Toyota opět dokládá vynikající kvalitu své techniky ziskem hned dvou titulů v prestižní mezinárodní soutěži Motor roku 2008 (International Engine of the Year Awards). Výsledek dobře zapadá do úctyhodné dosavadní historie značky, která od vyhlášení ankety v roce 1999 nasbírala celkem již 19 titulů.
Ekologický motor roku – pohonná jednotka Toyota Hybrid Synergy Drive® Hybridní pohonná jednotka Toyota Hybrid Synergy Drive® používaná v modelu Prius byla zvolena ekologickým motorem roku (kategorie „Green Engine of the Year“). Tato jednotka získala ocenění již podesáté, a tak se zařadila mezi vůbec nejúspěšnější motory v historii této soutěže. Například v roce 2004 získala titul v kategorii Nejlepší motor roku (International Engine of the Year).
Hodnotitelé se pochvalně vyjádřili k tomu, že hybridní pohonná jednotka stojí celosvětově na samotné špičce v oblasti snižování emisí, a to bez negativních dopadů na výkon. Hybrid Synergy Drive® spojující tradiční zážehový motor o objemu 1,5 litru s kompaktním a zároveň výkonným elektromotorem zajišťuje vozu Prius bezkonkurenční kombinaci nízkých emisí a výtečné spotřeby paliva. Nejčistší sériově vyráběný vůz světa, spadající do kategorie střední třídy, se pyšní emisemi CO2 pouhých 104 g/km a spotřebou paliva 4,3 l/100 km v kombinovaném cyklu.
Motor roku v kategorii do 1,0 litru – Toyota 1,0 VVT-i Toyota si s lehkým a kompaktním motorem 1,0 l VVT-i zajistila již podruhé za sebou prvenství v kategorii do 1,0 litru. Tříválcový zážehový motor montovaný například do vozů Aygo a Yaris byl porotci vysoce hodnocen za hladký chod, charakteristiku běhu ve volnoběžných otáčkách a důmyslnou konstrukci.
O výsledcích soutěže Mezinárodní motor roku hlasuje odborná jury složená z 65 uznávaných motoristických novinářů z 32 zemí světa. Vítězové ročníku 2008 byli vyhlášeni 7. května ve Stuttgartu na slavnostním ceremoniálu Engine Expo 2008. Zdroj: Tisková zpráva TOYOTA MOTOR CZECH spol. s r.o.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.