Toyota a časopis Svět motorů uspořádaly rekordní jízdu s názvem ´Evropa bez hranic´. Trasa vytrvalostního testu vedla přes 16 evropských států.
Partnerem akce byla společnost AutoLocator s.r.o. Ta dodala jak navigační přístroj, který naplánoval optimální trasu a navigoval posádku, tak i satelitní monitorovací zařízení AutoLocator AL 4000 Logistic, které průběžně monitorovalo polohu testovaného vozu na celé trase. Po celou dobu jízdy Evropou mohl kdokoliv sledovat automobil na www.autolocator.eu.
Přesně o půlnoci z pondělí na úterý 20.5.2008 vyjela posádka, kterou tvořili šéfredaktor časopisu Svět motorů Ondřej Běhal a PR manažer společnosti Toyota Tomáš Vaněk, s vozem Toyota Avensis z polského města Jasnowice. Předem stanovená trasa poté vedla do Bosny a Hercegoviny a pak až do Nizozemí.
Přesně za 23 hodin a 43 minut překročila posádka s tímto vozem hranice posledního 16. státu – Nizozemí – a dosáhla tak úspěšně stanové trasy v předem stanoveném limitu jediného dne.
Vzhledem k tomu, že posádka navštívila za 24 hodin přesně 16 států Evropy a jedná se tak v tomto smyslu o rekord, bude výsledek akce ´Evropa bez hranic´ zapsán do Guinessovy knihy rekordů.
Vůz byl vybaven standardním zařízením AutoLocator AL 4000 Logistic. Poloha vozu se on-line zobrazovala na www.autolocator.eu. Použita byla SIM karta T-Mobile, datové přenosy probíhaly pomocí GPRS a v žádné ze 16 zemí nebyly zaznamenány ani sebemenší výpadky signálu.
Tisková zpráva Autolocator, s.r.o.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.