Pařížský autosalon bude pro Mitsubishi Motors důležitým momentem zhodnocení práce v průběhu let, neboť společnost bude slavit 35. výročí názvu Lancer a 30 let svého působení ve Francii a současně představí plány do budoucnosti.
Mitsubishi odhalí 2 evropské a 3 světové premiéry, čímž dá návštěvníkům expozice možnost, aby posoudili střednědobou strategii osobních vozů značky Mitsubishi v Evropě – přinášejíce sportovní dědictví společně s tzv. „zeleným“ designem – a to pod nezvyklým názvem „jeden segment / jedno (zelené) řešení“.
Mezi první dva klíčové modely představené v Paříži bude patřit Lancer Sportback (světová premiéra) a Lancer Ralliart (evropská premiéra).
Tito dva noví členové rodiny Lancer, kteří jsou pojítkem mezi Sportsedanem a Lancerem Evolution, se stanou hnací silou v oblasti osobních vozů, a to přímo v srdci tak výbojného evropského trhu:
Lancer Sportback:
-nejevropštější Lancer (Sportback = 70% objemu prodejů Lancer v regionu / Evropa = 70% celkového prodeje Lancer Sportback).;
-jedinečný sportovní hatch, tak odlišný od tradičního 5-dveřového hatchbacku – přesně v souladu se sportovní pozicí značky
Lancer Ralliart:
-most mezi modely Lancer a Lancer Evolution, který doplňuje kompletní “rodinu” sportovních modelů Lancer, a to poprvé od konce 80. let;
-je to model, který přináší sportovní geny značky Mitsubishi a její dědictví mnohem širšímu publiku; je jasnou ukázkou toho, jak spojit vlastnosti a hodnoty modelu Lancer Evolution s Lancerem Sportsedan a Sportback
První ukázkou nového přístupu Mitsubishi „jeden segment / jedno (zelené) řešení“ bude to, že vůz C/D segmentu Lancer (Sportsedan a Sportback) budou později vybaveny technologií EURO V dieselu, zatímco nový motor 4N13 vlastněný Mitsubishi – vyvinutý spolu s Mitsubishi Heavy Industries, Ltd. – bude uveden do Evropy na jaře příštího roku.
Sportovní hatch
V podstatě jako „produkční“ verze tak chváleného konceptu z roku 2005 Concept-Sportback, byl Lancer Sportback vytvořen pro Evropu, kde je 5-dveřové povedení velice populární (75% celkového C-segmentu, výsledky EU-Top 5), ačkoliv v kabátě sportovního hatche, který bude pozici Mitsubishi odpovídat lépe než tradiční a čistě funkční tvar hatchbacku.
Vůz o délce 458.5 cm (vs. 457 cm provedení Lancer Sportsedan) kombinuje styl a přítomnost s dostatečnou flexibilitou (upravitelná výška dna podlahy zavazadlového prostoru, automatické sklápění zadních sedaček,…) spíše než snahu o největší vnitřní objem (od 288 l – nebo 344 l, když je podlaha zavazadlového prostoru ve své nízké pozici – až po 1 394 l – dle měření VDA).
Pokud jde o design, tak Lancer Sportback představuje další variaci přední masky vozu „proudová stíhačka“ (plný tvar, v matné černé barvě, s chromovaným rámečkem), zatímco zadní část vozu navazuje na designové téma konceptu Concept Sportback z roku 2005 se značně zkoseným úhlem (58 °) zadních dveří, které jsou opatřeny sportovním střešním spoilerem (standard pro všechny varianty). Protáhlé zadní kombinované svítilny rozšiřují postoj vozu tím, jak opticky obtékají zadní nárazník. Samostatným prvkem je nárazník sám o sobě, který běží naprosto paralelně se spodní hranou otevírání dveří.
Používaje jméno, které se poprvé ve výrobní řadě u Mitsubishi Motors objevilo ve Spojených státech v roce 2003, bude Lancer Sportback uveden do Evropy na podzim 2008 a bude sdílet pohonné jednotky spolu se 4-dveřovým Lancerem Sportsedan. Tato nabídka obsahuje portfolio 3 motorů (1.5/109 k, 1.8/143 k, 2.0 Diesel/140 k), 4 převodovky (5 MT, 6 MT, 4 AT, 6stupňová automatizovaná CVT), stejně jako sportovní platformu.
Chybějící článek …
U příležitosti 35. výročí se rodina Lancer obrací ke svému dědictví nejenom v rámci celkového konceptu výrobků a integrace modelu Evolution, ale také uvedením nových dvou verzí Ralliart.
Jako most mezi Lancerem a Lancerem Evolution bude model Lancer Ralliart více dostupný než Lancer Evolution, ale bude současně výkonnější než Lancer Sportsedan / Lancer Sportback, přinášejíce tak sportovní geny a dědictví jména ve prospěch celé rodiny Lancer, poprvé od 80. let.
Je to technologie a provedení, které umístí Lancer Ralliart mezi Lancer Sportback / Lancer Sportsedan a Lancer Evolution:
design:karoserie Lancer z materiálů ocel, vysokopevnostní a super vysokopevnostní ocel, při použití některých dílů z Lancer Evolution – hliníková kapota motoru s otvory pro lepší odvádění tepla z motorového prostoru, která snižuje hmotnost o 7.9 kg.
motor:upravená verze nového motoru 4B11 2.0 l Turbo MIVEC: 240 k / 6 000 ot/min a 353 Nm / 3 000 ot/min (vs. 295 k / 6 500 ot/min a 366 Nm / 3 500 ot/min);
převodovka:podobná jako dvojspojková převodovka TC-SST u Lancer Evolution, avšak bez super sportovního modu;
platforma:trvalý pohon 4x4 AWC, ale méně sofistikovaný než systém u Lancer Evolution (bez Active Yaw Control, bez Sport ABS);
brzdy: vylepšený systém Lanceru Evolution s předními odvětranými dvoupístkovými brzdami a větším hlavním brzdovým válcem s rychlejší odezvou
K dispozici ve 4-dveřovém a 5-dveřovém provedení bude Lancer Ralliart uveden na evropský trh v průběhu roku 2009.
t.z. Mitsubishi
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.