Společnost Škoda Auto dodá až 3500 vozidel Policii České republiky na základě vyhraného výběrového řízení na dodávku nových vozů.
Jedná se o modelové řady Škoda Fabia a Škoda Octavia. První dodávka by se měla uskutečnit v listopadu letošního roku.
Podmínky výběrového řízení splňují modely Fabia, Fabia Combi, Octavia a Octavia Combi s třemi různými motorizacemi. Při výběru specifikace vozů byl kladen důraz na aktivní i pasivní bezpečnost a komfort posádky (elektronický stabilizační program, přední, boční i hlavové airbagy, klimatizace a další). Modely Octavia dodá Škoda Auto se speciální policejní úpravou a v novém barevném provedení. Součástí veřejné zakázky je i technické vybavení až 14 servisních míst Policie ČR a odpovídající školení pracovníků.
Policie České republiky a Škoda Auto plánují uzavřít smlouvu do konce června.
„Jsme velice rádi, že se nám podařilo v tenderu zvítězit a to nejen, protože jde o významnou zakázku, ale také, že uvidíme i nadále českou policii jezdit v českých vozech,“ uvedl Jan Procházka, vedoucí Regionu 1 – ČR, odpovědný za aktivity Škoda Auto v České republice.
Vozy značky Škoda slouží polici také v jiných zemích světa. Například v Polsku, na Slovensku, v Rakousku, Maďarsku, Velké Británii nebo v Izraeli. Tisková zpráva Škoda Auto, a.s.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.