Audi A3 TDI clubsport quattro

Jan Fiala, 21. května 2008, 15:40 Google+

Na 27. tuningovém srazu u jezera Wörthersee v rakouských Korutanech představuje Audi novou studii vysokovýkonného hatchbacku. V upraveném Audi A3 TDI clubsport quattro pracuje známý motor 2.0 TDI, který ale díky důkladné péči motorářů dosahuje mimořádných parametrů.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
A3

A3 | foto: Audi

Sdílejte článek

Nejvyšší výkon činí 165 kW (224 k) a točivý moment má vrcholnou hodnotu 450 Nm. Síla agregátu se projevuje na pozoruhodné dynamice: zrychlení z klidu na 100 km/h trvá jen 6,6 sekundy a studie dosáhne nejvyšší rychlosti 240 km/h. Ani extrémní parametry ale nejsou překážkou v plnění přísných emisních norem. Motor prototypu by již dnes byl schopen splnit limity připravovaného emisního předpisu Euro 5.

Audi A3 TDI clubsport quattro dává o svých schopnostech vědět už svým vzhledem. Řada originálních dílů karoserie byla vyrobena pouze pro tento prototyp, ale inspirace v závodních strojích šampionátu DTM je zřejmá na první pohled. Karoserie byla rozšířena v oblasti blatníků, aby se do ní vešla mohutná 20palcová kola. Za nimi jsou keramické brzdy, vpředu se šestipístkovými třmeny. Agresivně vyhlížející příď i záď s velkým přítlačným křídlem a účinným difuzorem byly upraveny z hlediska aerodynamiky a optimálních jízdních vlastností ve vysokých rychlostech.

Síla motoru TDI je přenášena na všechna čtyři kola prostřednictvím šestistupňové manuální převodovky a elektronicky řízeného pohonu všech kol quattro. Z vyšších řad byl převzat systém Audi drive select, který v Audi A3 TDI clubsport umožňuje ovlivnit odezvu motoru na pohyb pedálu plynu, charakteristiku posilovače řízení, adaptivní tlumiče systému Audi magnetic ride, okamžik zásahu stabilizačního systému nebo zvukovou kulisu výfukové soustavy. 

Na tuningovém srazu u Wörthersee představí Audi také studii R8 TDI Le Mans, která má technicky blízko k vítězným speciálům R10 TDI ze závodu 24h Le Mans. Audi si studií A3 TDI clubsport quattro připomíná také skutečnost, že výroba motorů se zkratkou TDI se rozeběhla už v roce 1989.

Zdroj: Tisková zpráva Import VOLKSWAGEN Group s.r.o.

Vytisknout

Diskuze: Audi A3 TDI clubsport quattro

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

ilustrační foto

EU bude jednat o povinném nasazení ESP

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud