Společnosti PSA Peugeot Citroën a Mitsubishi Motors Corporation (MMC) dnes oznámily, že se dohodly na zahájení projektu, v jehož rámci se chystají prostudovat možnosti rozšíření technické spolupráce v oblasti elektrických pohonných jednotek.
Tento projekt bude trvat několik měsíců a soustředí se na rozvoj, výrobu a použití elektrických pohonných jednotek pro malé městské automobily.
Projekt uvedení elektrických pohonných jednotek na trh bude vzájemně výhodný a jako takový dále posílí vzájemnou spolupráci mezi těmito dvěma výrobci automobilů, kteří před týdnem společně položili základní kámen joint venture továrny v ruské Kaluga (180 km jihozápadně od Moskvy).
Pro PSA Peugeot Citroën je tato smlouva zcela v souladu s jejich strategickým plánem pro 2010-2015, který má zajistit, že si skupina PSA udrží své vedoucí postavení v oblasti výroby vozů ohleduplných vůči životnímu prostředí. PSA Peugeot Citroën je největším světovým výrobcem vozů na elektrický pohon (do dnešního dne bylo prodáno více než 10 000 kusů). Rozsáhlé znalosti a zkušenosti PSA budou významným přínosem pro tento nový projekt.
Smlouva samozřejmě zcela odpovídá i strategii MMC. MMC se snaží stát jedním z vedoucích automobilových výrobců elektrických vozů a tak položilo velký důraz na vývoj nové generace elektrického vozu i-MiEV, který bude uveden na japonském trhu v roce 2009. A MMC současně studuje i možnosti uvedení tohoto vozu na evropský trh a trh Spojených států.
Vedle toho založilo MMC joint venture společnost Lithium Energy Japan spolu s GS Yuasa, aby byly zajištěny dostatečné dodávky vysoce výkonných lithium-iontových baterií pro vozy i-MiEV. Příprava na sériovou výrobu baterií se postupně rozbíhá.
t.z. Mitsubishi
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.