Na letošním ženevském autosalonu společnost Hyundai Motor Co. vystavuje svůj prototyp i-blue, který představuje optimalizovanou kombinaci v současnosti dostupných technologií (balíček i-blue) s naprosto novým motorem a aplikací CNG.
Koncept i-blue již dnes může zaručit hromadnou výrobu vysoce ekologických vozů. Koncept i-blue je praktický prototyp vhodný k hromadné výrobě a i-blue spojuje v současnosti dostupné technologie a dosahuje výrazného zvýšení efektivity. - balíček i-blue - nově vyvinutý motor o obsahu 0,8l s třemi válci a turbodmychadlem - CNG (Compressed Natural Gas) Application Základem naší ekologické politiky jsou emise CO2 – společnost Hyundai byla schopna učinit na tomto poli velké pokroky. Nutnost snižovat množství skleníkových plynů, snižovat spotřebu a chránit přírodní zdroje je stále patrnější, a proto se zvyšuje i nutnost dalšího technického vývoje. Ve svém konceptu i-blue se společnosti Hyundai podařilo spojit několik špičkových technologií a přiblížit se požadavkům stále náročnějších zákazníků a přísných právních požadavků. Výsledkem je řada nových technologií založených na i10, i10 CNG, i30 a novém i20 a vytvořených s cílem dosáhnout nových praktických standardů pro snižování emisí CO2 a spotřeby paliva. „Koncept i-blue lze vnímat jako představení nových prvků, které se budou dále přirozeně rozvíjet v dalších vozech značky Hyundai. Bude-li ale mezi distributory, prodejci a veřejností zájem, může se tento prototyp stát základem samostatné eko-dynamické modelové řady. Tak či tak se jedná o praktický příklad trvalého zaměření společnosti Hyundai na spokojenost zákazníků a ochranu životního prostředí, jak jsme již předvedli v našich starších vozech, které mají jedny z nejnižších emisí CO2, jako např. stávající Santa Fe CRDi,“ vysvětluje Hans van Gent ze společnosti Hyundai Motor Europe Technical Center GmbH. Vozy jsou nápadně označeny značkami i-blue a každý model nabízí výrazné snížení znečištění bez kompromisů v oblasti výkonu, spolehlivosti a zážitku z jízdy. Obsah balíčku i-blue: Jednotlivé modely nabízí různé kombinace prvků řady i-blue. Celý balíček zahrnuje novinky v oblasti snižování odporu, zvýšení efektivity motoru a převodů a vyladění podvozku.
Aerodynamická zlepšení: K dosažení výrazného snížení koeficientu odporu Cd balíček i-blue nabízí: - Specifické aerodynamické prvky pod podlahou - Aerodynamicky optimalizované uložení předních i zadních kol - Optimalizované přední nasávání vzduchu a zadní spoiler
Přenos síly Mezi prvky, které společně zajišťují výrazné snížení spotřeby paliva, patří: - Zvýšení vnitřní efektivity motoru díky snížení tření v hnací soustavě pomocí olejů a optimalizace chladicího systému - Změna ovládacího softwaru. Např. kontrola tlaku vstřikování a načasování cyklů motoru spolu s vyšší recyklací výfukových plynů a snížení otáček při chodu naprázdno - Přidání indikátoru řazení s kontrolou ECU (indikátor rychlosti) - Zavedení systému Bosch Start & Stop (včetně inteligentního generátoru)
Podvozek Podvozek bude i nadále vylaďován pro maximalizaci jak aerodynamických tak spotřebních vlivů. Mezi změny patří: - Závěs snížen asi o 15-20mm - Zavedení pneumatik Michelin s velmi nízkým odporem (i10: 175/55 R14; i30: 205/55 R16) a vyšším tlakem Převodovka Výzkum společnosti Hyundai zjistil, že výměnou pětistupňové převodovky za šestistupňovou a prodloužením tří nejvyšších poměrů lze dosáhnou výrazného snížení rychlosti motoru s odpovídajícím snížením spotřeby a emisí. Mezi změny patří: - Výměna pětistupňové převodovky za šestistupňovou - Prodloužení tří nejvyšších poměrů - Zařazení indikátoru rychlosti přímo do nástrojové desky
Řada vozů i-blue i30 blue Díky naftovému motoru 90 k 1.6CRDi vypouští pětidvéřový model i30 úctyhodně malé množství CO2 – jen 125 g/km. Díky balíčku i-blue se podařilo dosáhnout dalšího snížení o 15,2% na pouhých 106g/km. Toto snížení se samozřejmě odráží i v nižší spotřebě paliva. i10 blue Tento model byl představen v roce 2007 a do základní řady značky Hyundai vnesl nový sofistikovaný duch. Vysoce ekonomický pětidvéřový model s motorem 70 k 1.1CRDi má velmi nízkou hladinu emisí – pouze 114 g/km. Díky základním prvkům řady i-blue lze emise snížit o dalších 17% až na 95 g/km. i10 blue CNG Definitivní řešení ekologicky optimálního vozu ale nabízí dvojí kombinace nově vyvinutého tříválcového motoru o obsahu 0,8l s turbodmychadlem (98k) a aplikace CNG. V této kombinaci dosahuje i10 blue CNG nejlepších výsledků ve své třídě – pouze 65g/km CO2. Hyundai
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.