Nezávislá organizace Euro NCAP testovala úroveň pasivní bezpečnosti nového Audi A4 a ohodnotila ji nejvyšší známkou pěti hvězdiček. Výsledky v oblasti ochrany dospělých cestujících při čelním a bočním nárazu, bezpečnosti dětí a ochrany chodců řadí nové Audi A4
mezi nejbezpečnější vozy ve svém segmentu.
Pasivní bezpečnost nového modelu střední třídy značky Audi byla důkladně prověřena v testech Euro NCAP. Tato organizace, složená ze zástupců ministerstev dopravy evropských zemí, automobilových klubů, pojišťoven a organizací pro ochranu spotřebitelů, provádí rozsáhlé nárazové zkoušky u nových vozidel.
Náročné podmínky testů Euro NCAP přitom vysoce převyšují požadavky evropských zákonných předpisů. U nového Audi A4 zaznamenali pracovníci Euro NCAP u řidiče i spolujezdce při čelním a bočním nárazu velmi příznivé hodnoty, které tomuto vozu zcela jasně vynesly nejlepší ohodnocení pěti hvězdičkami. Také děti požívají v novém Audi A4 dobré ochrany. Výsledky testů bezpečnosti dětí leží se čtyřmi dosaženými hvězdičkami rovněž na vysoké úrovni.
Organizace Euro NCAP, která byla založena v roce 1997, provádí nárazové zkoušky se všemi důležitými vozidly prodávanými na evropském trhu. Snaží se tak systematicky zlepšovat bezpečnost silničního provozu a tím chránit životy všech účastníků silničního provozu. Ochrana zvlášť zranitelných skupin, jako jsou chodci a cyklisté, patří k důležitým cílům značky Audi. Tomuto požadavku speciálně přizpůsobená příď vozu pomáhá během kolizí zmírnit jejich následky. V testu Euro NCAP byla tato snaha oceněna dvěma ze čtyř možných hvězdiček.
Nejvyšší prioritu Audi přisuzuje obsáhlé kapitole aktivní bezpečnosti, která vzniku nehod předchází. Proto byl například během vývoje nového Audi A4 kladen značný důraz na sériově dodávaný výkonný brzdový a stabilizační systém ESP s brzdovým asistentem. I díky tomu dosahuje A4 v nezávislých srovnávacích testech znamenitých výsledků. Kromě toho mají zákazníci možnost objednat si za příplatek ještě mnoho dalších asistenčních systémů, které se dosud objevovaly jen u vozů vyšší a luxusní třídy. Mezi ně patří adaptivní tempomat s radarovým čidlem, systém Audi lane assist (varuje řidiče před nezamýšleným opuštěním jízdního pruhu) nebo sledování mrtvého úhlu Audi side assist. Zdroj: Tisková zpráva Import VOLKSWAGEN Group s.r.o.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.