Od konce roku 2007 se na českém trhu začaly objevovat vozy značky Mitsubishi Motors, které nejsou určeny pro evropský trh a neplní základní homologační požadavky nutné pro registraci jak v České Republice, tak na celém evropském trhu.
Společnost M Motors CZ s.r.o., která na českém trhu japonskou značku Mitsubishi Motors zastupuje, podala po zjištění výše uvedeného nezbytné oznámení na ministerstvo dopravy, aby podniklo další kroky a informovalo také všechny městské úřady s rozšířenou působností, zodpovědné za registrace nových vozů a STK stanice.
Ve většině případů jde o modely Pajero a L200. Jedná se o vozy určené pravděpodobně pro trhy Spojených Arabských Emirátů. Jejich specifikace však absolutně neodpovídají evropským směrnicím a tedy ani schváleným modelům Mitsubishi. Tato skutečnost má několik dalších závažných důsledků:
na tyto vozy se v žádném případě nevztahuje celoevropská záruka Mitsubishi Motors; vozy neplní emise dle normy Euro IV a nejsou vybaveny systémem E-OBD; při opravách vozů nelze použít evropské dílenské příručky, platné příručky pro výše uvedené vozy nejsou u autorizovaných servisů k dispozici; při kontrole vozů nefunguje diagnostika, neboť není k dispozici potřebný software; homologační štítek nesplňuje požadavky EU směrnic; vozy nejsou schváleny dle příslušné směrnice pro elektromagnetickou kompatibilitu; vozy nemusí být vybaveny imobilizérem, často nemají airbagy (platí pro L200); vozy neplní směrnice pro zadní ochranná zařízení proti podjetí (nárazníky) – (platí pro L200); vozy nejsou vybaveny systémem naklápění světel z místa řidiče a nemají zadní světlomet do mlhy (platí pro L200).Všechny tyto uvedené skutečnosti ve svém důsledku způsobí, že přivezený vůz nemůže být v České Republice registrován. Některé tyto vozy mohou být vybaveny i německými registračními doklady, ale to v žádném případě není důkazem plnění evropských směrnic a není možné tyto vozy ztotožnit s dosud schválenými modely na českém trhu.
Vozy jsou sice na první pohled velice podobné těm evropským, nicméně jejich původ je rozpoznatelný podle identifikačního štítku, který má část údajů uvedenou v arabštině, v některých případech i podle identifikačního čísla vozu tzv. VINu.
Celý problém se týká jen individuálně dovážených vozů. Aby měl zákazník jistotu, že si kupuje vůz splňující všechny evropské normy, měl by si vůz zakoupit jednoznačně, jen a pouze u autorizovaného prodejce vozů Mitsubishi Motors. V České republice najdou zákazníci aktuální seznam všech autorizovaných prodejních míst na www.mitsubishi-motors.cz. Zdroj: Tisková zpráva M Motors CZ s.r.o.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.