Toyota opět dokládá vynikající kvalitu své techniky ziskem hned dvou titulů v prestižní mezinárodní soutěži Motor roku 2008 (International Engine of the Year Awards). Výsledek dobře zapadá do úctyhodné dosavadní historie značky, která od vyhlášení ankety v roce 1999 nasbírala celkem již 19 titulů.
Ekologický motor roku – pohonná jednotka Toyota Hybrid Synergy Drive® Hybridní pohonná jednotka Toyota Hybrid Synergy Drive® používaná v modelu Prius byla zvolena ekologickým motorem roku (kategorie „Green Engine of the Year“). Tato jednotka získala ocenění již podesáté, a tak se zařadila mezi vůbec nejúspěšnější motory v historii této soutěže. Například v roce 2004 získala titul v kategorii Nejlepší motor roku (International Engine of the Year).
Hodnotitelé se pochvalně vyjádřili k tomu, že hybridní pohonná jednotka stojí celosvětově na samotné špičce v oblasti snižování emisí, a to bez negativních dopadů na výkon. Hybrid Synergy Drive® spojující tradiční zážehový motor o objemu 1,5 litru s kompaktním a zároveň výkonným elektromotorem zajišťuje vozu Prius bezkonkurenční kombinaci nízkých emisí a výtečné spotřeby paliva. Nejčistší sériově vyráběný vůz světa, spadající do kategorie střední třídy, se pyšní emisemi CO2 pouhých 104 g/km a spotřebou paliva 4,3 l/100 km v kombinovaném cyklu.
Motor roku v kategorii do 1,0 litru – Toyota 1,0 VVT-i Toyota si s lehkým a kompaktním motorem 1,0 l VVT-i zajistila již podruhé za sebou prvenství v kategorii do 1,0 litru. Tříválcový zážehový motor montovaný například do vozů Aygo a Yaris byl porotci vysoce hodnocen za hladký chod, charakteristiku běhu ve volnoběžných otáčkách a důmyslnou konstrukci.
O výsledcích soutěže Mezinárodní motor roku hlasuje odborná jury složená z 65 uznávaných motoristických novinářů z 32 zemí světa. Vítězové ročníku 2008 byli vyhlášeni 7. května ve Stuttgartu na slavnostním ceremoniálu Engine Expo 2008. Zdroj: Tisková zpráva TOYOTA MOTOR CZECH spol. s r.o.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.