Symbolický klíč spolu se skutečnými klíčky od Golfu GTI Edition 30 a Transporteru 2.5 TDI 4Motion převzala z rukou Vratislava Strašila, vedoucího divize Volkswagen osobní vozy, a Dušana Blaško, vedoucího divize Volkswagen Užitkové vozy, rychlobruslařka, cyklistka, mistryně světa,
světová rekordmanka a držitelka titulu Sportovec roku 2007 Martina Sáblíková.
„Jsme doslova nadšeni, že se nám s Martinou Sáblíkovou podařilo uzavřít dlouhodobé partnerství. Je to bezesporu jeden z největších sportovních talentů, kterými naše vlast momentálně disponuje. Navíc spojení Martiny jakožto rychlobruslařky s naším kultovním hatchbackem Golf GTI se přímo nabízelo,“ říka Vratislav Strašil. „Nesmíme ovšem zapomínat na celý tým, který okolo Martiny Sáblíkové funguje a který ji podporuje. Právě pro něj je určen Transporter 2.5 TDI 4Motion, který výpravu díky pohonu všech kol 4Motion nenechá nikdy na holičkách,“ doplňuje Dušan Blaško.
Šťastná Sáblíková milující rychlou jízdu po předání klíčů suverénně nasedla do nového vozu a odjela do Nového Města na Moravě dělat zkoušku na sportovním gymnáziu, jehož je studentkou. „Když slyšíte motor, zařadíte si, přišlápnete plyn a cítíte, jak vás to zrychlení tlačí do sedadla, to je něco neopakovatelného! A tenhle miláček s 230 koňmi mi takový zážitek umožní, kdykoli si vzpomenu. Vymyslela jsem si taky machrovinku – řazení na volantu jako ve formuli, na to jsem hrozně zvědavá, až to vyzkouším. Stejně tak na sportovní volant, chromované pedály, snížený podvozek… Ale hlavně se těším na ten odpich! Mám slabost pro rychlá, sportovní auta,“ neskrývala své nadšení Martina Sáblíková. Zdroj: Tisková zpráva Import VOLKSWAGEN Group
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.