Modely Toyota Aygo a Peugeot 107 vyráběné v automobilce TPCA získaly hned tři prestižní ocenění. Toyota Aygo získala ve studii indexu spokojenosti zákazníků organizované J. D. Power and Associates první příčku ve své kategorii.
Peugeot 107 z produkce kolínské automobilky se umístil na třetím místě. Toyota Aygo vyhrála kategorii městských vozů pro rok 2008 s celkovým skóre 83,2 % a třetí Peugeot 107 získal 80,2 %.
Studie indexu spokojenosti zákazníků ve Velké Británii byla vytvořena na základě více jak 16 000 odpovědí majitelů vozů registrovaných v období září 2005 až srpen 2006 a zastupovala 28 automobilových značek a 100 samostatných modelů.
Zabodoval i benzinový motor Toyota 1,0 VVT-i montovaný do vozů vyráběných v továrně TPCA. Zvítězil v soutěži Motor roku 2008 v kategorii do objemu 1,0 litru a to již podruhé za sebou. Tříválcový motor byl porotci vysoce hodnocen za hladký chod, charakteristiku běhu ve volnoběžných otáčkách a důmyslnou konstrukci. Vítěze prestižní soutěže International Engine of the Year Awards vybírá porota složená z 65 uznávaných motoristických novinářů z 32 zemí světa.
Toyota Peugeot Citroën Automobile (TPCA) je joint-venture firem Toyota Motor Corporation a PSA Peugeot Citroën, který byl postaven v roce 2002 v průmyslové zóně Kolín - Ovčáry. Celková investice do projektu činila 650 milionů eur. V současné době TPCA zaměstnává 3 500 zaměstnanců pracujících ve třech směnách. Výroba byla zahájena v únoru 2005 a roční kapacita je nyní 300 000 vozů rozdělených ve stejném poměru mezi modely Toyota Aygo, Peugeot 107 a Citroën C1.
Zdroj: Tisková zpráva TOYOTA PEUGEOT CITROËN AUTOMOBILE (TPCA)
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.