Nezávislá organizace Euro NCAP testovala úroveň pasivní bezpečnosti nového Audi A4 a ohodnotila ji nejvyšší známkou pěti hvězdiček. Výsledky v oblasti ochrany dospělých cestujících při čelním a bočním nárazu, bezpečnosti dětí a ochrany chodců řadí nové Audi A4
mezi nejbezpečnější vozy ve svém segmentu.
Pasivní bezpečnost nového modelu střední třídy značky Audi byla důkladně prověřena v testech Euro NCAP. Tato organizace, složená ze zástupců ministerstev dopravy evropských zemí, automobilových klubů, pojišťoven a organizací pro ochranu spotřebitelů, provádí rozsáhlé nárazové zkoušky u nových vozidel.
Náročné podmínky testů Euro NCAP přitom vysoce převyšují požadavky evropských zákonných předpisů. U nového Audi A4 zaznamenali pracovníci Euro NCAP u řidiče i spolujezdce při čelním a bočním nárazu velmi příznivé hodnoty, které tomuto vozu zcela jasně vynesly nejlepší ohodnocení pěti hvězdičkami. Také děti požívají v novém Audi A4 dobré ochrany. Výsledky testů bezpečnosti dětí leží se čtyřmi dosaženými hvězdičkami rovněž na vysoké úrovni.
Organizace Euro NCAP, která byla založena v roce 1997, provádí nárazové zkoušky se všemi důležitými vozidly prodávanými na evropském trhu. Snaží se tak systematicky zlepšovat bezpečnost silničního provozu a tím chránit životy všech účastníků silničního provozu. Ochrana zvlášť zranitelných skupin, jako jsou chodci a cyklisté, patří k důležitým cílům značky Audi. Tomuto požadavku speciálně přizpůsobená příď vozu pomáhá během kolizí zmírnit jejich následky. V testu Euro NCAP byla tato snaha oceněna dvěma ze čtyř možných hvězdiček.
Nejvyšší prioritu Audi přisuzuje obsáhlé kapitole aktivní bezpečnosti, která vzniku nehod předchází. Proto byl například během vývoje nového Audi A4 kladen značný důraz na sériově dodávaný výkonný brzdový a stabilizační systém ESP s brzdovým asistentem. I díky tomu dosahuje A4 v nezávislých srovnávacích testech znamenitých výsledků. Kromě toho mají zákazníci možnost objednat si za příplatek ještě mnoho dalších asistenčních systémů, které se dosud objevovaly jen u vozů vyšší a luxusní třídy. Mezi ně patří adaptivní tempomat s radarovým čidlem, systém Audi lane assist (varuje řidiče před nezamýšleným opuštěním jízdního pruhu) nebo sledování mrtvého úhlu Audi side assist. Zdroj: Tisková zpráva Import VOLKSWAGEN Group s.r.o.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?