Volkswagen uvádí na český trh nejrychlejší Passat všech dob s označením R36. Jeho šestiválcový motor s přímým vstřikováním paliva FSI o objemu 3.6 litru dosahuje úctyhodných 220 kW (300 k) a poskytuje maximální možnou dynamiku. Cena v provedení Limousine je stanovena na 1 199 000 Kč.
Fakt, že se jedná o historicky nejsilnější Passat, podtrhují základní technická data – z 0 na 100 km/h zrychlí Passat R36 (limuzína) za bleskových 5,6 vteřiny, model Variant pak za 5,8 vteřiny. Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na obvyklých 250 km/h. Výkon motoru přenáší sériově dodávaná dvojspojková převodovka DSG a pro ty nejlepší jízdní vlastnosti je bestseller značky Volkswagen vybaven i pohonem všech kol 4Motion. Díky těmto úctyhodným výkonům je „er třicetšestka“ ideálním modelem pro vyznavače extrémně dynamické a zároveň komfortní jízdy.,
Exkluzivitu nového Passatu R36 dokresluje jeho působivý vzhled. Vůz má specificky tvarované nárazníky, modře lakované brzdové třmeny, nově tvarovaný spoiler na víku zavazadlového prostoru (u modelu Variant R36 zajišťuje přítlak nový střešní spoiler), chromované dvojité koncovky výfuku, osmnáctipalcová kola z lehké slitiny s pneumatikami o velikosti 235/40 a rozšířené podběhy lakované v barvě vozu.
Interiér vozu je vyveden v exkluzivním designu R-Line, včetně koženého multifunkčního volantu s logem R36, elektricky nastavitelných sportovních sedaček Performance (u řidiče s pamětí), prahových lišt s nápisem R36, bíle podsvícených přístrojů, hlavice páky voliče samočinné převodovky v kombinaci kůže / hliník a pedálů z ušlechtilé oceli.
TISKOVÁ ZPRÁVA: AC&C Public Relations, s.r.o.Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?