (+0,5%); • Stabilita podílu na trhu osobních a lehkých užitkových vozů v západní Evropě: 14%; • Významný nárůst podílu na trhu LUV v západní Evropě na 19,6% v porovnání s 18,8% v prvním pololetí 2007; • Trvalý nárůst v prioritních oblastech rozvoje: +14,5%; • Pozice lídra v oblasti ochrany životního prostředí potvrzena prodejem téměř 520 000 vozidel emitujících méně než 140 g CO2 na kilometr; • Úspěšná obchodní uvedení modelů Peugeot 308 a nový Citroën C5, dvou nových klíčových modelů prodejního růstu.

  Nosné modely nárůstu prodejů skupiny PSA Peugeot Citroën v prvním pololetí roku 2008

• Rozvoj prodejů modelu Peugeot 308 je úspěšný, a to zejména díky úrovni kvality, která je vzhledem k fázi uvedení nového modelu na trh rekordní. Ke konci června bylo prodáno 150 000 vozů a roční cíl by tedy měl být s nastoupeným trendem dosažen. K prodejním výsledkům verze hatchback se přidají také prodeje verze SW, jež byla uvedena na francouzský trh 15. května tohoto roku a během léta se objeví také v ostatních státech Evropy.

• Model Peugeot 207 vykazuje dobré výsledky s 276 000 vozy prodanými ke konci června. V březnu sjel z montážní linky milióntý vůz 207.

• Obchodní uvedení nového modelu Citroën C5 ve verzích sedan a Tourer s 30 000 prodeji v prvním pololetí roku a ekvivalentním počtem objednávek je úspěšné.

• Nové modely Citroën Berlingo a Peugeot Partner dosáhly v prvním pololetí roku 2008 celkem 36 000 prodaných jednotek. S podporou Peugeot Partner Origin a Citroën Berlingo First má skupina PSA Peugeot Citroën předpoklady k získání dalších podílů na trhu.

• S prodejem bezmála 520 000 vozidel emitujících méně než 140g CO2/km, z čehož přes 400 000 vozidel vykazuje méně než 130 g a přes 300 000 vozů méně než 120 g, potvrzuje PSA Peugeot Citroën vedoucí pozici v segmentu vozidel s nízkou spotřebou paliva a nízkými emisemi CO2.

Stabilní podíl na trhu v západní Evropě

Na evropském trhu osobních a lehkých užitkových vozů, který v prvním pololetí roku 2008 zaznamenal pokles o 3%, klesl počet registrovaných vozů skupiny PSA Peugeot Citroën o 3,5% na 1 230 000 jednotek (659 000 Peugeot a 572 000 Citroën). Za toto období je podíl skupiny na trhu 14,0%, ve srovnání s 14,1% v prvním pololetí 2007 a 13,8% za celý rok 2007.

Navzdory náročnému ekonomickému prostředí si skupina PSA Peugeot Citroën udržela a upevnila svoji pozici druhého výrobce osobních vozů v Evropě a prvního výrobce lehkých užitkových vozů.

Na trhu lehkých užitkových vozů podíl skupiny jasně narůstá a za první pololetí dosahuje 19,6%, což je o 0,8 procentního bodu více ve srovnání s prvním pololetím roku 2007. Kompletní obnova modelové řady užitkových vozů PSA Peugeot Citroën tedy slaví svůj prodejní úspěch.

• Ve Francii dosahuje skupina podílu na trhu 31,8% s 439 000 registrovanými vozidly (osobní vozy + LUV), což představuje navýšení o 5,3% na trhu s nárůstem o 4,6%.

• V Německu dosahuje PSA Peugeot Citroën nárůstu podílu na trhu o 0,1 procentního bodu na 5,7%. Na trhu rostoucím o 3,9% zaznamenala skupina zvýšení počtu registrovaných vozů o 7,4% na 101 000 vozů.

• Ve Španělsku, kde se automobilový trh velice výrazně propadl o celých 19%, si PSA Peugeot Citroën drží podíl na trhu 20,0%. Počet registrovaných vozů je 161 000, což představuje snížení o 19%.

• Ve Velké Británii se vzhledem k nepříznivému kurzu libry k euru skupina PSA Peugeot Citroën rozhodla zajistit v prvním pololetí roku 2008 především rentabilitu svých prodejů. Při poklesu trhu o 1,3% zaznamenala skupina pokles registrovaných vozů o 7,9% na 140 000 kusů. Podíl na trhu osobních a lehkých užitkových vozů je 9,8%.

