Na 27. tuningovém srazu u jezera Wörthersee v rakouských Korutanech představuje Audi novou studii vysokovýkonného hatchbacku. V upraveném Audi A3 TDI clubsport quattro pracuje známý motor 2.0 TDI, který ale díky důkladné péči motorářů dosahuje mimořádných parametrů.
Nejvyšší výkon činí 165 kW (224 k) a točivý moment má vrcholnou hodnotu 450 Nm. Síla agregátu se projevuje na pozoruhodné dynamice: zrychlení z klidu na 100 km/h trvá jen 6,6 sekundy a studie dosáhne nejvyšší rychlosti 240 km/h. Ani extrémní parametry ale nejsou překážkou v plnění přísných emisních norem. Motor prototypu by již dnes byl schopen splnit limity připravovaného emisního předpisu Euro 5.
Audi A3 TDI clubsport quattro dává o svých schopnostech vědět už svým vzhledem. Řada originálních dílů karoserie byla vyrobena pouze pro tento prototyp, ale inspirace v závodních strojích šampionátu DTM je zřejmá na první pohled. Karoserie byla rozšířena v oblasti blatníků, aby se do ní vešla mohutná 20palcová kola. Za nimi jsou keramické brzdy, vpředu se šestipístkovými třmeny. Agresivně vyhlížející příď i záď s velkým přítlačným křídlem a účinným difuzorem byly upraveny z hlediska aerodynamiky a optimálních jízdních vlastností ve vysokých rychlostech.
Síla motoru TDI je přenášena na všechna čtyři kola prostřednictvím šestistupňové manuální převodovky a elektronicky řízeného pohonu všech kol quattro. Z vyšších řad byl převzat systém Audi drive select, který v Audi A3 TDI clubsport umožňuje ovlivnit odezvu motoru na pohyb pedálu plynu, charakteristiku posilovače řízení, adaptivní tlumiče systému Audi magnetic ride, okamžik zásahu stabilizačního systému nebo zvukovou kulisu výfukové soustavy.
Na tuningovém srazu u Wörthersee představí Audi také studii R8 TDI Le Mans, která má technicky blízko k vítězným speciálům R10 TDI ze závodu 24h Le Mans. Audi si studií A3 TDI clubsport quattro připomíná také skutečnost, že výroba motorů se zkratkou TDI se rozeběhla už v roce 1989. Zdroj: Tisková zpráva Import VOLKSWAGEN Group s.r.o.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.