Evropský patentový úřad udělil společnosti AUDI AG cenu „Evropský vynálezce roku 2008“. Toto ocenění dostávají firmy, které svými nápady významným způsobem přispívají k hospodářskému růstu a zvyšování konkurenceschopnosti Evropy.
„Toto ocenění potvrzuje náš technologický náskok v oboru lehké hliníkové konstrukce, která je pro automobilový průmysl tak důležitá,“ řekl Rupert Stadler, předseda představenstva společnosti AUDI AG. Značka se čtyřmi kruhy se s technologií ASF prosadila v kategorii „Průmysl“ proti patentům konkurenčních značek.
Heinrich Timm, vedoucí střediska Audi pro hliníkové a lehké konstrukce, a Norbert Enning, spoluvynálezce koncepce ASF, převzali cenu Evropského vynálezce roku v Lublani: „S technologií Audi Space Frame objevila firma Audi nový rozměr lehké konstrukce automobilů,“ prohlásil Timm. Kromě větší stability a bezpečnosti přináší konstrukce automobilové karoserie Audi Space Frame výraznou úsporu hmotnosti v porovnání s karoserií z ocelových plechů. „To je hlavní předpoklad pro snižování spotřeby paliva a emisí CO2,“ vysvětlil Enning.
Audi Space Frame – lehká hliníková konstrukce s významnými přednostmi V roce 1993 byla karoserie Audi Space Frame poprvé představena světové veřejnosti na autosalonu IAA ve Frankfurtu nad Mohanem – v podobě karoserie typu Audi A8. U konstrukce ASF se jedná o mimořádně pevnou rámovou strukturu z hliníku. Integrovanou součástí této struktury jsou také vnější panely karoserie, které se tak spolupodílí na nosné funkci. Základem karoserie Audi Space Frame je komplexní struktura z protlačovaných profilů a tlakově odlévaných spojovacích „uzlů“, jejichž kombinací se dosahuje značné tuhosti karoserie, od níž se odvíjí rovněž vysoká úroveň pasivní bezpečnosti vozu. Konstrukce ASF umožňuje výrazné snížení hmotnosti, zlepšení jízdních vlastností a snížení spotřeby paliva. Technologií Audi Space Frame jsou vybavené vozy Audi A8, Audi TT Coupé, TT Roadster a Audi R8.
Norbert Enning – spoluvynálezce Audi Space Frame Norbert Enning (51 let) patří u Audi k zaměstnancům s největším počtem vynálezů. Začátkem 80. let vyvinul Enning společně se svým týmem pod vedením Heinricha Timma technologii ASF. „Karoserie Audi A8 s konstrukcí ASF je jednou z nejlehčích ve třídě luxusních vozů,“ řekl Enning. Diplomovaný strojař, který u Audi pracuje od roku 1982, je kromě četných vynálezů souvisejících s konstrukcí ASF úspěšný jako vynálezce také v oblastech ochrany chodců a vnitřní výbavy. V současné době se Enning věnuje předběžnému vývoji automobilových konceptů.
Zdroj: Tisková zpráva Import VOLKSWAGEN Group s.r.o.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.