50 milionů vyrobených vozů dokazuje sílu a zkušenosti automobilky Peugeot - průkopníka světového automobilového průmyslu od roku 1891. Peugeot, původem rodinný podnik, doznal za dobu o málo delší než jedno století mohutného rozmachu.
Od továren v Sochaux po současných 24 výrobních závodů, značka uvedla na trh více než 160 modelů a 34 modelových řad, od 201 až po nejnovější řadu 308. Tato hrdá minulost je základem důvěry, s níž Peugeot pohlíží do budoucna.
Budoucnost světového rozmachu
Peugeot urychluje svůj mezinárodní rozvoj a klade na něj stále větší důraz. Dnes se orientuje zejména na Čínu, Brazílii a Rusko. V roce 2007 se obchodní výsledky značky Peugeot v těchto třech zemích vyvíjely výrazně pozitivně. Prodej v Číně vzrostl o 13,8 % a dosáhl 93 000 vozů, přičemž tento trend výrazně zesílil zejména ve čtvrtém čtvrtletí (+ 22,8 %). V Brazílii prodeje zaznamenaly nárůst 19% a v Rusku dokonce 63 %. Na těchto vysoce perspektivních trzích, stejně jako v ostatních částech světa, bude Peugeot nadále rozvíjet své obchodní aktivity.
Budoucnost bohatá na inovace
Historie Peugeotu je spojena s četnými inovacemi, od prvního čtyřválcového motoru typu 39 z roku 1902 po poslední benzínové motory vyvinuté ve spolupráci mezi PSA Peugeot Citroën a BMW Group. Peugeot vynalezl filtr pevných částic, kterým je dnes vybaveno více než 1,8 milionu vozů na celém světě, a neopomeňme ani velice žádané dieselové motory HDI. A další technologické inovace přinese Peugeot i v budoucnu. Od začátku příštího desítiletí bude Peugeot masově vyvíjet vozy vybavené systémem Stop & Start druhé generace a vozidla s hybridním motorem.
Budoucnost ve znamení ekologie
Peugeot jasně ukázal své odhodlání jít příkladem při snižovaní emisí plynů způsobujících skleníkový efekt a zaměřil výrobu na vozy šetrné k životnímu prostředí. Od roku 2001 bylo v Evropě registrováno více než 1 100 000 vozů Peugeot emitujících méně než 120 g CO2 na km. V roce 2007 činily u 40 % registrovaných osobních vozů emise CO2 méně než 130 g na km, čímž značka evidentně zaujala jedno z předních míst v oblasti snižování emisí CO2. Peugeot hodlá tuto svou ekologickou výhodu oproti konkurenci ještě dále rozvíjet. Je jediným světovým výrobcem automobilů, který dal globální politice v oblasti CO2 konkrétní podobu. Od roku 1998 realizuje Peugeot velký projekt znovuzalesňování Amazonie. Cílem tohoto dlouhodobého projektu, rozplánovaného na 40 let, je omezování uhlíku v atmosféře.
Síla značky spočívá v jejích hodnotách
Více než stoletá historie a 50 milionů vyrobených vozů zdůrazňují vztah založený na důvěře, kterou Peugeot hodlá udržovat a rozvíjet v budoucnu.
Automobilové nadšení,motivující týmy Peugeot, se bude i nadále projevovat vznikem vozů a konceptů automobilů výrazného stylu, zcela v duchu historické tradice značky. Sportovní výzvy budou nadále pro Peugeot motivací i technologickou laboratoří, o čemž svědčí i výkon, kterého dosáhl Peugeot dosáhl ve 24hodinovém závodě v Le Mans. InspiraciPeugeotu budou vždy vyjadřovat jeho modely, jejichž uznávaná dynamičnost již přesvědčila řadu generací zákazníků na celém světě.
t.z. Peugeot
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.