Importér vozů Seat vyhlásil ve spolupráci s Akademií výtvarných umění v Praze druhý ročník výtvarné soutěže. Vytvořit volné výtvarné dílo, které bude převeditelné na povrch celého automobilu prostřednictvím fólie, je úkolem mladých umělců – studentů AVU,
kteří se přihlásí do soutěže ARTE EMOCIÓN 2 – Express your emotion!
Již druhý ročník stejnojmenné soutěže pro ně vyhlásil importér SEAT ve spolupráci s Akademií výtvarných umění v Praze. Jako „plátno“ pro umělecká díla byl vybrán nový SEAT Ibiza, který přijde na český trh v polovině roku 2008. Na vítěze čeká stáž na prestižní umělecké škole Universidad Complutense v Madridu.
„Po loňské velmi úspěšné soutěži, která probíhala ve spolupráci značky SEAT a AVU jsme se rozhodli uspořádat další ročník, tentokrát na téma: Express your emotion - vyjádři své emoce,“ říká Petr Táborský, vedoucí divize SEAT společnosti Import VOLKSWAGEN Group. „Chceme tak zdůraznit, že podpora moderního umění nebo sportovních talentů patří k našim dlouhodobým prioritám.“
Soutěž proběhne ve dvou kolech. V 1. kole, které trvá do 21. května 2008, musí studenti navrhnout originální design 2D či 3D polepu nového modelu SEAT Ibiza. Odborná komise poté vybere do finálového kola 10 nejlepších návrhů, které budou předány k realizaci, na jejímž konci bude deset nových Ibiz ztvárněných v originálním uměleckém designu. Během června pak porota ohodnotí finálové práce a slavnostní vyhlášení vítězů se uskuteční v září v rámci oficiálního uvedení nového modelu SEAT Ibiza na český trh.
„Účastníci prvního kola soutěže musí odevzdat dílo v papírové či elektronické podobě společně s popisem uměleckého záměru a technikou provedení,“ uvedla Blanka Čermáková z oddělení komunikace s veřejností AVU. „19. června proběhne na vernisáži výstavy s názvem Diplomanti AVU 2008 ve Veletržním paláci slavnostní představení 10 finálových prací a jejich autorů“.
Autor nejlepšího díla vyhraje semestrální stáž na umělecké Universitě Complutense v Madridu. Prvních pět nejúspěšnějších studentů si mezi sebou rozdělí např. předplatné časopisu Respekt či VIP vstupenky na United Islands of Prague a všech deset finalistů si bude moci svoje realizované a signované auto týden pořádně vyzkoušet.
Odborná porota soutěže: P.h. Jiří Ševčík, CSc. (studijní prorektor AVU, předseda komise), doc. Michael Rittstein (vedoucí ateliéru Malba III), prof. Vladimír Kokolia (vedoucí ateliéru Grafika II), Ing. Petr Táborský (vedoucí divize SEAT), Filip Stoulil (marketing manager divize SEAT), Blanka Čermáková (oddělení komunikace s veřejností AVU), Jan Skřivánek (šéfredaktor Art&Antiques), Martin Krajc (výherce loňského kola soutěže ARTE EMOCIÓN).
Více informací o soutěži naleznete na webových stránkách www.arte-emocion.cz.
Jako prolog k soutěži si studenti „nanečisto“ vyzkoušeli umělecky ztvárnit sportovní model SEAT Leon Zdroj: Tisková zpráva Import VOLKSWAGEN Group
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?