Továrna NedCar slaví 40. výročí

Jan Fiala, 27. června 2008, 11:35 Google+

Jenom pár týdnů před zahájením (regionální) výroby velice úspěšného modelu Mitsubishi Outlander slaví továrna známá jako „NedCar“ své 40. výročí. Továrna nacházející se v Sittard-Geleen (Born), holandské provincii Limburg

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Mitsubishi

Mitsubishi | foto: Mitsubishi Motors

Sdílejte článek

na hlavní křižovatce mezi Holandskem, Německem a Belgií – svedla dohromady různé kultury a odborníky a přinesla flexibilitu, kterou v Evropě za více než 40 let bohaté a někdy i bouřlivé historie dosáhlo jen několik málo dalších továren jiných značek

Více než 4,5 milionu vozů
Továrna slavnostně otevřená 27.6. 1968 královnou Holandska, Julianou (viz. připojená fotografie) se záměrem, aby byly uspokojeny rostoucí potřeby holandského výrobce vozů Daf, se v srpnu roku 1991 stala joint venture továrnou nazvanou „NedCar“ nebo plným názvem „Netherlands Car B.V.“, když holandská vláda, Mitsubishi Motors Corporation a Volvo Car Corporation spojily své síly. V únoru 1999 pak holandské úřady převedly svůj podíl na oba partnery s výsledkem rozdělení 50/50. 

30. března 2001 se továrna dostala do 100% vlastnictví Mitsubishi Motors. Továrna si v průběhu let hledala svou cestu a za tu dobu dosáhla celková produkce 4 560 000 vozů (včetně vozů Daf, Volvo, smart a Mitsubishi), z nichž 950 000 bylo vozů Mitsubishi (Carisma, Space Star a Colt).

Velký přínos
Továrna NedCar rozkládající se na ploše 927 000 m2 (zastavěná plocha je 322 000 m2) a používající vysoce automatizované procesy výroby (má více než 600 průmyslových robotů), dosáhla roku 2007 roční produkce 62 000 vozů.

Za roky své existence továrna potvrdila své kvality, spolehlivost v dodávkách a efektivitu výkonnosti, když dosáhla vysoké úrovně v rámci průmyslového světa Mitsubishi.
NedCar, jediná automobilka v Holandsku, se také významně podílí na ekonomice Limburgu a přilehlých provincií, které sousedí s Německem a Belgií, když vytváří celkově 10 000 přímých i nepřímých pracovních míst.

Colt + Outlander + 4007 + C-Crosser
Továrna NedCar, jejímž hlavním výrobním artiklem v B-segmentu je od roku 2004 Mitsubishi Colt (do dnešního dne bylo vyrobeno 283 000 kusů), je nyní připravena na další fázi svého rozvoje, na přenos výroby vozu Mitsubishi Outlander z Japonska do Evropy v průběhu letošního léta, který bude následován zahájením výroby vozů pro PSA Peugeot Citroen – Peugeot 4007 a Citroen C-Crosser v roce 2009..

Jako součást této přípravné fáze zahájil NedCar náborovou kampaň zaměřenou na zvýšení počtu pracovníků ze stávajících 1 600 na 2 000 +. Na podporu tohoto plánu byla připravena i loterie, v jejímž rámci mohou ti, kteří poblahopřejí továrně k jejímu 40. výročí vyhrát jedinečný Mitsubishi Colt v oranžové, holandské národní, barvě. Popularitu továrny NedCar v rámci regionu potvrzuje již na 12 000 blahopřání, které do továrny dorazily a jsou v továrně vystaveny (viz. připojená fotografie).

Rozhodnutí o přesunu výroby bylo učiněno s cílem uvolnit kapacitu v továrně Mizushima a také minimalizovat ztráty prodejních příležitostí s ohledem na silné prodeje uvedených modelů v Evropě. Navíc uvolněná kapacita v Japonsku je potřebná pro novou rodinu Lancer, stejně úspěšnou, a to na všech světových trzích.

Výsledkem těchto změn v oblasti výroby samotné bude odpovídající navýšení výrobního objemu v továrně NedCar, a to již od druhé poloviny roku 2008. To také povede k odpovídajícímu zvýšení výrobní efektivity.

Zdroj: Tisková zpráva M Motors CZ s.r.o.

Vytisknout

Diskuze: Továrna NedCar slaví 40. výročí

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

ilustrační foto

VIDEO: jak vypadá 10 kW rádio

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud