Pod křídly značky Volkswagen proběhne letos již 14. ročník Volkswagen Maratonu Praha, který se řadí mezi deset nejprestižnějších maratonských závodů na světě. Rychlá 42 195 metrů dlouhá trať a k tomu nezapomenutelná podívaná na krásy hlavního města naší republiky
– s tím se mnoho jiných maratonských závodů nemůže poměřovat. Kromě hlavního závodu je Volkswagen také hlavním partnerem 4,2 km dlouhého Volkswagen Rodinného MiniMaratonu.
Značka Volkswagen pokračuje čtvrtým rokem v partnerském kontraktu s organizací Prague International Maraton. V rámci spolupráce mimo jiné zapůjčí Volkswagen flotilu osobních a užitkových automobilů, které slouží jako doprovodná a technická vozidla závodů. Časomíru v čele závodu již tradičně povezou dva automobily Volkswagen – tentokrát modely Passat BlueMotion.
„Je nám ctí se i nadále podílet na stále populárnější sportovní akci, jejíž význam přesahuje hranice České republiky,“ říká Vratislav Strašil, vedoucí divize Volkswagen - osobní vozy společnosti Import VOLKSWAGEN Group. Vedoucí divize užitkových vozů Volkswagen Dušan Blaško dodává: „Doufáme, že spolupráce mezi značkami Volkswagen a Prague International Maraton bude i nadále produktivní a že společnými silami byť jen na několik dní v roce přimějeme stále více lidí ke zdravému pohybu“.
U příležitosti konání Volkswagen Maratonu Praha připravil Volkswagen pro své zákazníky zajímavé akční nabídky.
První z nich je akční model Volkswagen Polo Maraton za pouhých 269 900 Kč. Jedná se o limitovanou edici celkem 150 vozů. Vůz s motorem o objemu 1,2 litru (44 kW) je již v sériovém provedení vybaven klimatizací, 5 dveřmi, rádiem s CD přehrávačem, ABS s komfortním brzdovým asistentem, čelními airbagy řidiče a spolujezdce, centrálním zamykáním s dálkovým ovládáním, elektricky ovládanými předními okny, vnějšími elektricky nastavitelnými a vyhřívanými zpětnými zrcátky v barvě vozu, alarmem a posilovačem řízení. Zájemci mohou navíc využít financování s 0% navýšením od ŠkoFINu.
Druhým akčním modelem je Volkswagen Caddy Kombi Maraton za 410 150 Kč bez DPH. Zákazník tak získá vůz se vznětovým motorem 1.9 TDI (55 kW), který je již v sériovém provedení vybaven klimatizací „Climatronic“, vnějšími elektricky nastavitelnými a vyhřívanými zpětnými zrcátky, elektricky ovládanými předními okny, multifunkčním ukazatelem, palubním počítačem, zadními křídlovými nebo výklopnými dveřmi, systémy ABS, ASR a MSR, čelními airbagy řidiče a spolujezdce a automatickým spínačem světlometů. Volkswagen Caddy Kombi Maraton je možné přestavět na verzi N1 s odpočtem DPH. Navíc mohou zákazníci využít Volkswagen úvěr 0% DPH od ŠkoFINu aneb „Dejte 19 % – stát vám vrátí 19 %“ se všemi dostupnými daňovými výhodami.
Nabídka na oba akční modely platí od 2. května 2008 do vyprodání zásob, nejdéle však do 31. července 2008. Zdroj: Tisková zpráva Import VOLKSWAGEN Group
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?