Škoda Auto dodala zákazníkům v prvním čtvrtletí letošního roku 173,5 tisíc osobních vozů, tedy více, než v předchozích srovnatelných obdobích. Loňský objem vozů vzrostl o 15,7 % (+23,6 tisíc vozů). Rozhodující podíl na tomto výsledku měl zejména pozitivní vývoj na čínském trhu.
Současně se automobilce podařilo zvýšit objemy výroby (178,7 tisíc vozů, tedy +11,0 % prosti stejnému období loňského roku) a odbyt skupiny Škoda Auto (176,2 tisíc vozů, tedy +9,8 % proti stejnému období loňského roku).
K hospodářskému výsledku koncernu Volkswagen v prvním čtvrtletí 2008 přispěla skupina Škoda Auto provozním výsledkem ve výši 182,4 milionů EUR. Tento nárůst o 10,4 milionů EUR (+ 6,0%) proti srovnatelnému období loňského roku byl výrazným způsobem ovlivněn vývojem kurzu české koruny.
V lokální účetní závěrce se záporný vliv kurzu české koruny vůči Euru, ale i ostatním měnám (zejména GBP, USD, RUB), projevil ještě výrazněji. Provozní výsledek tak proti 4,8 miliardám Kč v prvním čtvrtletí 2007 dosáhl nyní úrovně 4,7 miliard Kč (-2,9 %).
„Jako největšího vývozce v ČR nás aktuální silná pozice koruny vůči všem významným světovým měnám výrazně brzdí. Při rostoucím objemu prodejů nutně zaznamenáváme pokles tržeb. Ve srovnání s prvním čtvrtletím loňského roku je náš aktuální provozní výsledek zatížen kursovými efekty ve výši přibližně jedné miliardy korun. Tento trend ukazuje, že vývoj koruny silně omezuje šance českých podniků na export,“ komentuje situaci Holger Kintscher, člen představenstva pro oblast ekonomie.
Zdroj: Tisková zpráva Škoda Auto, a.s.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.