Obrazy rokových andělů, malba z bláta a digitální mapa jpg souboru přenesená na novou Ibizu nejvíce oslovily odbornou porotu
Chrámoví rokokoví andělé mladého výtvarníka Tomáše Jetely namalovaní na nový SEAT Ibiza vyhráli uměleckou soutěž ARTE EMOCIÓN 2, kterou pro studenty Akademie výtvarných umění v Praze vyhlásil český importér značky SEAT ve spolupráci s Akademií výtvarných umění v Praze.
„Můj koncept je založen především na ostrém kontrastu dvou světů. Vybral jsem si motiv andělů z Boucherových obrazů, který působil v období rokoka proto, že je tento námět v naprostém kontrastu se současnou technokratickou společností, jejímž symbolem je automobil,“ říká student třetího ročníku AVU Tomáš Jetela. Z hlavní ceny - půlroční stáže na prestižní umělecké škole Universidad Complutense v Madridu - má obrovskou radost, stejně jako z možnosti týden jezdit se svojí „andělskou“ Ibizou, jejíž zadní okno zdobí umělcova signatura. I když, jak Tomáš Jetela přiznává, zatím nemá řidičský průkaz. „Vozit mě bude brácha,“ vysvětluje vítěz soutěže.
Také druhý finalista, Pavel Příkaský, zvolil originální přístup. Jeho dílo „Driving“ tvoří malba, která imituje špinavý povrch auta. „Líbila se mi představa špinavosti, běžně vnímané jako vada na kráse, která se stane neodstranitelným doplňkem designu. Skvrny místy, jakoby náhodně, tvoří reálné výjevy (lidské postavy, tváře atd.),“ říká autor.
Třetí dílo s názvem SEAT.Ibiza.jpg autora George Hladíka reflektuje současnou počítačovou generaci. „Počítač zpravidla pracuje se soustavami znaků, které běžnému smrtelníkovi nedávají žádný smysl. Našel jsem cestu, jak „naučit“ počítač rozumět textům, nám srozumitelným. Rozhodl jsem se pro převedení reklamních textů, týkajících se nové Ibizy, do abstraktního obrazu a následné přenesení na karoserii jako 2D design,“ vysvětluje George Hladík.
„Značka SEAT má emoce doslova zakódované ve své DNA, takže podpora moderního umění nebo sportovních talentů patří k našim prioritám,“ vysvětluje důvody, proč importér SEAT soutěž uspořádal, Petr Táborský, vedoucí divize SEAT společnosti Import VOLKSWAGEN Group. „Vítězná díla jsou úžasná, obdivuji odvahu, invenci a technickou dokonalost, s jakou je autoři pojednali.“
Mladí umělci-studenti AVU dostali za úkol vytvořit volné výtvarné dílo, které bude převeditelné na povrch celého automobilu prostřednictvím fólie. Jako „plátno“ pro umělecká díla byl vybrán nový SEAT Ibiza, který je v současné době uváděn na český trh. V průběhu léta budou „umělecké“ Ibizy k vidění po celé republice na nejrůznějších kulturních a sportovních akcích.
6 studentů nominovaných na hlavní cenu:
Josef Achrer, Nikola Brabcová, George Hladík, Tomáš Jetela, Jitka Nesnídalová, Pavel Příkaský
t.z. Seat
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.