Více než milion pneumatik pojme nové Východoeropské logistické centrum (ELC) společnosti Bridgestone Europe, které se svým partnerem, společností Fiege, otevřela v minulých dnech v zápodočeském Boru. Na dvě stovky zaměstnanců se v tomto velkoskladu stará o 2000 různých položek.
Jsou mezi nimi pneumatiky pro osobní a nákladní automobily, autobusy, motocykly, traktory a další zemědělské stroje. Rozpětí jejich rozměrů je úctyhodné: od průměru 39 cm pro motocykly sahá až po 198centimetrové kolosy pro zemědělské stroje. Průměrný denní obrat činí 38 000 pneumatik, ve špičce až 60 000 kusů.
Kamiony s pneumatikami odjíždějí z Boru do regionálních distribučních center firmy Bridgestone v Polsku, Itálii, Maďarsku, Rumunsku, Belgii, Německu a Rakousku. Podobně se z Boru rozvážejí pneumatiky i v rámci České republiky tak, aby byly u příjemce nejpozději následující den.
První etapa výstavby ELC v Boru, který se nachází přibližně 20 km od německo-české hranice, byla uvedena do provozu v září roku 2006 poté, co byl za pouhých sedm měsíců vybudován areál o rozloze 54 000 m2. Bor byl zvolen právě pro svou strategickou pozici, kdy je schopen obsluhovat jak západoevropské trhy, tak i rychle se rozvíjející trhy střední a východní Evropy. V roce 2007 se společnost rozhodla areál rozšířit o dalších 16 000 m2, aby pokryla zvyšující se poptávku po zimních pneumatikách. Tato etapa byla završena právě v uplynulých dnech.
Jens Fiege, CEO společnosti Fiege, a pan Yves Kerstens, viceprezident oddělení Supply Chain společnosti Bridgestone Europe, při slavnostním otevření centra vyjádřili radost z rozvoje vztahů mezi oběma dlouhodobými partnery a z dosažených výsledků, zejména pak z otevření skladu pneumatik v Boru.
Ve svém projevu pan Kerstens uvedl: „Mám velkou radost z výsledků, jež byly v tomto směru dosaženy ve spolupráci se skupinou Fiege. V roce 1978 se Bridgestone stal prvním logistickým partnerem společnosti Fiege v Německu a dnes je Fiege naším hlavním dodavatelem služeb v oblasti střední a východní Evropy, včetně provozních skladů v Německu, Maďarsku a Česku, a rovněž i prvním partnerem, který zajišťuje přeshraniční dodávky.“
Zdroj: Tisková zpráva Bridgestone CR, s.r.o.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?