Automobilová skupina Hyundai-Kia Automotive Group pronikla do první pětky největších automobilových výrobců. Stalo se tak na základě výsledků včera zveřejněných ročenkou Automotive News 2008 Global Data Book.
Celosvětové prodeje skupiny Hyundai-Kia dosáhly v loňském roce 3 961 629 vozů, což ji zajistilo posun o jedno místo vpřed na historicky nejlepší pátou pozici!
Automobilka provedla v krátkém časovém období výraznou obměnu modelových řad a jejich zlepšení v kvalitě a designu se také odráží na pohybu v prodejním žebříčku, když ještě v roce 1999 patřilo automobilce 11. místo.
Pořadí dle prodejů v.r. 2007
Toyota 9 366 000
2. GM 8 902 252
3. Volkswagen 6 191 618
4. Ford 5 964 000
Hyundai-Kia 3 961 629
Honda 3 831 000
Nissan 3 675 574
PSA/Peugeot 3 428 400
Chrysler 2 676 268
Fiat 2 620 864
t.z. Kia motors
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.