Audi A3 TDI clubsport quattro

Jan Fiala, 21. května 2008, 15:40 Google+

Na 27. tuningovém srazu u jezera Wörthersee v rakouských Korutanech představuje Audi novou studii vysokovýkonného hatchbacku. V upraveném Audi A3 TDI clubsport quattro pracuje známý motor 2.0 TDI, který ale díky důkladné péči motorářů dosahuje mimořádných parametrů.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
A3

A3 | foto: Audi

Sdílejte článek

Nejvyšší výkon činí 165 kW (224 k) a točivý moment má vrcholnou hodnotu 450 Nm. Síla agregátu se projevuje na pozoruhodné dynamice: zrychlení z klidu na 100 km/h trvá jen 6,6 sekundy a studie dosáhne nejvyšší rychlosti 240 km/h. Ani extrémní parametry ale nejsou překážkou v plnění přísných emisních norem. Motor prototypu by již dnes byl schopen splnit limity připravovaného emisního předpisu Euro 5.

Audi A3 TDI clubsport quattro dává o svých schopnostech vědět už svým vzhledem. Řada originálních dílů karoserie byla vyrobena pouze pro tento prototyp, ale inspirace v závodních strojích šampionátu DTM je zřejmá na první pohled. Karoserie byla rozšířena v oblasti blatníků, aby se do ní vešla mohutná 20palcová kola. Za nimi jsou keramické brzdy, vpředu se šestipístkovými třmeny. Agresivně vyhlížející příď i záď s velkým přítlačným křídlem a účinným difuzorem byly upraveny z hlediska aerodynamiky a optimálních jízdních vlastností ve vysokých rychlostech.

Síla motoru TDI je přenášena na všechna čtyři kola prostřednictvím šestistupňové manuální převodovky a elektronicky řízeného pohonu všech kol quattro. Z vyšších řad byl převzat systém Audi drive select, který v Audi A3 TDI clubsport umožňuje ovlivnit odezvu motoru na pohyb pedálu plynu, charakteristiku posilovače řízení, adaptivní tlumiče systému Audi magnetic ride, okamžik zásahu stabilizačního systému nebo zvukovou kulisu výfukové soustavy. 

Na tuningovém srazu u Wörthersee představí Audi také studii R8 TDI Le Mans, která má technicky blízko k vítězným speciálům R10 TDI ze závodu 24h Le Mans. Audi si studií A3 TDI clubsport quattro připomíná také skutečnost, že výroba motorů se zkratkou TDI se rozeběhla už v roce 1989.

Zdroj: Tisková zpráva Import VOLKSWAGEN Group s.r.o.

Vytisknout

Diskuze: Audi A3 TDI clubsport quattro

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

ilustrační foto

EU bude jednat o povinném nasazení ESP

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud