V rámci slavnostního aktu byla dnes v závodě Volkswagen Slovakia vyrobena pětitisící Škoda Octavia. Prezident Slovenské republiky Ivan Gašparovič symbolickou jízdou za volantem tohoto vozu uvítal společnost Škoda Auto jako domácího výrobce na Slovensku.
Výroba vozu Škoda Octavia představuje nový milník pro společné kořeny společností Škoda Auto a VW Bratislava s koncernem VW, které zde existují od roku 1991. Výroba tohoto úspěšného produktu ve VW Slovakia dále posílí postavení společnosti Škoda Auto na slovenském trhu. Pro úspěšnost společnosti Škoda Auto na slovenském trhu jsou prostřednictvím své kvalitní práce rozhodující nejen zaměstnanci, nýbrž i slovenští dodavatelé“, uvedl při této příležitosti předseda představenstva společnosti Škoda Auto Reinhard Jung.
Montáž modelu Škoda Octavia v bratislavském závodě koncernu Volkswagen začala v únoru tohoto roku na montážní lince v hale KT 08. Pětitisící Škoda Octavia je vybavena vznětovým motorem s objemem 2,0 l a výkonem 103 kW se šestistupňovou manuální převodovkou. Karosérie jubilejního automobilu je v barvě Capuccino-Beige, stupeň výbavy Elegance.
Vůz symbolicky převzal Juraj Miklušica z projektu Modrý Anjel, jehož cílem je záchrana života novorozenců a kojenců s vrozenou srdeční vadou pomocí transplantátů častí srdce – dětských chlopní. Symbolický klíč od vozidla mu předali Matej Bugár a Marek Balon, jednatelé společnosti ŠKODA AUTO Slovensko, s.r.o.
Škoda Octavia je známá svou spolehlivostí a výkonností. Po nevyhnutelných úpravách, které si vyžadují specifické nároky na záchranářské vozidlo, bude pomáhat při záchraně života nejmenších, a to považuji za nejdůležitější,“ zdůraznil Matěj Bugár, jednatel společnosti Škoda Auto Slovensko.
V roce 2007 bylo zákazníkům ve stovce zemí prodáno celkem 237 422 vozů modelové řady Škoda Octavia (limuzína, combi a Scout), která se tak stala nejprodávanějším modelem automobilky. Tento objem představuje nárůst o víc než 18 % oproti předcházejícímu roku. Oblíbeným modelem zůstává také Škoda Octavia Tour, u které nárůst prodeje představuje 4,6 % s celkovým počtem 72 529 vozů dodaných zákazníkům.
t.z Škoda Auto
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.