Německý automobilový klub ADAC, který má více než 16 miliónů členů, provedl nedávno testování kabrioletů segmentu B. Výsledky zveřejnil ve svém časopise ADAC Motor Welt.
Tyto zkoušky, založené na testování bezpečnosti v případě převrácení vozu, byly provedeny ve spolupráci s následujícími kluby:
RACC (Španělsko), RACE (Španělsko), Motormannen (Švédsko), ÖAMTC (Rakousko), TCB (Belgie).
V tomto testu dosáhl Peugeot 207 CC nejlepšího výsledku, což je odměnou za úsilí značky, zaměřené na bezpečnost uživatelů vozů. Peugeot 207 CC v sobě spojuje výjimečnou tuhost karoserie s prvky výbavy, dosud nevídanými v tomto segmentu. Nabízí ochranný systém pro případ převrácení vozu, který je založen na bezpečnostních obloucích s pyrotechnickou aktivací výsuvu. Cestující ve vozidle jsou chráněni tímto výkonným systémem, kterým bývají obvykle vybaveny kabriolety nejvyšší třídy.
Mezi prvky aktivní bezpečnosti patří například ABS, elektronický rozdělovač brzdných sil, podpora brzdění v kritických situacích či systém ESP (podle verze v základní výbavě nebo na přání).
Peugeot 207 CC se řadí k sedmi vozidlům modelové řady, které obdržely 5 hvězdiček, to znamená maximální počet, v testu Euro NCAP : 207, 207 CC, 1007, 308, 407, 407 Coupé a 807. Dobrý výsledek testů ADAC je dalším úspěchem značky v této oblasti.
Ke komerčnímu úspěchu konceptu kupé-kabriolet dal Peugeot podnět již ve 30. letech minulého století svými legendárními vozy Peugeot 402 a 602 Eclipse. Dosud značka Peugeot prodala celkem 622 827 vozů verze CC a tento počet z ní učinil nepopiratelného světového lídra v oblasti vozů typu kupé-kabriolet.
t.z. Peugeot
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.