Více než milion pneumatik pojme nové Východoeropské logistické centrum (ELC) společnosti Bridgestone Europe, které se svým partnerem, společností Fiege, otevřela v minulých dnech v zápodočeském Boru. Na dvě stovky zaměstnanců se v tomto velkoskladu stará o 2000 různých položek.
Jsou mezi nimi pneumatiky pro osobní a nákladní automobily, autobusy, motocykly, traktory a další zemědělské stroje. Rozpětí jejich rozměrů je úctyhodné: od průměru 39 cm pro motocykly sahá až po 198centimetrové kolosy pro zemědělské stroje. Průměrný denní obrat činí 38 000 pneumatik, ve špičce až 60 000 kusů.
Kamiony s pneumatikami odjíždějí z Boru do regionálních distribučních center firmy Bridgestone v Polsku, Itálii, Maďarsku, Rumunsku, Belgii, Německu a Rakousku. Podobně se z Boru rozvážejí pneumatiky i v rámci České republiky tak, aby byly u příjemce nejpozději následující den.
První etapa výstavby ELC v Boru, který se nachází přibližně 20 km od německo-české hranice, byla uvedena do provozu v září roku 2006 poté, co byl za pouhých sedm měsíců vybudován areál o rozloze 54 000 m2. Bor byl zvolen právě pro svou strategickou pozici, kdy je schopen obsluhovat jak západoevropské trhy, tak i rychle se rozvíjející trhy střední a východní Evropy. V roce 2007 se společnost rozhodla areál rozšířit o dalších 16 000 m2, aby pokryla zvyšující se poptávku po zimních pneumatikách. Tato etapa byla završena právě v uplynulých dnech.
Jens Fiege, CEO společnosti Fiege, a pan Yves Kerstens, viceprezident oddělení Supply Chain společnosti Bridgestone Europe, při slavnostním otevření centra vyjádřili radost z rozvoje vztahů mezi oběma dlouhodobými partnery a z dosažených výsledků, zejména pak z otevření skladu pneumatik v Boru.
Ve svém projevu pan Kerstens uvedl: „Mám velkou radost z výsledků, jež byly v tomto směru dosaženy ve spolupráci se skupinou Fiege. V roce 1978 se Bridgestone stal prvním logistickým partnerem společnosti Fiege v Německu a dnes je Fiege naším hlavním dodavatelem služeb v oblasti střední a východní Evropy, včetně provozních skladů v Německu, Maďarsku a Česku, a rovněž i prvním partnerem, který zajišťuje přeshraniční dodávky.“
Zdroj: Tisková zpráva Bridgestone CR, s.r.o.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.