Pět hvězdiček pro Audi v testech Euro NCAP

A4
A4, foto: Audi
Jan Fiala 4. června 2008 17:45
Sdílej:

Nezávislá organizace Euro NCAP testovala úroveň pasivní bezpečnosti nového Audi A4 a ohodnotila ji nejvyšší známkou pěti hvězdiček. Výsledky v oblasti ochrany dospělých cestujících při čelním a bočním nárazu, bezpečnosti dětí a ochrany chodců řadí nové Audi A4

mezi nejbezpečnější vozy ve svém segmentu.

Pasivní bezpečnost nového modelu střední třídy značky Audi byla důkladně prověřena v testech Euro NCAP. Tato organizace, složená ze zástupců ministerstev dopravy evropských zemí, automobilových klubů, pojišťoven a organizací pro ochranu spotřebitelů, provádí rozsáhlé nárazové zkoušky u nových vozidel.

Náročné podmínky testů Euro NCAP přitom vysoce převyšují požadavky evropských zákonných předpisů. U nového Audi A4 zaznamenali pracovníci Euro NCAP u řidiče i spolujezdce při čelním a bočním nárazu velmi příznivé hodnoty, které tomuto vozu zcela jasně vynesly nejlepší ohodnocení pěti hvězdičkami. Také děti požívají v novém Audi A4 dobré ochrany. Výsledky testů bezpečnosti dětí leží se čtyřmi dosaženými hvězdičkami rovněž na vysoké úrovni.

Organizace Euro NCAP, která byla založena v roce 1997, provádí nárazové zkoušky se všemi důležitými vozidly prodávanými na evropském trhu. Snaží se tak systematicky zlepšovat bezpečnost silničního provozu a tím chránit životy všech účastníků silničního provozu. Ochrana zvlášť zranitelných skupin, jako jsou chodci a cyklisté, patří k důležitým cílům značky Audi. Tomuto požadavku speciálně přizpůsobená příď vozu pomáhá během kolizí zmírnit jejich následky. V testu Euro NCAP byla tato snaha oceněna dvěma ze čtyř možných hvězdiček.

Nejvyšší prioritu Audi přisuzuje obsáhlé kapitole aktivní bezpečnosti, která vzniku nehod předchází. Proto byl například během vývoje nového Audi A4 kladen značný důraz na sériově dodávaný výkonný brzdový a stabilizační systém ESP s brzdovým asistentem. I díky tomu dosahuje A4 v nezávislých srovnávacích testech znamenitých výsledků. Kromě toho mají zákazníci možnost objednat si za příplatek ještě mnoho dalších asistenčních systémů, které se dosud objevovaly jen u vozů vyšší a luxusní třídy. Mezi ně patří adaptivní tempomat s radarovým čidlem, systém Audi lane assist (varuje řidiče před nezamýšleným opuštěním jízdního pruhu) nebo sledování mrtvého úhlu Audi side assist. Zdroj: Tisková zpráva Import VOLKSWAGEN Group s.r.o.

Témata:
Stalo se
Testy aut
Toyota Land Cruiser

Toyota Land Cruiser Executive – nová generace legendárního offroadu, překoná Defender?

Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?

Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?