Nová řada i-blue od Hyundai

i10 Blue
i10 Blue, foto: Hyundai
Martin Juřička 27. dubna 2008 21:31
Sdílej:

Na letošním ženevském autosalonu společnost Hyundai Motor Co. vystavuje svůj prototyp i-blue, který představuje optimalizovanou kombinaci v současnosti dostupných technologií (balíček i-blue) s naprosto novým motorem a aplikací CNG.

Koncept i-blue již dnes může zaručit hromadnou výrobu vysoce ekologických vozů. Koncept i-blue je praktický prototyp vhodný k hromadné výrobě a i-blue spojuje v současnosti dostupné technologie a dosahuje výrazného zvýšení efektivity. - balíček i-blue - nově vyvinutý motor o obsahu 0,8l s třemi válci a turbodmychadlem - CNG (Compressed Natural Gas) Application Základem naší ekologické politiky jsou emise CO2 – společnost Hyundai byla schopna učinit na tomto poli velké pokroky. Nutnost snižovat množství skleníkových plynů, snižovat spotřebu a chránit přírodní zdroje je stále patrnější, a proto se zvyšuje i nutnost dalšího technického vývoje. Ve svém konceptu i-blue se společnosti Hyundai podařilo spojit několik špičkových technologií a přiblížit se požadavkům stále náročnějších zákazníků a přísných právních požadavků. Výsledkem je řada nových technologií založených na i10, i10 CNG, i30 a novém i20 a vytvořených s cílem dosáhnout nových praktických standardů pro snižování emisí CO2 a spotřeby paliva. „Koncept i-blue lze vnímat jako představení nových prvků, které se budou dále přirozeně rozvíjet v dalších vozech značky Hyundai. Bude-li ale mezi distributory, prodejci a veřejností zájem, může se tento prototyp stát základem samostatné eko-dynamické modelové řady. Tak či tak se jedná o praktický příklad trvalého zaměření společnosti Hyundai na spokojenost zákazníků a ochranu životního prostředí, jak jsme již předvedli v našich starších vozech, které mají jedny z nejnižších emisí CO2, jako např. stávající Santa Fe CRDi,“ vysvětluje Hans van Gent ze společnosti Hyundai Motor Europe Technical Center GmbH. Vozy jsou nápadně označeny značkami i-blue a každý model nabízí výrazné snížení znečištění bez kompromisů v oblasti výkonu, spolehlivosti a zážitku z jízdy. Obsah balíčku i-blue: Jednotlivé modely nabízí různé kombinace prvků řady i-blue. Celý balíček zahrnuje novinky v oblasti snižování odporu, zvýšení efektivity motoru a převodů a vyladění podvozku.

Aerodynamická zlepšení: K dosažení výrazného snížení koeficientu odporu Cd balíček i-blue nabízí: - Specifické aerodynamické prvky pod podlahou - Aerodynamicky optimalizované uložení předních i zadních kol - Optimalizované přední nasávání vzduchu a zadní spoiler

Přenos síly Mezi prvky, které společně zajišťují výrazné snížení spotřeby paliva, patří: - Zvýšení vnitřní efektivity motoru díky snížení tření v hnací soustavě pomocí olejů a optimalizace chladicího systému - Změna ovládacího softwaru. Např. kontrola tlaku vstřikování a načasování cyklů motoru spolu s vyšší recyklací výfukových plynů a snížení otáček při chodu naprázdno - Přidání indikátoru řazení s kontrolou ECU (indikátor rychlosti) - Zavedení systému Bosch Start & Stop (včetně inteligentního generátoru)

Podvozek Podvozek bude i nadále vylaďován pro maximalizaci jak aerodynamických tak spotřebních vlivů. Mezi změny patří: - Závěs snížen asi o 15-20mm - Zavedení pneumatik Michelin s velmi nízkým odporem (i10: 175/55 R14; i30: 205/55 R16) a vyšším tlakem  Převodovka Výzkum společnosti Hyundai zjistil, že výměnou pětistupňové převodovky za šestistupňovou a prodloužením tří nejvyšších poměrů lze dosáhnou výrazného snížení rychlosti motoru s odpovídajícím snížením spotřeby a emisí. Mezi změny patří: - Výměna pětistupňové převodovky za šestistupňovou - Prodloužení tří nejvyšších poměrů - Zařazení indikátoru rychlosti přímo do nástrojové desky

Řada vozů i-blue i30 blue Díky naftovému motoru 90 k 1.6CRDi vypouští pětidvéřový model i30 úctyhodně malé množství CO2 – jen 125 g/km. Díky balíčku i-blue se podařilo dosáhnout dalšího snížení o 15,2% na pouhých 106g/km. Toto snížení se samozřejmě odráží i v nižší spotřebě paliva. i10 blue Tento model byl představen v roce 2007 a do základní řady značky Hyundai vnesl nový sofistikovaný duch. Vysoce ekonomický pětidvéřový model s motorem 70 k 1.1CRDi má velmi nízkou hladinu emisí – pouze 114 g/km. Díky základním prvkům řady i-blue lze emise snížit o dalších 17% až na 95 g/km. i10 blue CNG Definitivní řešení ekologicky optimálního vozu ale nabízí dvojí kombinace nově vyvinutého tříválcového motoru o obsahu 0,8l s turbodmychadlem (98k) a aplikace CNG. V této kombinaci dosahuje i10 blue CNG nejlepších výsledků ve své třídě – pouze 65g/km CO2. Hyundai

Témata:
Stalo se