Mitsubishi Motors Corporation (MMC) oznámilo, že poskytne pro G8 Hokkaido Toyako Summit 10 elektrických vozů i-MiEV)*. Tyto budou složit jako dopravní prostředek pro vedoucí představitele a členy médií.
MMC doufá, že jeho malý podíl na organizaci Summitu pomůže účastníkům, aby našli cestu k super praktickým a vůči životnímu prostředí šetrným elektrickým vozům. MMC uvede elektrický vůz i-MiEV na japonský trh příští rok (tj. 2009), a to jako součást svého plánu, jak pomoci Zemi snižovat globální oteplování a snížit závislost na pevných palivech. Vůz i-MiEV vychází z minivozu „i“, pouze používá vysokokapacitní lithiovou baterii a kompaktní vysoce výkonný elektrický motor namísto tradiční pohonné jednotky.
V současné době realizuje MMC fleetové testy těchto vozů ve spolupráci s několika domácími společnostmi zabývajícími se výrobou elektrické energie s cílem, aby se elektrické vozy na japonských silnicích staly naprostou samozřejmostí co možná nejdříve. Očekává se také testovací program ve spolupráci s více než jednou americkou společností. Výsledky shromážděné z těchto uvedených testovacích programů, co do klimatických podmínek a jízdních preferencí, umožní MMC, aby učinilo významný pokrok v uvedení vozu i-MiEV na trh.
t.z. Mitsubishi
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.