Nový Lancer Evolution již na českém trhu

Lancer Evo X
Lancer Evo X, foto: Mitsubishi Motors
Marek Litzman 26. června 2008 00:00
Sdílej:

Společnost M Motors CZ s.r.o. uvedla na českém trhu dlouho očekávanou novou generaci svého legendárního vozu – LANCER EVOLUTION. Své příznivce a fanoušky udržovala značka Mitsubishi Motors v napětí již od podzimu roku 2005...

... kdy na autosalonu v Tokiu představila nejprve studii Concept-X a v lednu 2007 v Detroitu další studii pod názvem Prototype-X, kterou mohli ostatně shlédnout i návštěvníci loňského autosalonu v Brně.

Nyní je nová generace – již desátá – na českém trhu. Stále je to EVOLUTION, stále je to čtyřdveřový závodní vůz, se kterým můžete i na běžné silnice, stále zahrnuje nejnovější technologie (tentokrát je to např. S-AWC), ale … je zcela nově zkonstruovaný (nejde o evoluci předchozích modelů), má plně integrovaný design (není to metoda postupných vylepšení předchozích modelů), má vyzrálejší přístup k požadavkům trhu, lépe využívá špičkové technologie pro ještě lepší jízdní vlastnosti, má nové ambice a vyzývá nové konkurenty. A tak není divu, že Mitsubishi Motors opouští numerickou příponu a nová generace bude známá „jen“ jako LANCER EVOLUTION.

Nejdůležitější fakta:

karoserie vznikla v Mitsubishi Design Europe

má společný design se zcela novým Lancerem Sportsedan

v rámci rodiny Lancer je to první vůz s úplnou mřížkou „jet fighter“

450,5 cm dlouhá a 181 cm široká karoserie

rozvor 265 cm

torzní tuhost je vyšší o 39% oproti předchozí generaci

tuhost při ohybu je vyšší o 64% v porovnání s modelem Lancer Evolution IX

střešní panel, kapota, přední blatníky a rámová konstrukce zadního spoileru jsou z hliníku

skýtá ekvivalent až 9 airbagů

cílem je dosáhnout 5* v testech EURO-NCAP

nový motor 4B11 je o 12 kg lehčí než původní 4G63 a umožňuje tak snížit těžiště vozu

výkon motoru je 217 kW (295 k) při 6 500 ot/min

maximální rychlost dosahuje 242 km/h

v nabídce je s pětistupňovou manuální nebo dvouspojkovou automatizovanou převodovkou TC-SST, která dává možnost výběru mezi manuálním a automatickým režimem a možnost nastavení jízdního režimu: normal, sport nebo supersport

zavěšení přední nápravy: vzpěry MacPherson, vinuté pružiny

zavěšení zadní nápravy: nezávislé viceprvkové

super řízení pohonu všech kol (S-AWC): aktivní řízení stability (ASC), aktivní řízení stáčení (AYC), aktivní mezinápravový diferenciál (ACD) vybavený snímači pro ovládání brzd a snímači stáčivé rychlosti, sportovní ABS a AYC

výběr provozních režimů: asfalt, štěrk nebo sníh

dva stupně výbavy: GSR a MR, které se od sebe liší především sadou pro vysoký výkon, která obsahuje jednoplášťové tlumiče vibrací Bilstein, vinuté pružiny Eibach, 18“ hliníková kola BBS a dvoudílné přední kotoučové brzdy Brembo (pozn.: podrobné specifikace výbavy GSR a MR jsou součástí připojeného ceníku Lancer Evolution).

">Mitsubishi Motors plánuje roční prodej v Evropě 3 000 vozů (z toho 85% s dvouspojkovou převodovkou TC-SST). Evolution by měl tvořit podle očekávání značky 6% celkového objemu prodaných modelů Lancer.

Martin Krob, General Manager M Motors CZ s.r.o. uvedl: „Nová generace Evolution je stále tím sportovním dravcem, možná trochu komfortnějším, než jsme byli doposud zvyklí. Umožní nám tak oslovit širší skupinu zákazníků a počítáme s měsíčním prodejem 5-10 vozů.“ A dodal: „Nyní přicházíme s verzí GSR s manuální převodovkou. Verze MR s dvouspojkovou převodovkou TC-SST se začne prodávat v průběhu letošního podzimu.“

Cenu vozu Lancer Evolution začíná na 1 149 900 Kč (vč. DPH).

 

t.z. Mitsubishi

Témata:
Stalo se
Testy aut
Toyota Land Cruiser

Toyota Land Cruiser Executive – nová generace legendárního offroadu, překoná Defender?

Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?

Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?