Nová řada i-blue od Hyundai

Martin Juřička, 27. dubna 2008, 21:31 Google+

Na letošním ženevském autosalonu společnost Hyundai Motor Co. vystavuje svůj prototyp i-blue, který představuje optimalizovanou kombinaci v současnosti dostupných technologií (balíček i-blue) s naprosto novým motorem a aplikací CNG.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
i10 Blue

i10 Blue | foto: Hyundai

Sdílejte článek

Koncept i-blue již dnes může zaručit hromadnou výrobu vysoce ekologických vozů.

Koncept i-blue je praktický prototyp vhodný k hromadné výrobě a i-blue spojuje v současnosti dostupné technologie a dosahuje výrazného zvýšení efektivity.

- balíček i-blue
- nově vyvinutý motor o obsahu 0,8l s třemi válci a turbodmychadlem
- CNG (Compressed Natural Gas) Application

Základem naší ekologické politiky jsou emise CO2 – společnost Hyundai byla schopna učinit na tomto poli velké pokroky. Nutnost snižovat množství skleníkových plynů, snižovat spotřebu a chránit přírodní zdroje je stále patrnější, a proto se zvyšuje i nutnost dalšího technického vývoje. Ve svém konceptu i-blue se společnosti Hyundai podařilo spojit několik špičkových technologií a přiblížit se požadavkům stále náročnějších zákazníků a přísných právních požadavků.

Výsledkem je řada nových technologií založených na i10, i10 CNG, i30 a novém i20 a vytvořených s cílem dosáhnout nových praktických standardů pro snižování emisí CO2 a spotřeby paliva.

„Koncept i-blue lze vnímat jako představení nových prvků, které se budou dále přirozeně rozvíjet v dalších vozech značky Hyundai. Bude-li ale mezi distributory, prodejci a veřejností zájem, může se tento prototyp stát základem samostatné eko-dynamické modelové řady. Tak či tak se jedná o praktický příklad trvalého zaměření společnosti Hyundai na spokojenost zákazníků a ochranu životního prostředí, jak jsme již předvedli v našich starších vozech, které mají jedny z nejnižších emisí CO2, jako např. stávající Santa Fe CRDi,“ vysvětluje Hans van Gent ze společnosti Hyundai Motor Europe Technical Center GmbH.

Vozy jsou nápadně označeny značkami i-blue a každý model nabízí výrazné snížení znečištění bez kompromisů v oblasti výkonu, spolehlivosti a zážitku z jízdy.

Obsah balíčku i-blue:
Jednotlivé modely nabízí různé kombinace prvků řady i-blue. Celý balíček zahrnuje novinky v oblasti snižování odporu, zvýšení efektivity motoru a převodů a vyladění podvozku.

Aerodynamická zlepšení:
K dosažení výrazného snížení koeficientu odporu Cd balíček i-blue nabízí:
- Specifické aerodynamické prvky pod podlahou
- Aerodynamicky optimalizované uložení předních i zadních kol
- Optimalizované přední nasávání vzduchu a zadní spoiler

Přenos síly
Mezi prvky, které společně zajišťují výrazné snížení spotřeby paliva, patří:
- Zvýšení vnitřní efektivity motoru díky snížení tření v hnací soustavě pomocí olejů a optimalizace chladicího systému
- Změna ovládacího softwaru. Např. kontrola tlaku vstřikování a načasování cyklů motoru spolu s vyšší recyklací výfukových plynů a snížení otáček při chodu naprázdno
- Přidání indikátoru řazení s kontrolou ECU (indikátor rychlosti)
- Zavedení systému Bosch Start & Stop (včetně inteligentního generátoru)

Podvozek
Podvozek bude i nadále vylaďován pro maximalizaci jak aerodynamických tak spotřebních vlivů. Mezi změny patří:
- Závěs snížen asi o 15-20mm
- Zavedení pneumatik Michelin s velmi nízkým odporem (i10: 175/55 R14; i30: 205/55 R16) a vyšším tlakem 

Převodovka
Výzkum společnosti Hyundai zjistil, že výměnou pětistupňové převodovky za šestistupňovou a prodloužením tří nejvyšších poměrů lze dosáhnou výrazného snížení rychlosti motoru s odpovídajícím snížením spotřeby a emisí. Mezi změny patří:
- Výměna pětistupňové převodovky za šestistupňovou
- Prodloužení tří nejvyšších poměrů
- Zařazení indikátoru rychlosti přímo do nástrojové desky

Řada vozů i-blue
i30 blue

Díky naftovému motoru 90 k 1.6CRDi vypouští pětidvéřový model i30 úctyhodně malé množství CO2 – jen 125 g/km. Díky balíčku i-blue se podařilo dosáhnout dalšího snížení o 15,2% na pouhých 106g/km. Toto snížení se samozřejmě odráží i v nižší spotřebě paliva.

i10 blue
Tento model byl představen v roce 2007 a do základní řady značky Hyundai vnesl nový sofistikovaný duch. Vysoce ekonomický pětidvéřový model s motorem 70 k 1.1CRDi má velmi nízkou hladinu emisí – pouze 114 g/km. Díky základním prvkům řady i-blue lze emise snížit o dalších 17% až na 95 g/km.
i10 blue CNG

Definitivní řešení ekologicky optimálního vozu ale nabízí dvojí kombinace nově vyvinutého tříválcového motoru o obsahu 0,8l s turbodmychadlem (98k) a aplikace CNG. V této kombinaci dosahuje i10 blue CNG nejlepších výsledků ve své třídě – pouze 65g/km CO2.

Hyundai

Vytisknout

Diskuze: Nová řada i-blue od Hyundai

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Kuga

Ford Kuga - technické parametry

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud