Škoda Auto dodala zákazníkům v prvním čtvrtletí letošního roku 173,5 tisíc osobních vozů, tedy více, než v předchozích srovnatelných obdobích. Loňský objem vozů vzrostl o 15,7 % (+23,6 tisíc vozů). Rozhodující podíl na tomto výsledku měl zejména pozitivní vývoj na čínském trhu.
Současně se automobilce podařilo zvýšit objemy výroby (178,7 tisíc vozů, tedy +11,0 % prosti stejnému období loňského roku) a odbyt skupiny Škoda Auto (176,2 tisíc vozů, tedy +9,8 % proti stejnému období loňského roku).
K hospodářskému výsledku koncernu Volkswagen v prvním čtvrtletí 2008 přispěla skupina Škoda Auto provozním výsledkem ve výši 182,4 milionů EUR. Tento nárůst o 10,4 milionů EUR (+ 6,0%) proti srovnatelnému období loňského roku byl výrazným způsobem ovlivněn vývojem kurzu české koruny.
V lokální účetní závěrce se záporný vliv kurzu české koruny vůči Euru, ale i ostatním měnám (zejména GBP, USD, RUB), projevil ještě výrazněji. Provozní výsledek tak proti 4,8 miliardám Kč v prvním čtvrtletí 2007 dosáhl nyní úrovně 4,7 miliard Kč (-2,9 %).
„Jako největšího vývozce v ČR nás aktuální silná pozice koruny vůči všem významným světovým měnám výrazně brzdí. Při rostoucím objemu prodejů nutně zaznamenáváme pokles tržeb. Ve srovnání s prvním čtvrtletím loňského roku je náš aktuální provozní výsledek zatížen kursovými efekty ve výši přibližně jedné miliardy korun. Tento trend ukazuje, že vývoj koruny silně omezuje šance českých podniků na export,“ komentuje situaci Holger Kintscher, člen představenstva pro oblast ekonomie.
Zdroj: Tisková zpráva Škoda Auto, a.s.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.