Nová generace lehkého užitkového vozu Hyundai H-1 vstoupila na český trh a má velkou šanci mezi zavedenou evropskou konkurencí uspět. Nový Hyundai H-1 přichází na český trh právě v těchto dnech.
DELŠÍ, ŠIRŠÍ, VYŠŠÍ Aby také ne. Atraktivní design jednoprostorové karoserie H-1 s dvojicí bočních posuvných dveří, rozměrnou maskou a s velkými vertikálně orientovanými světlomety či výraznými prolisy nad koly výrazně převyšuje předešlé provedení. Navíc tato novinka značky Hyundai, jež se evropské veřejnosti představila na amsterodamské výstavě European Road Transport Show 2007, povyrostla do všech směrů. Díky délce 5125 mm, šírce 1920 mm, výšce 1925 mm (užitková verze je o 10 mm vyšší) a rozvoru 3200 mm zaručuje dostatečně prostornou kabinu pro osm cestujících, nebo pro přepravovaný náklad.
TŘI PROVEDENÍ Nová H-1 přichází ve třech provedeních. První dvě jsou užitková s jednou či dvěma řadami sedadel, které nabízejí objem nákladového prostoru 4310 litrů, resp. 2500 l, a užitné zatížení pohybující se podle výbavy kolem jedné tuny. My jsme měli možnost vyzkoušet třetí (osobní) verzi se třemi řadami pohodlných sedadel.
VÝRAZNÉ ZMĚNY V INTERIÉRU Kompletně přepracovaný vnitřek působí útulně a vévodí mu moderně střižená palubní deska s řadicí pákou na středovém panelu, kvalitní materiály a příkladné zpracování. Interiér nabízí také nespočet praktických odkládacích přihrádek (dvě schránky před spolujezdcem), samostatné vytápění přední i zadní části vozu a celou řadu dalších komfortních prvků, včetně litých kol. Pro snadnější nastupování na zadní sedadla, za nimiž se nachází dostatečně velký zavazadelník s objemem 850 l, je druhá řada posuvná.
ZAJÍMAVÁ KOMBINOVANÁ SPOTŘEBA! Pro pohon nového Hyundaie H-1 byl vybrán nový řadový čtyřválcový turbodiesel 2,5 CRDi VGT s přímým vysokotlakým vstřikováním nafty common rail a variabilní geometrií lopatek turbodmychadla, jenž disponuje výkonem 125 kW (170 k) při 3800 ot.min-1 a maximálním točivým momentem 392 Nm při 2000 ot.min-1. Agregát je výborně odhlučněný a pozvolný zátah od nižších otáček příjemný. Hyundai H-1 s ním jede až 180 km/h. Kombinovaná spotřeba přitom činí 8,5 l nafty na 100 km a nádrž na 75 l zajišťuje velmi dobrý dojezd. Při krátkém svezení jsme měli možnost ocenit také změny na podvozku, zvyšující pohodlí cestování, nebo poloměr otáčení 5,6 m, zlepšující manipulaci s vozem v městském provozu. Zdroj: Tisková zpráva HYUNDAI Motor CZ s.r.o.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.