Obrazy rokových andělů, malba z bláta a digitální mapa jpg souboru přenesená na novou Ibizu nejvíce oslovily odbornou porotu
Chrámoví rokokoví andělé mladého výtvarníka Tomáše Jetely namalovaní na nový SEAT Ibiza vyhráli uměleckou soutěž ARTE EMOCIÓN 2, kterou pro studenty Akademie výtvarných umění v Praze vyhlásil český importér značky SEAT ve spolupráci s Akademií výtvarných umění v Praze.
„Můj koncept je založen především na ostrém kontrastu dvou světů. Vybral jsem si motiv andělů z Boucherových obrazů, který působil v období rokoka proto, že je tento námět v naprostém kontrastu se současnou technokratickou společností, jejímž symbolem je automobil,“ říká student třetího ročníku AVU Tomáš Jetela. Z hlavní ceny - půlroční stáže na prestižní umělecké škole Universidad Complutense v Madridu - má obrovskou radost, stejně jako z možnosti týden jezdit se svojí „andělskou“ Ibizou, jejíž zadní okno zdobí umělcova signatura. I když, jak Tomáš Jetela přiznává, zatím nemá řidičský průkaz. „Vozit mě bude brácha,“ vysvětluje vítěz soutěže.
Také druhý finalista, Pavel Příkaský, zvolil originální přístup. Jeho dílo „Driving“ tvoří malba, která imituje špinavý povrch auta. „Líbila se mi představa špinavosti, běžně vnímané jako vada na kráse, která se stane neodstranitelným doplňkem designu. Skvrny místy, jakoby náhodně, tvoří reálné výjevy (lidské postavy, tváře atd.),“ říká autor.
Třetí dílo s názvem SEAT.Ibiza.jpg autora George Hladíka reflektuje současnou počítačovou generaci. „Počítač zpravidla pracuje se soustavami znaků, které běžnému smrtelníkovi nedávají žádný smysl. Našel jsem cestu, jak „naučit“ počítač rozumět textům, nám srozumitelným. Rozhodl jsem se pro převedení reklamních textů, týkajících se nové Ibizy, do abstraktního obrazu a následné přenesení na karoserii jako 2D design,“ vysvětluje George Hladík.
„Značka SEAT má emoce doslova zakódované ve své DNA, takže podpora moderního umění nebo sportovních talentů patří k našim prioritám,“ vysvětluje důvody, proč importér SEAT soutěž uspořádal, Petr Táborský, vedoucí divize SEAT společnosti Import VOLKSWAGEN Group. „Vítězná díla jsou úžasná, obdivuji odvahu, invenci a technickou dokonalost, s jakou je autoři pojednali.“
Mladí umělci-studenti AVU dostali za úkol vytvořit volné výtvarné dílo, které bude převeditelné na povrch celého automobilu prostřednictvím fólie. Jako „plátno“ pro umělecká díla byl vybrán nový SEAT Ibiza, který je v současné době uváděn na český trh. V průběhu léta budou „umělecké“ Ibizy k vidění po celé republice na nejrůznějších kulturních a sportovních akcích.
6 studentů nominovaných na hlavní cenu:
Josef Achrer, Nikola Brabcová, George Hladík, Tomáš Jetela, Jitka Nesnídalová, Pavel Příkaský
t.z. Seat
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.