Společnosti PSA Peugeot Citroën a Mitsubishi Motors Corporation (MMC) dnes oznámily, že se dohodly na zahájení projektu, v jehož rámci se chystají prostudovat možnosti rozšíření technické spolupráce v oblasti elektrických pohonných jednotek.
Tento projekt bude trvat několik měsíců a soustředí se na rozvoj, výrobu a použití elektrických pohonných jednotek pro malé městské automobily.
Projekt uvedení elektrických pohonných jednotek na trh bude vzájemně výhodný a jako takový dále posílí vzájemnou spolupráci mezi těmito dvěma výrobci automobilů, kteří před týdnem společně položili základní kámen joint venture továrny v ruské Kaluga (180 km jihozápadně od Moskvy).
Pro PSA Peugeot Citroën je tato smlouva zcela v souladu s jejich strategickým plánem pro 2010-2015, který má zajistit, že si skupina PSA udrží své vedoucí postavení v oblasti výroby vozů ohleduplných vůči životnímu prostředí. PSA Peugeot Citroën je největším světovým výrobcem vozů na elektrický pohon (do dnešního dne bylo prodáno více než 10 000 kusů). Rozsáhlé znalosti a zkušenosti PSA budou významným přínosem pro tento nový projekt.
Smlouva samozřejmě zcela odpovídá i strategii MMC. MMC se snaží stát jedním z vedoucích automobilových výrobců elektrických vozů a tak položilo velký důraz na vývoj nové generace elektrického vozu i-MiEV, který bude uveden na japonském trhu v roce 2009. A MMC současně studuje i možnosti uvedení tohoto vozu na evropský trh a trh Spojených států.
Vedle toho založilo MMC joint venture společnost Lithium Energy Japan spolu s GS Yuasa, aby byly zajištěny dostatečné dodávky vysoce výkonných lithium-iontových baterií pro vozy i-MiEV. Příprava na sériovou výrobu baterií se postupně rozbíhá.
t.z. Mitsubishi
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.