Na 27. tuningovém srazu u jezera Wörthersee v rakouských Korutanech představuje Audi novou studii vysokovýkonného hatchbacku. V upraveném Audi A3 TDI clubsport quattro pracuje známý motor 2.0 TDI, který ale díky důkladné péči motorářů dosahuje mimořádných parametrů.
Nejvyšší výkon činí 165 kW (224 k) a točivý moment má vrcholnou hodnotu 450 Nm. Síla agregátu se projevuje na pozoruhodné dynamice: zrychlení z klidu na 100 km/h trvá jen 6,6 sekundy a studie dosáhne nejvyšší rychlosti 240 km/h. Ani extrémní parametry ale nejsou překážkou v plnění přísných emisních norem. Motor prototypu by již dnes byl schopen splnit limity připravovaného emisního předpisu Euro 5.
Audi A3 TDI clubsport quattro dává o svých schopnostech vědět už svým vzhledem. Řada originálních dílů karoserie byla vyrobena pouze pro tento prototyp, ale inspirace v závodních strojích šampionátu DTM je zřejmá na první pohled. Karoserie byla rozšířena v oblasti blatníků, aby se do ní vešla mohutná 20palcová kola. Za nimi jsou keramické brzdy, vpředu se šestipístkovými třmeny. Agresivně vyhlížející příď i záď s velkým přítlačným křídlem a účinným difuzorem byly upraveny z hlediska aerodynamiky a optimálních jízdních vlastností ve vysokých rychlostech.
Síla motoru TDI je přenášena na všechna čtyři kola prostřednictvím šestistupňové manuální převodovky a elektronicky řízeného pohonu všech kol quattro. Z vyšších řad byl převzat systém Audi drive select, který v Audi A3 TDI clubsport umožňuje ovlivnit odezvu motoru na pohyb pedálu plynu, charakteristiku posilovače řízení, adaptivní tlumiče systému Audi magnetic ride, okamžik zásahu stabilizačního systému nebo zvukovou kulisu výfukové soustavy.
Na tuningovém srazu u Wörthersee představí Audi také studii R8 TDI Le Mans, která má technicky blízko k vítězným speciálům R10 TDI ze závodu 24h Le Mans. Audi si studií A3 TDI clubsport quattro připomíná také skutečnost, že výroba motorů se zkratkou TDI se rozeběhla už v roce 1989. Zdroj: Tisková zpráva Import VOLKSWAGEN Group s.r.o.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.