Obrazy rokových andělů, malba z bláta a digitální mapa jpg souboru přenesená na novou Ibizu nejvíce oslovily odbornou porotu
Chrámoví rokokoví andělé mladého výtvarníka Tomáše Jetely namalovaní na nový SEAT Ibiza vyhráli uměleckou soutěž ARTE EMOCIÓN 2, kterou pro studenty Akademie výtvarných umění v Praze vyhlásil český importér značky SEAT ve spolupráci s Akademií výtvarných umění v Praze.
„Můj koncept je založen především na ostrém kontrastu dvou světů. Vybral jsem si motiv andělů z Boucherových obrazů, který působil v období rokoka proto, že je tento námět v naprostém kontrastu se současnou technokratickou společností, jejímž symbolem je automobil,“ říká student třetího ročníku AVU Tomáš Jetela. Z hlavní ceny - půlroční stáže na prestižní umělecké škole Universidad Complutense v Madridu - má obrovskou radost, stejně jako z možnosti týden jezdit se svojí „andělskou“ Ibizou, jejíž zadní okno zdobí umělcova signatura. I když, jak Tomáš Jetela přiznává, zatím nemá řidičský průkaz. „Vozit mě bude brácha,“ vysvětluje vítěz soutěže.
Také druhý finalista, Pavel Příkaský, zvolil originální přístup. Jeho dílo „Driving“ tvoří malba, která imituje špinavý povrch auta. „Líbila se mi představa špinavosti, běžně vnímané jako vada na kráse, která se stane neodstranitelným doplňkem designu. Skvrny místy, jakoby náhodně, tvoří reálné výjevy (lidské postavy, tváře atd.),“ říká autor.
Třetí dílo s názvem SEAT.Ibiza.jpg autora George Hladíka reflektuje současnou počítačovou generaci. „Počítač zpravidla pracuje se soustavami znaků, které běžnému smrtelníkovi nedávají žádný smysl. Našel jsem cestu, jak „naučit“ počítač rozumět textům, nám srozumitelným. Rozhodl jsem se pro převedení reklamních textů, týkajících se nové Ibizy, do abstraktního obrazu a následné přenesení na karoserii jako 2D design,“ vysvětluje George Hladík.
„Značka SEAT má emoce doslova zakódované ve své DNA, takže podpora moderního umění nebo sportovních talentů patří k našim prioritám,“ vysvětluje důvody, proč importér SEAT soutěž uspořádal, Petr Táborský, vedoucí divize SEAT společnosti Import VOLKSWAGEN Group. „Vítězná díla jsou úžasná, obdivuji odvahu, invenci a technickou dokonalost, s jakou je autoři pojednali.“
Mladí umělci-studenti AVU dostali za úkol vytvořit volné výtvarné dílo, které bude převeditelné na povrch celého automobilu prostřednictvím fólie. Jako „plátno“ pro umělecká díla byl vybrán nový SEAT Ibiza, který je v současné době uváděn na český trh. V průběhu léta budou „umělecké“ Ibizy k vidění po celé republice na nejrůznějších kulturních a sportovních akcích.
6 studentů nominovaných na hlavní cenu:
Josef Achrer, Nikola Brabcová, George Hladík, Tomáš Jetela, Jitka Nesnídalová, Pavel Příkaský
t.z. Seat
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?