Česká republika letos slaví 100 let od zahájení autobusové dopravy. V květnu 1908 byl zahájen provoz na lince Pardubice-Holice a Pardubice-Bohdaneč. Škoda Auto, přesněji společnost Laurin&Klement, byla u toho se svými omnibusy typu HOP.
Pravidelná autobusová doprava sama o sobě byla zahájena o něco dříve v Praze. Od března 1908 vyjížděly omnibusy Laurin&Klement z Malostranského náměstí a pokračovaly Nerudovou ulicí na Hrad a na Pohořelec. Od 1.5.1908 byla linka prodloužena přes Karlův most na Křížovnické náměstí. Ve zkušebním provozu jezdily omnibusy Laurin&Klement Prahou od roku 1907.
Názvy modelů odkazují na účel, pro který byl vyroben první model daného typu. Například HOP bylo značení omnibusu typu H určeného pro Prahu. Každý vůz byl ale prakticky originál, přizpůsobený přesně dle přání zákazníka.
t.z. Škoda auto
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.