Německý automobilový klub ADAC, který má více než 16 miliónů členů, provedl nedávno testování kabrioletů segmentu B. Výsledky zveřejnil ve svém časopise ADAC Motor Welt.
Tyto zkoušky, založené na testování bezpečnosti v případě převrácení vozu, byly provedeny ve spolupráci s následujícími kluby:
RACC (Španělsko), RACE (Španělsko), Motormannen (Švédsko), ÖAMTC (Rakousko), TCB (Belgie).
V tomto testu dosáhl Peugeot 207 CC nejlepšího výsledku, což je odměnou za úsilí značky, zaměřené na bezpečnost uživatelů vozů. Peugeot 207 CC v sobě spojuje výjimečnou tuhost karoserie s prvky výbavy, dosud nevídanými v tomto segmentu. Nabízí ochranný systém pro případ převrácení vozu, který je založen na bezpečnostních obloucích s pyrotechnickou aktivací výsuvu. Cestující ve vozidle jsou chráněni tímto výkonným systémem, kterým bývají obvykle vybaveny kabriolety nejvyšší třídy.
Mezi prvky aktivní bezpečnosti patří například ABS, elektronický rozdělovač brzdných sil, podpora brzdění v kritických situacích či systém ESP (podle verze v základní výbavě nebo na přání).
Peugeot 207 CC se řadí k sedmi vozidlům modelové řady, které obdržely 5 hvězdiček, to znamená maximální počet, v testu Euro NCAP : 207, 207 CC, 1007, 308, 407, 407 Coupé a 807. Dobrý výsledek testů ADAC je dalším úspěchem značky v této oblasti.
Ke komerčnímu úspěchu konceptu kupé-kabriolet dal Peugeot podnět již ve 30. letech minulého století svými legendárními vozy Peugeot 402 a 602 Eclipse. Dosud značka Peugeot prodala celkem 622 827 vozů verze CC a tento počet z ní učinil nepopiratelného světového lídra v oblasti vozů typu kupé-kabriolet.
t.z. Peugeot
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.