Modely Toyota Aygo a Peugeot 107 vyráběné v automobilce TPCA získaly hned tři prestižní ocenění. Toyota Aygo získala ve studii indexu spokojenosti zákazníků organizované J. D. Power and Associates první příčku ve své kategorii.
Peugeot 107 z produkce kolínské automobilky se umístil na třetím místě. Toyota Aygo vyhrála kategorii městských vozů pro rok 2008 s celkovým skóre 83,2 % a třetí Peugeot 107 získal 80,2 %.
Studie indexu spokojenosti zákazníků ve Velké Británii byla vytvořena na základě více jak 16 000 odpovědí majitelů vozů registrovaných v období září 2005 až srpen 2006 a zastupovala 28 automobilových značek a 100 samostatných modelů.
Zabodoval i benzinový motor Toyota 1,0 VVT-i montovaný do vozů vyráběných v továrně TPCA. Zvítězil v soutěži Motor roku 2008 v kategorii do objemu 1,0 litru a to již podruhé za sebou. Tříválcový motor byl porotci vysoce hodnocen za hladký chod, charakteristiku běhu ve volnoběžných otáčkách a důmyslnou konstrukci. Vítěze prestižní soutěže International Engine of the Year Awards vybírá porota složená z 65 uznávaných motoristických novinářů z 32 zemí světa.
Toyota Peugeot Citroën Automobile (TPCA) je joint-venture firem Toyota Motor Corporation a PSA Peugeot Citroën, který byl postaven v roce 2002 v průmyslové zóně Kolín - Ovčáry. Celková investice do projektu činila 650 milionů eur. V současné době TPCA zaměstnává 3 500 zaměstnanců pracujících ve třech směnách. Výroba byla zahájena v únoru 2005 a roční kapacita je nyní 300 000 vozů rozdělených ve stejném poměru mezi modely Toyota Aygo, Peugeot 107 a Citroën C1.
Zdroj: Tisková zpráva TOYOTA PEUGEOT CITROËN AUTOMOBILE (TPCA)
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.