Evropský patentový úřad udělil společnosti AUDI AG cenu „Evropský vynálezce roku 2008“. Toto ocenění dostávají firmy, které svými nápady významným způsobem přispívají k hospodářskému růstu a zvyšování konkurenceschopnosti Evropy.
„Toto ocenění potvrzuje náš technologický náskok v oboru lehké hliníkové konstrukce, která je pro automobilový průmysl tak důležitá,“ řekl Rupert Stadler, předseda představenstva společnosti AUDI AG. Značka se čtyřmi kruhy se s technologií ASF prosadila v kategorii „Průmysl“ proti patentům konkurenčních značek.
Heinrich Timm, vedoucí střediska Audi pro hliníkové a lehké konstrukce, a Norbert Enning, spoluvynálezce koncepce ASF, převzali cenu Evropského vynálezce roku v Lublani: „S technologií Audi Space Frame objevila firma Audi nový rozměr lehké konstrukce automobilů,“ prohlásil Timm. Kromě větší stability a bezpečnosti přináší konstrukce automobilové karoserie Audi Space Frame výraznou úsporu hmotnosti v porovnání s karoserií z ocelových plechů. „To je hlavní předpoklad pro snižování spotřeby paliva a emisí CO2,“ vysvětlil Enning.
Audi Space Frame – lehká hliníková konstrukce s významnými přednostmi V roce 1993 byla karoserie Audi Space Frame poprvé představena světové veřejnosti na autosalonu IAA ve Frankfurtu nad Mohanem – v podobě karoserie typu Audi A8. U konstrukce ASF se jedná o mimořádně pevnou rámovou strukturu z hliníku. Integrovanou součástí této struktury jsou také vnější panely karoserie, které se tak spolupodílí na nosné funkci. Základem karoserie Audi Space Frame je komplexní struktura z protlačovaných profilů a tlakově odlévaných spojovacích „uzlů“, jejichž kombinací se dosahuje značné tuhosti karoserie, od níž se odvíjí rovněž vysoká úroveň pasivní bezpečnosti vozu. Konstrukce ASF umožňuje výrazné snížení hmotnosti, zlepšení jízdních vlastností a snížení spotřeby paliva. Technologií Audi Space Frame jsou vybavené vozy Audi A8, Audi TT Coupé, TT Roadster a Audi R8.
Norbert Enning – spoluvynálezce Audi Space Frame Norbert Enning (51 let) patří u Audi k zaměstnancům s největším počtem vynálezů. Začátkem 80. let vyvinul Enning společně se svým týmem pod vedením Heinricha Timma technologii ASF. „Karoserie Audi A8 s konstrukcí ASF je jednou z nejlehčích ve třídě luxusních vozů,“ řekl Enning. Diplomovaný strojař, který u Audi pracuje od roku 1982, je kromě četných vynálezů souvisejících s konstrukcí ASF úspěšný jako vynálezce také v oblastech ochrany chodců a vnitřní výbavy. V současné době se Enning věnuje předběžnému vývoji automobilových konceptů.
Zdroj: Tisková zpráva Import VOLKSWAGEN Group s.r.o.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?