Základní ceny všech modelů vozů Audi v České republice jsou nyní odvozovány od aktuálního kurzu české koruny k euru. S posílením koruny tak mohou být ceny vozů výhodnější. Ceny vozů Audi jsou tak srovnatelné s cenami z okolních zemí,
byť přímé srovnávání cen není možné, protože sériová výbava se v jednotlivých státech liší.
Nový systém tvorby cen vozů Audi pro české zákazníky vychází z aktuálního denního směnného kurzu české koruny vůči euru (devizy – prodej podle kurzovního lístku banky UniCredit Bank). Ceny uvedené v zákaznickém ceníku budou nejprve z korun přepočteny na eura podle kurzu 28,00 CZK / 1 EUR. Potom bude cena v eurech znovu přepočtena na skutečnou cenu v českých korunách podle aktuálního kurzu pro daný den.
Vzorová kalkulace: Audi A4 Avant 1,8 TFSI 88 kW: 834 000 Kč včetně DPH – cena uvedená v ceníku; cena stanovená při kurzu 28 Kč / 1 EUR. Denní kurz devizy – prodej podle kurzovního lístku banky UniCredit Bank k 30.4.2008: 25,664 834 000 : 28 x 25,664 = 764 421 Kč včetně DPH Ceny se tímto způsobem přepočítávají u všech základních modelů. V každém případě však platí, že výsledné ceny se budou s každým dnem měnit podle kurzu koruny. Audi je celosvětově uznávaným konstruktérem a výrobcem automobilů prestižní třídy. Prodeje Audi už dvanáct let nepřetržitě rostou, v roce 2007 automobilka Audi prodala 964 151 vozů, což představuje meziroční nárůst o 6,5 % oproti předcházejícímu roku.
Prodeje automobilů Audi na tuzemském trhu rostou už 13 let po sobě – vloni se pro vozy Audi v ČR rozhodlo 3340 zákazníků, což oproti 2804 vozům prodaným v roce 2006 představuje nárůst 19,1%. Audi je tak opět nejúspěšnější prémiovou značkou na českém trhu. Zdroj: Tisková zpráva Import VOLKSWAGEN Group s.r.o.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.