Automobilová skupina Hyundai-Kia Automotive Group pronikla do první pětky největších automobilových výrobců. Stalo se tak na základě výsledků včera zveřejněných ročenkou Automotive News 2008 Global Data Book.
Celosvětové prodeje skupiny Hyundai-Kia dosáhly v loňském roce 3 961 629 vozů, což ji zajistilo posun o jedno místo vpřed na historicky nejlepší pátou pozici!
Automobilka provedla v krátkém časovém období výraznou obměnu modelových řad a jejich zlepšení v kvalitě a designu se také odráží na pohybu v prodejním žebříčku, když ještě v roce 1999 patřilo automobilce 11. místo.
Pořadí dle prodejů v.r. 2007
Toyota 9 366 000
2. GM 8 902 252
3. Volkswagen 6 191 618
4. Ford 5 964 000
Hyundai-Kia 3 961 629
Honda 3 831 000
Nissan 3 675 574
PSA/Peugeot 3 428 400
Chrysler 2 676 268
Fiat 2 620 864
t.z. Kia motors
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.