Společnost KIA Motors Czech se rozhodla neúčastnit výběrového řízení na dodávku osobních vozů pro Policii České republiky.
KIA má přitom automobil, který splňuje vše, co od něj Policie v tendru žádá, ať již jde o obecná nebo technická kritéria.
Důvod odstoupení z výběrového řízení je úplně jiný – tendr požaduje vyhotovení řady formálních požadavků, na jejichž realizaci bylo pouze 30 dnů a za tuto dobu je KIA nestačila splnit i přesto, že se o to snažila do posledního dne stanovené lhůty.
I když by se KIA ráda zúčastnila a v nedávném podobném tendru Policie Slovenské republiky tato značka zvítězila, pro nedostatek času tak byla nucena ze soutěže odstoupit. V tendru zůstaly značky Škoda, VW a Renault.
KIA Motors Czech
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.