Importér vozů Seat vyhlásil ve spolupráci s Akademií výtvarných umění v Praze druhý ročník výtvarné soutěže. Vytvořit volné výtvarné dílo, které bude převeditelné na povrch celého automobilu prostřednictvím fólie, je úkolem mladých umělců – studentů AVU,
kteří se přihlásí do soutěže ARTE EMOCIÓN 2 – Express your emotion!
Již druhý ročník stejnojmenné soutěže pro ně vyhlásil importér SEAT ve spolupráci s Akademií výtvarných umění v Praze. Jako „plátno“ pro umělecká díla byl vybrán nový SEAT Ibiza, který přijde na český trh v polovině roku 2008. Na vítěze čeká stáž na prestižní umělecké škole Universidad Complutense v Madridu.
„Po loňské velmi úspěšné soutěži, která probíhala ve spolupráci značky SEAT a AVU jsme se rozhodli uspořádat další ročník, tentokrát na téma: Express your emotion - vyjádři své emoce,“ říká Petr Táborský, vedoucí divize SEAT společnosti Import VOLKSWAGEN Group. „Chceme tak zdůraznit, že podpora moderního umění nebo sportovních talentů patří k našim dlouhodobým prioritám.“
Soutěž proběhne ve dvou kolech. V 1. kole, které trvá do 21. května 2008, musí studenti navrhnout originální design 2D či 3D polepu nového modelu SEAT Ibiza. Odborná komise poté vybere do finálového kola 10 nejlepších návrhů, které budou předány k realizaci, na jejímž konci bude deset nových Ibiz ztvárněných v originálním uměleckém designu. Během června pak porota ohodnotí finálové práce a slavnostní vyhlášení vítězů se uskuteční v září v rámci oficiálního uvedení nového modelu SEAT Ibiza na český trh.
„Účastníci prvního kola soutěže musí odevzdat dílo v papírové či elektronické podobě společně s popisem uměleckého záměru a technikou provedení,“ uvedla Blanka Čermáková z oddělení komunikace s veřejností AVU. „19. června proběhne na vernisáži výstavy s názvem Diplomanti AVU 2008 ve Veletržním paláci slavnostní představení 10 finálových prací a jejich autorů“.
Autor nejlepšího díla vyhraje semestrální stáž na umělecké Universitě Complutense v Madridu. Prvních pět nejúspěšnějších studentů si mezi sebou rozdělí např. předplatné časopisu Respekt či VIP vstupenky na United Islands of Prague a všech deset finalistů si bude moci svoje realizované a signované auto týden pořádně vyzkoušet.
Odborná porota soutěže: P.h. Jiří Ševčík, CSc. (studijní prorektor AVU, předseda komise), doc. Michael Rittstein (vedoucí ateliéru Malba III), prof. Vladimír Kokolia (vedoucí ateliéru Grafika II), Ing. Petr Táborský (vedoucí divize SEAT), Filip Stoulil (marketing manager divize SEAT), Blanka Čermáková (oddělení komunikace s veřejností AVU), Jan Skřivánek (šéfredaktor Art&Antiques), Martin Krajc (výherce loňského kola soutěže ARTE EMOCIÓN).
Více informací o soutěži naleznete na webových stránkách www.arte-emocion.cz.
Jako prolog k soutěži si studenti „nanečisto“ vyzkoušeli umělecky ztvárnit sportovní model SEAT Leon Zdroj: Tisková zpráva Import VOLKSWAGEN Group
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.