Premiéry užitkových vozů VW v Lipsku

Jan Fiala, 6. května 2008, 09:25 Google+

Na autosalonu v Lipsku představil Volkswagen Užitkové vozy kempingovou verzi Caddy Maxi Life nazvanou Tramper a speciální model Caddy Life Style. Oba modely s bohatou řadu výbav znovu demonstrují výhody, které poskytují vozy z Hannoveru

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Caddy

Caddy | foto: Volkswagen

Sdílejte článek

při použití jako kempingový vůz nebo exkluzivní MPV. Světovou premiéru si odbyl také Multivan United, který nabízí řadu možností pro specifické úpravy. Na stánku vystavoval Volkswagen také modely Caddy BlueMotion a Caddy Maxi EcoFuel.

Caddy Maxi Tramper
Caddy Maxi Tramper je odvozen od osobní verze Life a je předurčen pro amatérské sportovce, občasné táborníky a nezávislé cestovatele. Podobně jako je tomu u jeho menšího bratra, je konstruován tak, aby nezasahoval do okruhu působnosti Caddy Maxi Life. Proto je tedy Caddy Life Tramper vybaven lůžkem, na kterém se dá strávit noc: lze jej přichystat v několika málo krocích a řidič jej s sebou může vozit jen tehdy, když si to přeje. Výbavu nazvanou "Good Night Unit" převáží Caddy Maxi kompaktně sbalenou a pevně ukotvenou v zavazadlovém prostoru stejně jako by převážel zavazadla a aniž by omezovala jeho využití. Cestující mohou své denní nákupy nebo prázdninové vybavení ukládat stejně jako obvykle. Třídílná skládací spací platforma zároveň slouží i jako kryt zavazadlového prostoru.

Pro přípravu lůžka stačí jednoduše sklopit opěradla zadních sedadel dopředu na sedací plochu; rovněž opěradla předních sedadel se musejí sklopit dopředu. Potom se může ve vozidle rozložit přibližně 2 metry dlouhá a 1,1 metru široká matrace, která slouží jako kempingové lůžko. Na střešní poličku, která patří k sériové výbavě, a rovněž i na vrchní sítě zavazadlového prostoru se potom zavěsí záclona, bránící vstupu světla. Všem nežádoucím zvědavým pohledům zvenčí zabraňuje snadno magneticky připevnitelná záclona na zadním okně. Na přání se rovněž dodává stahovací roleta. Na zadních bočních oknech jsou čtyři odnímatelné odkládací kapsy. Střešní polička zůstává dosažitelná i tehdy, když je vůz připraven k nocování. Na přání se dodávají také ventilační mřížky zabraňující vnikání hmyzu, které zajišťují přístup dostatku čerstvého vzduchu při spánku. K sériovému vybavení patří osvětlení prostoru pro cestující.Zůstane li rozsvíceno i přes noc, spořič baterie ochrání akumulátor vozu před vybitím.

K dispozici jsou také dva stany, které se dají velmi rychle postavit. Přitom se částečně zavěšují na hranu vyklopených zadních dveří a nabízejí dostatek místa pro kempování se dvěma oddělenými prostory. Jako výbava na přání se nabízí ještě elektricky ovládané a vyklápěcí střešní okno, vyjímatelná sedmilitrová chladnička a kempingový nábytek, zahrnující stolek a dvě židle.

Zájemci o Caddy Maxi Tramper si mohou vybrat ze tří motorů. Zážehový o objemu 1,6 l dodává nejvyšší výkon 75 kW (102 k) a točivý moment 148 Nm. Ještě výkonnější jsou dva motory TDI, které zároveň vynikají úsporností. Základním vznětovým agregátem je osvědčený 1.9 TDI s výkonem 77 kW (105 k). Nejvýkonnějším motorem dodávaným pro Caddy Maxi Tramper je dvoulitrový TDI nabízející výkon 103 kW (140 k), vybavený filtrem pevných částic. Se svým maximálním točivým momentem 320 Nm při 2500 otáčkách poskytuje vozu vynikající dynamiku i při maximálním zatížení.