• V Itálii, na trhu se silným poklesem (-11%), si s počtem 141 000 registrovaných vozů udržuje skupina stabilní podíl na úrovni 10,2%.

Stálý nárůst v oblastech mimo západní Evropu

Mimo západní Evropu dosáhly prodeje vozidel a montážních dílů skupiny PSA Peugeot Citroën v prvním pololetí roku 2008 počtu 635 000 jednotek s nárůstem o 19,8%, a to zejména díky trvalému růstu v prioritních oblastech rozvoje, což jsou Brazílie, Argentina, Čína, Rusko a východní Evropa.

Cílem skupiny PSA Peugeot Citroën je nabídnout zákazníkům v těchto oblastech řadu lokálně vyráběných vozidel, která splňují specifické požadavky místního prostředí.

• V zemích Jižní Ameriky (Brazílie + Argentina), kde dochází k silnému rozvoji automobilového trhu, je tempo nárůstu prodejů PSA Peugeot Citroën velmi stabilní. Na trzích, jež rostou o 26,6% (+30,2% v Brazílii a +13,2% v Argentině), zaznamenala skupina 124 000 registrací a dosáhla tak nárůstu prodejů o 26,5%.

V Brazílii navýšila skupina prodeje o 38% na 75 900 registrovaných vozů. Podíl na trhu za první pololetí je 5,7%, což ve srovnání se stejným obdobím roku 2007 představuje nárůst o 0,4 procentního bodu.

V Argentině zaznamenala skupina nárůst počtu registrovaných vozů o 12,6% a podíl na trhu je stabilní ve výši 15,1%.

Strategické rozhodnutí založit v únoru 2007 obchodní jednotku pro tuto oblast Jižní Ameriky se prokázalo jako správné a umožňuje skupině PSA Peugeot Citroën plnit své stanovené cíle rozvoje v této oblasti.

• V Číně realizovala společnost Dongfeng Peugeot Citroën Automobiles (DPCA) na stále rostoucím automobilovém trhu (+ 13,7%) celkem 104 600 registrovaných vozů, což představuje  nárůst o 2,9% ve srovnání s rokem 2007.

Po zpomalení nárůstu v roce 2007 přináší Akční plán 2008, zaměřený na opětovné oživení prodejů skupiny, své ovoce. Hlavní akce se týkají založení zastoupení značky Citroën v Shanghai, restrukturalizace sítě Citroën a uvedení nových modelů Peugeot 307 sedan a Citroën C-Elysée na trh.

• V Rusku, oblasti prioritního rozvoje, kde skupina PSA Peugeot Citroën nedávno položila základní kámen své budoucí továrny v Kaluze, se prodeje skupiny zvýšily o 61,5% a na velmi perspektivním trhu (+ 34,1%) dosáhly 25 200 registrovaných vozů.

• Ve východní Evropě se trh zvýšil o 8,3% a skupina PSA Peugeot Citroën zde realizovala 68 900 registrovaných vozů, což je nárůst o 4,7%. Podíl skupiny na trhu představuje 11,4%.

Obchodní perspektivy pro rok 2008

V druhém pololetí roku 2008 očekává skupina PSA Peugeot Citroën, že trhy v západní Evropě zaznamenají ještě větší zpomalení, které povede k poklesu o zhruba 4% v rámci celého roku 2008.

V prioritních oblastech rozvoje skupina předpokládá v průběhu roku nárůst v řádu desítek.

V tomto kontextu bude skupina PSA Peugeot Citroën těžit ze svého vedoucího postavení v prodeji vozů s nízkou spotřebou paliva a nízkými emisemi a z první pozice v segmentu lehkých užitkových vozidel. Pozitivní přínos je očekáván také od uvedení novinek: modelů Peugeot 308 a 308 SW, uváděných v současnosti na trh ve všech evropských zemích; nového modelu Citroën C5 ve verzích sedan a Tourer; nejnovější řady lehkých užitkových vozů Peugeot Bipper a Partner, Citroën Nemo a Berlingo; a konečně nových modelů uvedených nedávno na mimoevropské trhy.

Všechny tyto výhody umožňují skupině PSA Peugeot Citroën udržet cíl stanovený pro rok 2008 - nárůst globálních konsolidovaných prodejů o přibližně 5%.

Zdroj: Tisková zpráva PSA Peugeot Citroën

Témata:
Stalo se
Testy aut
Toyota Land Cruiser

Toyota Land Cruiser Executive – nová generace legendárního offroadu, překoná Defender?

Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?

Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?