Příchod nové Ibizy SportCoupe ještě více posílí sportovní charakter a image nedávno představené čtvrté generace této nejúspěšnější modelové řady značky SEAT. Ibiza SportCoupe zaujme fascinujícím designem karoserie, jasně odkazujícím na ženevský koncept Bocanegra.
Samozřejmostí jsou mimořádně dynamické jízdní vlastnosti podpořené širokou nabídkou motorů, která nyní nově zahrnuje také úsporné vznětové motory 1.4 TDI/59 kW (80 k) a 1.9 TDI/66 kW (90 k). Kromě toho se v tomto segmentu poprvé objeví inovativní sedmistupňová převodovka DSG, s níž nová Ibiza získává ještě rychlejší reakce a umocnění již tak výjimečného jízdního komfortu.
Vrozené sportovní geny značky SEAT se v nové Ibize SportCoupe projevují na první pohled. Linie a proporce kompaktní karoserie kupé s délkou 4,034 metru a výškou jen 1,428 metru plně odrážejí temperament, agilitu a komfort vozu, který bude jako doma ve městě i při vysokých rychlostech na dálnici. Rovněž nová podvozková platforma koncernu Volkswagen podporuje dynamické kvality a nekompromisní jízdní vlastnosti nového SEATu Ibiza SC.
Design, kvalita a preciznost jsou tři hlavní atributy, které charakterizují nový model španělské značky. Nejvýraznějším prvkem je nový designerský styl „Arrow Design“, na první pohled rozpoznatelný díky nižšímu uložení hlavních světlometů a masky chladiče, což vozu dodává dravě sportovní výraz.
K pečlivě zpracovaným detailům interiéru nové Ibizy SC patří například přístrojová deska, výstupy ventilace a středová konzola, která nese ovládací panel audiosystému, zatímco připojení Bluetooth lze ovládat tlačítky na sloupku řízení.
První převodovka DSG v tomto segmentu
Nový SEAT Ibiza SportCoupe ve verzi 1.6/77 kW (105 k) je poprvé v tomto segmentu vybaven novou sedmistupňovou převodovkou DSG, což novinku španělské automobilky staví výrazně nad konkurenci. Sportovní vlastnosti nové Ibizy se zde pojí s komfortem a spolehlivostí jedné z nejúčinnějších automatických převodovek na trhu.
Díky kratším převodům prvního a druhého stupně a menším rozestupům mezi jednotlivými převodovými poměry dopomáhá tato nová dvouspojková automatická převodovka Ibize k lepší akceleraci. Kromě toho je toto řešení zárukou pozoruhodně nízké spotřeby paliva, neboť sedmý převodový stupeň je ideální pro jízdy na dlouhé vzdálenosti vysokou rychlostí.
Agilní, přitažlivá a dynamická Ibiza SportCoupe se bude vyrábět výhradně v továrně SEAT Martorell nedaleko Barcelony a bude se dodávat ve třech stupních výbavy – Reference, Stylance a Sport. Stejně jako u pětidveřové verze, nová Ibiza SportCoupé zaujme mimořádně bohatou sériovou výbavou již u základního modelu a cenově velmi atraktivní nabídkou výbavy na přání . V blízké budoucnosti se tento vůz objeví také v ekologické verzi ECOMOTIVE a ve sportovních variantách FR a Sport.
Na český trh bude nová Ibiza SportCoupe uvedena na podzim tohoto roku. Cena zatím nebyla stanovena. Zdroj: Tisková zpráva Import VOLKSWAGEN Group s.r.o.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?