Caddy Maxi Tramper přijde na český trh ve druhé polovině letošního roku.

Caddy Life Style
Model Caddy Life Style dosahuje nejvyšších standardů kvality v oblasti městských dodávkových vozů pro soukromé použití. Již pouhý vzhled vyzařuje kvalitu osobního vozu: všechny přídavné části jako nárazníky, kliky dveří, držadla víka zavazadlového prostoru či kryty vnějších zpětných zrcátek jsou lakovány v barevných odstínech karoserie Crystal Blue, Off-Road Grey Metallic, Reflex Silver Metallic nebo Black Magic Pearl Effect (křišťálově modrá, off roadová šedá metalíza, zářivě stříbrná metalíza nebo magická černá s perlovým efektem). Jeho atraktivní vzhled doplňuje zatmavené zadní sklo a patnáctipalcová litá kola.

To však není zdaleka vše. Nový Caddy Life Style má také atraktivní interiér vyznačující se živou kompozicí a barevným vykládáním. Aby se dosáhlo kultivovaného vzhledu a na dotyk příjemného vjemu, jsou volant, hlavice řadicí páky a držadlo ruční brzdy potažené kůží. Příjemnou teplotu v interiéru za všech podmínek zajišťují klimatizace Climatic a vyhřívaná sedadla. Šest reproduktorů poskytuje ničím nerušený požitek z hudby, a to ať přichází z rádia RCD 310 nebo z externího zdroje, jako je přehrávač MP3 či iPod, který se dá velmi jednoduše připojit. Pro zvýšení bezpečnosti je vůz rovněž vybaven systémy, jako je ESP či osvětlovací paket.

Pro Caddy Life Style je na výběr řada osvědčených zážehových i vznětových motorů: zážehový motor o obsahu 1,4 l dosahující maximální výkon 59 kW (80 k), zážehový motor s objemem 1,6 l a výkonem 75 kW (102 k) a motor 1.9 TDI podávající výkony 55 kW (75 k) nebo 77 kW (105 k). Od počátku roku 2008 je navíc Caddy Life dodáván i s dvoulitrovým motorem TDI o výkonu 103 kW (140 k). Kromě konvenčních motorů je k dispozici také verze EcoFuel, jehož dvoulitrový agregát pracující na zemní plyn dosahuje výkonu 80 kW (109 k).

Caddy Maxi Life Style přijde na český trh v červnu tohoto roku.

Multivan United
Volkswagen Užitkové vozy uvedl v Lipsku také plně vybavené MPV postavené na bázi modelu Multivan Comfortline, nazvaný Multivan United. Tento speciální model je určen zákazníkům, kteří požadují komfortní interiér stejně tak jako atraktivní vnější vzhled.

Z vnějšího pohledu se Multivan United od sériového vozu odlišuje řadou rysů. Multivan, který je dodáván v bílém odstínu "Campanella" a je sériově vybaven mlhovými světlomety, má 17palcová litá kola "Thunder". Vzhled exteriéru završuje snížený sportovní podvozek ladící s charakterem vozu, zatmavená skla, koncová světla pod zatmavenými kryty a decentní nápisy "United" na blatnících a bocích vozu.

Design interiéru vozu má futuristický vzhled. Potahy sedadel z látky "Surprise" s integrovaným logem "United" a podlahové koberečky s barevnými okraji a dekorativní prvky v hliníkové optice dodávají interiéru svěží a moderní technický vzhled. Aby se dosáhlo na dotyk příjemného vjemu, jsou volant, hlavice řadicí páky a držadlo ruční brzdy potažené kůží. Osvětlení stupátka je ozdobeno nápisem se jménem modelu.

