Bridgestone - přes 10 milionů pneu Run Flat

Jan Fiala, 19. června 2008, 12:10 Google+

Bridgestone podporuje používání pneumatik Run Flat, protože zvyšují bezpečnost jízdy a snižují zatížení životního prostředí. Absence rezervního kola přispívá ke snížení hmotnosti vozu, čímž se snižuje spotřeba paliva.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Bridgestone

Bridgestone | foto: Bridgestone

Sdílejte článek

Společnost Bridgestone Corporation oznámila, že celkový počet jí dodaných pneumatik Run Flat zákazníkům již přesáhl 10 milionů kusů (celá skupina Bridgestone Group*). Hranice pěti milionů byla překročena v srpnu 2006, takže během pouhého jednoho roku a osmi měsíců se tento počet zdvojnásobil.

Pneumatiky Run Flat umožňují bezpečně pokračovat v jízdě i po úplné ztrátě tlaku (tlak vzduchu uvnitř pneumatiky 0 kPa), a to maximální rychlostí 80 km/h až na vzdálenost 80 km. To výrazně zvyšuje bezpečnost jízdy v případě defektu pneumatiky a totálním úniku vzduchu, například po proražení pneumatiky, protože ovladatelnost vozidla zůstává zachována. Navíc díky eliminaci okamžité výměny kola za rezervu odpadá nebezpečí nehod, které hrozí během výměny kola na nebezpečných místech, jako jsou například dálnice, mosty apod.. Dalším pozitivem je možnost absence rezervního kola, což  přispívá ke snížení hmotnosti vozu, šetří se tím zdroje a snižuje spotřeba paliva. Výrobcům automobilů to zase přináší větší svobodu při navrhování nových vozů.

Společnost Bridgestone považuje pneumatiky Run Flat za strategický produkt. Protože pneumatiky Run Flat výrazně zlepšují bezpečnost účastníků silničního provozu a snižují zatížení životního prostředí, bude Bridgestone i nadále usilovat o další vývoj a rozšíření tohoto produktu pro automobilové výrobce a řidiče po celém světě.

Jako průkopník ve vývoji technologií Run Flat vyrobila firma Bridgestone první  pneumatiku typu Run Flat začátkem 80. let. Tyto originální pneumatiky Run Flat byly určené speciálním vozidlům vyráběným pro tělesně postižené osoby. První pneumatiky Run Flat pro sériový automobil dodala firma Bridgestone v roce 1987 pro supersportovní vůz Porsche 959. Výroba pneumatik Bridgestone Run Flat se dynamicky rozvíjí od roku 1999, neboť automobilky začaly tímto typem pneumatik vybavovat stále větší počet svých modelů z důvodu měnících se zvyklostí motoristické veřejnosti.

Existují dva druhy systémů Run Flat. Samonosné pneumatiky Run Flat mají vyztužené boční stěny, které unesou hmotnost vozu i po ztrátě tlaku vzduchu v pneumatice. U prstencového systému BSR (Bridgestone Support Ring) nese vozidlo v případě ztráty tlaku vzduchu středový prstenec, jenž upevňuje patku pláště na ráfku. Skupina Bridgestone Group vyrobila 10 milionů samonosných pneumatik Run Flat, které zaručují skvělou ovladatelnost a komfort a současně poskytují jistotu bezpečné jízdy i v případě proražení pneumatiky.

*Skupina Bridgestone Group vyrábí pneumatiky Run Flat v šesti závodech ve čtyřech zemích – v Japonsku, USA, Polsku a Jižní Africe (údaje platné k 30. dubnu 2008).

Zdroj: Tisková zpráva Bridgestone CR, s.r.o.

Vytisknout

Diskuze: Bridgestone - přes 10 milionů pneu Run Flat

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot Landtrek

Nový pickup Peugeot Landtrek ameriku, my v Evropě máme pravděpodobně smůlu

Pandur II pro Ačr

Armádní zakázka na Pandury rozpumpuje českou ekonomiku, z jedné vynaložené koruny se stanou tři

Volkswagen vybudoval nový větrný tunel v hodnotě 2,5 miliardy korun

Co jsme ve škole nenáviděli, jezdí s námi denně v autech, tvrdí uznávaný profesor

Toyota začíná testovat systémy autonomního řízení v ostrém provozu v Bruselu

Toyota si nechává patentovat převratný systém tankování a dobíjení automobilů

DS3 Crossback E-TENSE

Vyplatí se jet po dálnici za kamionem? Pokus číslo 3

Škoda představila Enyaq iV, svje první čistě elektrické SUV

Škoda začala v Boleslavi montovat svoji novinku, pořídila linku v ceně 700 vrcholných Kodiaqů

Volkswagen Tiguan

Volkswagen výrazně zlevnil. Vyžaduje ale jiný přístup kupujících

Tatra Force 8x8

Tatry nejsou jen T 815 pro stavby a hasiče, ale i armádní speciály do nesjízdného terénu a bojů

Volkswagen slibuje, že ID.4 se snadno řídí ve městě, na okresních silnicích i na dálnici

Těžké a vysoké SUV ID.4 a skvělé jízdní vlastnosti? Volkswagen prozradil, jak to zařídil

Peugeot 2008 GT Line

Test Peugeot 2008 GT-line 1,5 BlueHDi 130 EAT8, naftový lvíček boduje vzhledem jak zvenčí, tak zevnitř

Sbarro Super Eight

Nejšílenější Hot Hatch osmdesátek? Zřejmě Sbarro Super Eight s motorem V8 od Ferrari

Peugeot 4008 a 5008

S čím se Peugeot pochlubí na autosalonu v Číně? My už to vime

Ford u nás nabídne špičkový Mustang Mach 1 s osmiválcem 5,0 l a manuální převodovkou za 1 649 900 Kč

Ford Mustang Mach 1 s V8 a 460 koňmi bude i v Česku. A za atraktivní peníz

Výroba modelu ŠKODA OCTAVIA v Mladé Boleslavi

VIDEO: Montáž Škody Octavia v Mladé Boleslavi. Tohle zůstává kupujícímu skryté

Škoda zahajuje dopravně-bezpečnostní kampaň "Stay On The Safe Side" pro cyklisty i motoristy

Může nám být na silnici mnohem příjemněji?

reklama

Doporučujeme

Mitsubishi

Mitsubishi Motors rozšiřuje síť prodejců

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ford Mustang Mach 1 s V8 a 460 koňmi bude i v Česku. A za atraktivní peníz

  2. Volkswagen výrazně zlevnil. Vyžaduje ale jiný přístup kupujících

  3. Test Peugeot 2008 GT-line 1,5 BlueHDi 130 EAT8, naftový lvíček boduje vzhledem jak zvenčí, tak zevnitř

  4. Nejšílenější Hot Hatch osmdesátek? Zřejmě Sbarro Super Eight s motorem V8 od Ferrari

  5. Vyplatí se jet po dálnici za kamionem? Pokus číslo 3

  6. Škoda začala v Boleslavi montovat svoji novinku, pořídila linku v ceně 700 vrcholných Kodiaqů

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud