Příchod nové Ibizy SportCoupe ještě více posílí sportovní charakter a image nedávno představené čtvrté generace této nejúspěšnější modelové řady značky SEAT. Ibiza SportCoupe zaujme fascinujícím designem karoserie, jasně odkazujícím na ženevský koncept Bocanegra.
Samozřejmostí jsou mimořádně dynamické jízdní vlastnosti podpořené širokou nabídkou motorů, která nyní nově zahrnuje také úsporné vznětové motory 1.4 TDI/59 kW (80 k) a 1.9 TDI/66 kW (90 k). Kromě toho se v tomto segmentu poprvé objeví inovativní sedmistupňová převodovka DSG, s níž nová Ibiza získává ještě rychlejší reakce a umocnění již tak výjimečného jízdního komfortu.
Vrozené sportovní geny značky SEAT se v nové Ibize SportCoupe projevují na první pohled. Linie a proporce kompaktní karoserie kupé s délkou 4,034 metru a výškou jen 1,428 metru plně odrážejí temperament, agilitu a komfort vozu, který bude jako doma ve městě i při vysokých rychlostech na dálnici. Rovněž nová podvozková platforma koncernu Volkswagen podporuje dynamické kvality a nekompromisní jízdní vlastnosti nového SEATu Ibiza SC.
Design, kvalita a preciznost jsou tři hlavní atributy, které charakterizují nový model španělské značky. Nejvýraznějším prvkem je nový designerský styl „Arrow Design“, na první pohled rozpoznatelný díky nižšímu uložení hlavních světlometů a masky chladiče, což vozu dodává dravě sportovní výraz.
K pečlivě zpracovaným detailům interiéru nové Ibizy SC patří například přístrojová deska, výstupy ventilace a středová konzola, která nese ovládací panel audiosystému, zatímco připojení Bluetooth lze ovládat tlačítky na sloupku řízení.
První převodovka DSG v tomto segmentu
Nový SEAT Ibiza SportCoupe ve verzi 1.6/77 kW (105 k) je poprvé v tomto segmentu vybaven novou sedmistupňovou převodovkou DSG, což novinku španělské automobilky staví výrazně nad konkurenci. Sportovní vlastnosti nové Ibizy se zde pojí s komfortem a spolehlivostí jedné z nejúčinnějších automatických převodovek na trhu.
Díky kratším převodům prvního a druhého stupně a menším rozestupům mezi jednotlivými převodovými poměry dopomáhá tato nová dvouspojková automatická převodovka Ibize k lepší akceleraci. Kromě toho je toto řešení zárukou pozoruhodně nízké spotřeby paliva, neboť sedmý převodový stupeň je ideální pro jízdy na dlouhé vzdálenosti vysokou rychlostí.
Agilní, přitažlivá a dynamická Ibiza SportCoupe se bude vyrábět výhradně v továrně SEAT Martorell nedaleko Barcelony a bude se dodávat ve třech stupních výbavy – Reference, Stylance a Sport. Stejně jako u pětidveřové verze, nová Ibiza SportCoupé zaujme mimořádně bohatou sériovou výbavou již u základního modelu a cenově velmi atraktivní nabídkou výbavy na přání . V blízké budoucnosti se tento vůz objeví také v ekologické verzi ECOMOTIVE a ve sportovních variantách FR a Sport.
Na český trh bude nová Ibiza SportCoupe uvedena na podzim tohoto roku. Cena zatím nebyla stanovena. Zdroj: Tisková zpráva Import VOLKSWAGEN Group s.r.o.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.