Pasažéři cestují v dokonalém komfortu: sdružený přístroj informuje řidiče o rychlosti, otáčkách, stavu paliva, teplotě chladicí kapaliny i oleje v motoru a také o napětí akumulátoru. Rozptýlení a zároveň i informace poskytuje rádio Delta, které zahrnuje i přípojku pro iPod v odkládací schránce. Vyhřívaná sedadla a klimatizace Climatronic zabezpečují příjemnou teplotu interiéru ve všech ročních obdobích.

Multivan United se v českých autosalonech objeví v červnu letošního roku.

Studie Caddy Maxi EcoFuel
Podobně jako kratší Caddy EcoFuel i o 47 cm delší Caddy Maxi EcoFuel je vybaven motorem s quasi "monovalentní" koncepcí. Znamená to, že tento dvoulitrový čtyřválec s výkonem 109 koní má vysoký kompresní poměr 13,5:1, který zajišťuje, aby při provozu na zemní plyn dosahoval optimálního využití energie. Zároveň však může pracovat i na benzin. Díky prodlouženému rozvoru vůz pojme až 37 kg zemního plynu. Proto má tento sedmimístný vůz při pohonu pouze zemním plynem dojezd zhruba 570 kilometrů.

Pokud však nemá dostatek plynu, aby dojel k některé z 1500 stanic na doplňování zemním plynem v Evropě, může motor běžet i na benzin. Přepnutí se provede automaticky a řídicí jednotka motoru kompenzuje vysoký kompresní poměr snížením předstihu zapalování a zmenšením průřezu škrticí klapky. V kombinací s třináctilitrovou zásobou paliva v benzinové nádrži dosáhne vůz celkového dojezdu až 700 kilometrů. Na první pohled se tato studie, do značné míry odvozená od sériového modelu, nedá odlišit od Caddy Maxi Life s konvenčním pohonem. Palivové nádrže jsou integrovány v zadní části vozu jako část prostorově úsporné nástavby pod podlahou vozu, takže nesnižují jeho variabilitu ani přepravní kapacitu. Při své délce 4,88 metru nabízí Caddy Maxi EcoFuel mimořádně velký přepravní objem 3700 litrů. Na třech řadách sedadel zaručujících maximální cestovní komfort může převážet až sedm lidí. I když jsou obsazena všechna sedadla, má zavazadlový prostor ještě stále objem 530 litrů. Druhá řada sedadel se dá sklopit dopředu a sedadla třetí řady se mohou z vozu úplně vyjmout, čímž se objem zavazadlového prostoru zvýší až na 1350 litrů. Snadný vstup do Caddy Maxi Life umožňují 700 mm široké a 1108 mm vysoké posuvné dveře. Místo sériových výklopných zadních dveří může být vůz na přání opatřen asymetrickými křídlovými dveřmi.

Caddy Maxi Ecofuel očekáváme v České republice ve druhé polovině tohoto roku.

Caddy BlueMotion
S modelem Caddy BlueMotion představil Volkswagen Užitkové vozy ekonomický a k životnímu prostředí ohleduplný vůz. Poprvé byl ještě jako studie předveden na IAA ve Frankfurtu nad Mohanem v září 2007 a nyní je již připraven pro sériovou výrobu. U modelu Caddy BlueMotion, který má motor TDI s výkonem 77 kW (105 k) a je opatřen filtrem pevných částic, byla díky řadě technických a aerodynamických opatření snížena spotřeba o 0,6 litru na 5,7 l/100 km. Tato hodnota odpovídá úrovni emisí CO2 149 g/km, což znamená snížení o 18 g/km.

Caddy BlueMotion se v českých autosalonech objeví v červnu letošního roku.

Zdroj: Tisková zpráva Import VOLKSWAGEN Group, s.r.o.

Vytisknout

Diskuze: Premiéry užitkových vozů VW v Lipsku

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

Kia

Soutěž Kia tuning zná svého vítěze

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud