Jean-Philippe Collin, generální ředitel společnosti Automobiles Peugeot, na autosalonu v Lisabonu oficiálně oznámil záměr značky sériově vyrábět koncepční vůz RC Z. V souladu se strategií CAP 2010 jde o krok vedoucí k urychlení rozvoje produktové nabídky Peugeot.
Sériový model bude odhalen u příležitosti autosalonu ve Frankfurtu v roce 2009, tedy dva roky po prvním představení konceptu veřejnosti. Obchodní uvedení se uskuteční na jaře roku 2010.
Zadávací podmínky pro vývoj budoucího sériového modelu budou vycházet z nejvýraznějších prvků koncepčního vozu RC Z. Jeho výjimečný styl, který je dílem tvůrčího potenciálu návrhářů střediska Style Peugeot, si i u sériového modelu zachová atraktivitu původního konceptu.
To nejlepší z know-how značky Peugeot se projeví v dynamických vlastnostech a kvalitě výroby a finálního zpracování.
Rozhodnutím sériově vyrábět model RC Z značka Peugeot nejen navazuje na tradici verzí kupé, které doposud byly nositeli image značky, ale směřuje k dalšímu rozvoji v této oblasti. Tento koncepční vůz představuje zcela novou produktovou nabídku s velmi originálním stylem, který vzbudil u zákaznické veřejnosti velké nadšení.
Sen se dnes stal skutečností... Zdroj: Tisková zpráva PEUGEOT ČESKÁ REPUBLIKA s.r.o.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.