Společnost Mitsubishi Motors Corporation (MMC) dnes podepsala technologickou licenční smlouvu s China Harbin Dongan Automotive Engine Manufacturing Co., Ltd. (DAE), která pokrývá výrobu 4- a 5-stupňových automatických převodovek.
DAE zahájila výstavbu nového závodu letos v březnu s výhledem na zahájení výroby v dubnu 2010. Plány počítají s tím, že roční kapacita bude činit 150 000 jednotek a že v prvním roce zahájení výroby bude vyrobeno 50 000 ks. Potom bude kapacita postupně zvyšována, aby byla továrna do budoucna schopna vyhovět poptávce.
MMC má v DAE od jejího založení v roce 1998 15,3% investic a skýtá inženýrskou a technickou asistenci v oblasti výroby motorů o objemu od 1,3 až po 2,0 litry a výroby 5-stupňových manuálních převodovek. Právě dnes podepsaná licenční smlouva na automatické převodovky bude do budoucna zárukou předání jedinečné japonské technologie a závazkem k dosažení dokonalosti ve zpracování. Převod technologie umožní DAE, aby dodávala hlavní automobilové komponenty nejenom svým vlastním společnostem v rámci skupiny, ale také dalším automobilovým výrobcům v Číně a aby se podílela na budoucím růstu a rozvoji čínského automobilového trhu. Díky lokálnímu umístění výroby převodovek získá MMC na druhou stranu příležitost, aby naplnila potřeby AT trhu, jehož význam bude v souvislosti s celkovým růstem čínského trhu nabývat na významu.
Podpisu smlouvy se zúčastnili mezi jinými, President MMC pan Osamu Masuko, vice-president přípravného výboru China Aviation Industry Corporation, dále Vice President Liu Tao za Avi China Industry & Technology Company Ltd., president DAE Ma Chuanli, guvernér provincie a zástupce Mitsubishi Corporation Motor Vehicle Business Division pan Kozo Shiraji.
Profil Harbin Dongan Automotive Engine Manufacturing Co., Ltd. (DAE): centrála: Harbin Heilongjang Province založena: září 1998 hlavní akcionáři: Harbin Dongan Auto Engine Co., Ltd. (36%) Harbin Dongan Engine (Group) Co., Ltd. (19%) Harbin Aircraft Industry (Group) Harbin Hafei Motor Co., Ltd. (15%) Mitsubishi Motors Corporation (15,3%) Malaysia China Investment Corporation (9%) Mitsubishi Corporation (5,7%) výrobky: benzinové motory 1,3 až 2,0 litry; 5-stupňové manuální převodovky výrobní kapacita: 300 000 jednotek / rok objem prodeje za FY 2007: 280 000 jednotek Zdroj: Tisková zpráva M Motors CZ s.r.o.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.