Lancer Sportback&Lancer Ralliart - hnací síla

Marek Litzman, 12. června 2008, 01:03 Google+

Pařížský autosalon bude pro Mitsubishi Motors důležitým momentem zhodnocení práce v průběhu let, neboť společnost bude slavit 35. výročí názvu Lancer a 30 let svého působení ve Francii a současně představí plány do budoucnosti.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Lancer Ralliart

Lancer Ralliart | foto: Mitsubishi Motors

Sdílejte článek

Mitsubishi odhalí 2 evropské a 3 světové premiéry, čímž dá návštěvníkům expozice možnost, aby posoudili střednědobou strategii osobních vozů značky Mitsubishi v Evropě – přinášejíce sportovní dědictví společně s tzv. „zeleným“ designem – a to pod nezvyklým názvem „jeden segment / jedno (zelené) řešení“. 

Mezi první dva klíčové modely představené v Paříži bude patřit Lancer Sportback (světová premiéra) a Lancer Ralliart (evropská premiéra).

Tito dva noví členové rodiny Lancer, kteří jsou pojítkem mezi Sportsedanem a Lancerem Evolution, se stanou hnací silou v oblasti osobních vozů, a to přímo v srdci tak výbojného evropského trhu:

Lancer Sportback:

-nejevropštější Lancer (Sportback = 70% objemu prodejů Lancer v regionu / Evropa = 70% celkového prodeje Lancer Sportback).;

-jedinečný sportovní hatch, tak odlišný od tradičního 5-dveřového hatchbacku – přesně v souladu se sportovní pozicí značky


Lancer Ralliart:

-most mezi modely Lancer a Lancer Evolution, který doplňuje kompletní “rodinu” sportovních modelů Lancer, a to poprvé od konce 80. let;

-je to model, který přináší sportovní geny značky Mitsubishi a její dědictví mnohem širšímu publiku; je jasnou ukázkou toho, jak spojit vlastnosti a hodnoty modelu Lancer Evolution s Lancerem Sportsedan a Sportback

První ukázkou nového přístupu Mitsubishi „jeden segment / jedno (zelené) řešení“ bude to, že vůz C/D segmentu Lancer (Sportsedan a Sportback) budou později vybaveny technologií EURO V dieselu, zatímco nový motor 4N13 vlastněný Mitsubishi – vyvinutý spolu s Mitsubishi Heavy Industries, Ltd. – bude uveden do Evropy na jaře příštího roku.

Sportovní hatch

V podstatě jako „produkční“ verze tak chváleného konceptu z roku 2005 Concept-Sportback, byl Lancer Sportback vytvořen pro Evropu, kde je 5-dveřové povedení velice populární (75% celkového C-segmentu, výsledky EU-Top 5), ačkoliv v kabátě sportovního hatche, který bude pozici Mitsubishi odpovídat lépe než tradiční a čistě funkční tvar hatchbacku.

Vůz o délce 458.5 cm (vs. 457 cm provedení Lancer Sportsedan) kombinuje styl a přítomnost s dostatečnou flexibilitou (upravitelná výška dna podlahy zavazadlového prostoru, automatické sklápění zadních sedaček,…) spíše než snahu o největší vnitřní objem (od 288 l – nebo 344 l, když je podlaha zavazadlového prostoru ve své nízké pozici – až po 1 394 l – dle měření VDA).

Pokud jde o design, tak Lancer Sportback představuje další variaci přední masky vozu „proudová stíhačka“ (plný tvar, v matné černé barvě, s chromovaným rámečkem), zatímco zadní část vozu navazuje na designové téma konceptu Concept Sportback z roku 2005 se značně zkoseným úhlem (58 °) zadních dveří, které jsou opatřeny sportovním střešním spoilerem (standard pro všechny varianty). Protáhlé zadní kombinované svítilny rozšiřují postoj vozu tím, jak opticky obtékají zadní nárazník. Samostatným prvkem je nárazník sám o sobě, který běží naprosto paralelně se spodní hranou otevírání dveří.

Používaje jméno, které se poprvé ve výrobní řadě u Mitsubishi Motors objevilo ve Spojených státech v roce 2003, bude Lancer Sportback uveden do Evropy na podzim 2008 a bude sdílet pohonné jednotky spolu se 4-dveřovým Lancerem Sportsedan. Tato nabídka obsahuje portfolio 3 motorů (1.5/109 k, 1.8/143 k, 2.0 Diesel/140 k), 4 převodovky (5 MT, 6 MT, 4 AT, 6stupňová automatizovaná CVT), stejně jako sportovní platformu.

Chybějící článek …

U příležitosti 35. výročí se rodina Lancer obrací ke svému dědictví nejenom v rámci celkového konceptu výrobků a integrace modelu Evolution, ale také uvedením nových dvou verzí Ralliart.

Jako most mezi Lancerem a Lancerem Evolution bude model Lancer Ralliart více dostupný než Lancer Evolution, ale bude současně výkonnější než Lancer Sportsedan / Lancer Sportback, přinášejíce tak sportovní geny a dědictví jména ve prospěch celé rodiny Lancer, poprvé od 80. let.

Je to technologie a provedení, které umístí Lancer Ralliart mezi Lancer Sportback / Lancer Sportsedan a Lancer Evolution:

  • design:karoserie Lancer z materiálů ocel, vysokopevnostní a super vysokopevnostní ocel, při použití některých dílů z Lancer Evolution – hliníková kapota motoru s otvory pro lepší odvádění tepla z motorového prostoru, která snižuje hmotnost o 7.9 kg.

  • motor:upravená verze nového motoru 4B11 2.0 l Turbo MIVEC: 240 k / 6 000 ot/min a 353 Nm / 3 000 ot/min (vs. 295 k / 6 500 ot/min a 366 Nm / 3 500 ot/min);

  • převodovka:podobná jako dvojspojková převodovka TC-SST u Lancer Evolution, avšak bez super sportovního modu;

  • platforma:trvalý pohon 4x4 AWC, ale méně sofistikovaný než systém u Lancer Evolution (bez Active Yaw Control, bez Sport ABS);

  • brzdy: vylepšený systém Lanceru Evolution s předními odvětranými dvoupístkovými brzdami a větším hlavním brzdovým válcem s rychlejší odezvou

K dispozici ve 4-dveřovém a 5-dveřovém provedení bude Lancer Ralliart uveden na evropský trh v průběhu roku 2009.

 

t.z. Mitsubishi

Vytisknout

Diskuze: Lancer Sportback&Lancer Ralliart - hnací síla

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

ilustrační foto

VIDEO: Opilec za volantem

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud