Na autosalonu v Lipsku představil Volkswagen Užitkové vozy kempingovou verzi Caddy Maxi Life nazvanou Tramper a speciální model Caddy Life Style. Oba modely s bohatou řadu výbav znovu demonstrují výhody, které poskytují vozy z Hannoveru
při použití jako kempingový vůz nebo exkluzivní MPV. Světovou premiéru si odbyl také Multivan United, který nabízí řadu možností pro specifické úpravy. Na stánku vystavoval Volkswagen také modely Caddy BlueMotion a Caddy Maxi EcoFuel.
Caddy Maxi Tramper Caddy Maxi Tramper je odvozen od osobní verze Life a je předurčen pro amatérské sportovce, občasné táborníky a nezávislé cestovatele. Podobně jako je tomu u jeho menšího bratra, je konstruován tak, aby nezasahoval do okruhu působnosti Caddy Maxi Life. Proto je tedy Caddy Life Tramper vybaven lůžkem, na kterém se dá strávit noc: lze jej přichystat v několika málo krocích a řidič jej s sebou může vozit jen tehdy, když si to přeje. Výbavu nazvanou "Good Night Unit" převáží Caddy Maxi kompaktně sbalenou a pevně ukotvenou v zavazadlovém prostoru stejně jako by převážel zavazadla a aniž by omezovala jeho využití. Cestující mohou své denní nákupy nebo prázdninové vybavení ukládat stejně jako obvykle. Třídílná skládací spací platforma zároveň slouží i jako kryt zavazadlového prostoru.
Pro přípravu lůžka stačí jednoduše sklopit opěradla zadních sedadel dopředu na sedací plochu; rovněž opěradla předních sedadel se musejí sklopit dopředu. Potom se může ve vozidle rozložit přibližně 2 metry dlouhá a 1,1 metru široká matrace, která slouží jako kempingové lůžko. Na střešní poličku, která patří k sériové výbavě, a rovněž i na vrchní sítě zavazadlového prostoru se potom zavěsí záclona, bránící vstupu světla. Všem nežádoucím zvědavým pohledům zvenčí zabraňuje snadno magneticky připevnitelná záclona na zadním okně. Na přání se rovněž dodává stahovací roleta. Na zadních bočních oknech jsou čtyři odnímatelné odkládací kapsy. Střešní polička zůstává dosažitelná i tehdy, když je vůz připraven k nocování. Na přání se dodávají také ventilační mřížky zabraňující vnikání hmyzu, které zajišťují přístup dostatku čerstvého vzduchu při spánku. K sériovému vybavení patří osvětlení prostoru pro cestující.Zůstane li rozsvíceno i přes noc, spořič baterie ochrání akumulátor vozu před vybitím.
K dispozici jsou také dva stany, které se dají velmi rychle postavit. Přitom se částečně zavěšují na hranu vyklopených zadních dveří a nabízejí dostatek místa pro kempování se dvěma oddělenými prostory. Jako výbava na přání se nabízí ještě elektricky ovládané a vyklápěcí střešní okno, vyjímatelná sedmilitrová chladnička a kempingový nábytek, zahrnující stolek a dvě židle.
Zájemci o Caddy Maxi Tramper si mohou vybrat ze tří motorů. Zážehový o objemu 1,6 l dodává nejvyšší výkon 75 kW (102 k) a točivý moment 148 Nm. Ještě výkonnější jsou dva motory TDI, které zároveň vynikají úsporností. Základním vznětovým agregátem je osvědčený 1.9 TDI s výkonem 77 kW (105 k). Nejvýkonnějším motorem dodávaným pro Caddy Maxi Tramper je dvoulitrový TDI nabízející výkon 103 kW (140 k), vybavený filtrem pevných částic. Se svým maximálním točivým momentem 320 Nm při 2500 otáčkách poskytuje vozu vynikající dynamiku i při maximálním zatížení.
Caddy Maxi Tramper přijde na český trh ve druhé polovině letošního roku.
Caddy Life Style
To však není zdaleka vše. Nový Caddy Life Style má také atraktivní interiér vyznačující se živou kompozicí a barevným vykládáním. Aby se dosáhlo kultivovaného vzhledu a na dotyk příjemného vjemu, jsou volant, hlavice řadicí páky a držadlo ruční brzdy potažené kůží. Příjemnou teplotu v interiéru za všech podmínek zajišťují klimatizace Climatic a vyhřívaná sedadla. Šest reproduktorů poskytuje ničím nerušený požitek z hudby, a to ať přichází z rádia RCD 310 nebo z externího zdroje, jako je přehrávač MP3 či iPod, který se dá velmi jednoduše připojit. Pro zvýšení bezpečnosti je vůz rovněž vybaven systémy, jako je ESP či osvětlovací paket.
Pro Caddy Life Style je na výběr řada osvědčených zážehových i vznětových motorů: zážehový motor o obsahu 1,4 l dosahující maximální výkon 59 kW (80 k), zážehový motor s objemem 1,6 l a výkonem 75 kW (102 k) a motor 1.9 TDI podávající výkony 55 kW (75 k) nebo 77 kW (105 k). Od počátku roku 2008 je navíc Caddy Life dodáván i s dvoulitrovým motorem TDI o výkonu 103 kW (140 k). Kromě konvenčních motorů je k dispozici také verze EcoFuel, jehož dvoulitrový agregát pracující na zemní plyn dosahuje výkonu 80 kW (109 k).
Caddy Maxi Life Style přijde na český trh v červnu tohoto roku.
Multivan United Volkswagen Užitkové vozy uvedl v Lipsku také plně vybavené MPV postavené na bázi modelu Multivan Comfortline, nazvaný Multivan United. Tento speciální model je určen zákazníkům, kteří požadují komfortní interiér stejně tak jako atraktivní vnější vzhled.
Z vnějšího pohledu se Multivan United od sériového vozu odlišuje řadou rysů. Multivan, který je dodáván v bílém odstínu "Campanella" a je sériově vybaven mlhovými světlomety, má 17palcová litá kola "Thunder". Vzhled exteriéru završuje snížený sportovní podvozek ladící s charakterem vozu, zatmavená skla, koncová světla pod zatmavenými kryty a decentní nápisy "United" na blatnících a bocích vozu.
Design interiéru vozu má futuristický vzhled. Potahy sedadel z látky "Surprise" s integrovaným logem "United" a podlahové koberečky s barevnými okraji a dekorativní prvky v hliníkové optice dodávají interiéru svěží a moderní technický vzhled. Aby se dosáhlo na dotyk příjemného vjemu, jsou volant, hlavice řadicí páky a držadlo ruční brzdy potažené kůží. Osvětlení stupátka je ozdobeno nápisem se jménem modelu.
Pasažéři cestují v dokonalém komfortu: sdružený přístroj informuje řidiče o rychlosti, otáčkách, stavu paliva, teplotě chladicí kapaliny i oleje v motoru a také o napětí akumulátoru. Rozptýlení a zároveň i informace poskytuje rádio Delta, které zahrnuje i přípojku pro iPod v odkládací schránce. Vyhřívaná sedadla a klimatizace Climatronic zabezpečují příjemnou teplotu interiéru ve všech ročních obdobích.
Multivan United se v českých autosalonech objeví v červnu letošního roku.
Studie Caddy Maxi EcoFuel Podobně jako kratší Caddy EcoFuel i o 47 cm delší Caddy Maxi EcoFuel je vybaven motorem s quasi "monovalentní" koncepcí. Znamená to, že tento dvoulitrový čtyřválec s výkonem 109 koní má vysoký kompresní poměr 13,5:1, který zajišťuje, aby při provozu na zemní plyn dosahoval optimálního využití energie. Zároveň však může pracovat i na benzin. Díky prodlouženému rozvoru vůz pojme až 37 kg zemního plynu. Proto má tento sedmimístný vůz při pohonu pouze zemním plynem dojezd zhruba 570 kilometrů.
Pokud však nemá dostatek plynu, aby dojel k některé z 1500 stanic na doplňování zemním plynem v Evropě, může motor běžet i na benzin. Přepnutí se provede automaticky a řídicí jednotka motoru kompenzuje vysoký kompresní poměr snížením předstihu zapalování a zmenšením průřezu škrticí klapky. V kombinací s třináctilitrovou zásobou paliva v benzinové nádrži dosáhne vůz celkového dojezdu až 700 kilometrů. Na první pohled se tato studie, do značné míry odvozená od sériového modelu, nedá odlišit od Caddy Maxi Life s konvenčním pohonem. Palivové nádrže jsou integrovány v zadní části vozu jako část prostorově úsporné nástavby pod podlahou vozu, takže nesnižují jeho variabilitu ani přepravní kapacitu. Při své délce 4,88 metru nabízí Caddy Maxi EcoFuel mimořádně velký přepravní objem 3700 litrů. Na třech řadách sedadel zaručujících maximální cestovní komfort může převážet až sedm lidí. I když jsou obsazena všechna sedadla, má zavazadlový prostor ještě stále objem 530 litrů. Druhá řada sedadel se dá sklopit dopředu a sedadla třetí řady se mohou z vozu úplně vyjmout, čímž se objem zavazadlového prostoru zvýší až na 1350 litrů. Snadný vstup do Caddy Maxi Life umožňují 700 mm široké a 1108 mm vysoké posuvné dveře. Místo sériových výklopných zadních dveří může být vůz na přání opatřen asymetrickými křídlovými dveřmi.
Caddy Maxi Ecofuel očekáváme v České republice ve druhé polovině tohoto roku.
Caddy BlueMotion S modelem Caddy BlueMotion představil Volkswagen Užitkové vozy ekonomický a k životnímu prostředí ohleduplný vůz. Poprvé byl ještě jako studie předveden na IAA ve Frankfurtu nad Mohanem v září 2007 a nyní je již připraven pro sériovou výrobu. U modelu Caddy BlueMotion, který má motor TDI s výkonem 77 kW (105 k) a je opatřen filtrem pevných částic, byla díky řadě technických a aerodynamických opatření snížena spotřeba o 0,6 litru na 5,7 l/100 km. Tato hodnota odpovídá úrovni emisí CO2 149 g/km, což znamená snížení o 18 g/km.
Caddy BlueMotion se v českých autosalonech objeví v červnu letošního roku.
Zdroj: Tisková zpráva Import VOLKSWAGEN Group, s.r.o.
Tesla chystá nový kompaktní model. V roce 2025 uvede Model Q, který bude mít délku jen čtyři metry a cenovku kolem 25 000 eur (cca 640.000 korun).
Chystá se revoluce v palubních systémech? Nové informace naznačují, že Apple brzy spustí vylepšený CarPlay s řadou inovací. Co přinese a kdy se ho dočkáme? Naznačil to německý AutoBild.
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.