Audi rozšiřuje svoji nabídku modelových řad A3 a A3 Sportback o zvlášť úsporné a přírodě šetrnější modely s označením 1.9 TDI e. Jejich společným jmenovatelem a předností je kombinace velké hnací síly s vysokou účinností, jíž Audi dosahuje mimo jiné díky svým dlouhodobým zkušenostem
s technologií přímého vstřikování paliva. Zájemci o nové modely A3 1.9 TDI e se tak mohou těšit na velký dojezd na jednu náplň palivové nádrže a nižší zatížení životního prostředí emisemi CO2.
Nakolik je jízda úsporná, závisí do značné míry na řidiči. Z toho důvodu jsou nové úsporné modely A3 1.9 TDI e vybavené ukazatelem optimálního řazení. Ten je umístěný na centrálním displeji přístrojové desky v zorném poli řidiče a podle aktuálního zatížení motoru a otáček motoru ukazuje, kdy a jaký převodový stupeň zařadit v dané jízdní situaci.
U modelů A3 1.9 TDI e byl v porovnání s běžným provedením prodloužen převod třetího až pátého převodového stupně. Kromě toho udělali konstruktéři Audi další kroky vedoucí k hospodárné mobilitě bez kompromisů v každodenní využitelnosti vozu: snížili pohotovostní hmotnost, zvolili pneumatiky se sníženým valivým odporem a karoserii zdokonalili z aerodynamického hlediska. Rovněž byla speciálně upravena elektronická řídicí jednotka motoru tak, aby spotřeba byla co nejnižší.
Kombinovaná spotřeba vozů Audi A3 a A3 Sportback 1.9 TDI e s výkonem 77 kW/105 k a sériovým filtrem pevných částic dosahuje působivě nízké hodnoty 4,5 litru na 100 kilometrů. Hodnota emisí CO2 zůstává díky tomu pod hodnotou 120 g/km. Tím se tyto nové modely řadí na samotnou špičku svého segmentu, přičemž řidič s nimi může ujet více než 1200 kilometrů bez závislosti na čerpací stanici.
Efektivní provoz patří mezi dlouhodobé priority značky Audi při vývoji vozů. Technologie TDI a TFSI nebo inovativní hliníkové karosérie ASF (Audi Space Frame) jsou toho důkazem.
Prvních 15 úsporných vozů Audi A3 Sportback TDI e, které jsou šetrné k životnímu prostředí, v České republice objednala autopůjčovna Europcar - autopůjčovna s nejširší nabídkou modelů v České republice. Zdroj: Tisková zpráva Import VOLKSWAGEN Group s.r.o.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.