Toyota a časopis Svět motorů uspořádaly rekordní jízdu s názvem ´Evropa bez hranic´. Trasa vytrvalostního testu vedla přes 16 evropských států.
Partnerem akce byla společnost AutoLocator s.r.o. Ta dodala jak navigační přístroj, který naplánoval optimální trasu a navigoval posádku, tak i satelitní monitorovací zařízení AutoLocator AL 4000 Logistic, které průběžně monitorovalo polohu testovaného vozu na celé trase. Po celou dobu jízdy Evropou mohl kdokoliv sledovat automobil na www.autolocator.eu.
Přesně o půlnoci z pondělí na úterý 20.5.2008 vyjela posádka, kterou tvořili šéfredaktor časopisu Svět motorů Ondřej Běhal a PR manažer společnosti Toyota Tomáš Vaněk, s vozem Toyota Avensis z polského města Jasnowice. Předem stanovená trasa poté vedla do Bosny a Hercegoviny a pak až do Nizozemí.
Přesně za 23 hodin a 43 minut překročila posádka s tímto vozem hranice posledního 16. státu – Nizozemí – a dosáhla tak úspěšně stanové trasy v předem stanoveném limitu jediného dne.
Vzhledem k tomu, že posádka navštívila za 24 hodin přesně 16 států Evropy a jedná se tak v tomto smyslu o rekord, bude výsledek akce ´Evropa bez hranic´ zapsán do Guinessovy knihy rekordů.
Vůz byl vybaven standardním zařízením AutoLocator AL 4000 Logistic. Poloha vozu se on-line zobrazovala na www.autolocator.eu. Použita byla SIM karta T-Mobile, datové přenosy probíhaly pomocí GPRS a v žádné ze 16 zemí nebyly zaznamenány ani sebemenší výpadky signálu.
Tisková zpráva Autolocator, s.r.o.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.