DOMLUVME SE! Během loňského roku zavinili mladí řidiči do 25 let pod vlivem alkoholu 2 115 dopravních nehod, což představuje 28 % nehod způsobených pod vlivem alkoholu.
Při těchto nehodách zemřelo 15 osob, 107 bylo zraněno těžce a 830 lehce. Patnáct mrtvých představuje 43 % všech usmrcených při nehodách zaviněných pod vlivem alkoholu! Celorepubliková road show DOMLUVME SE!, zaměřená na snížení počtu dopravních nehod způsobených mladými řidiči pod vlivem alkoholu, zahajuje 8. dubna své jarní putování v libereckých Lidových sadech. Během 10 koncertů turné Wanastowi Vjecy BEST OF 20 LET bude DOMLUVME SE! apelovat na mladé lidi, odjíždějící automobilem za zábavou, aby se mezi sebou domluvili, kdo z nich ten večer nebude pít alkohol a odveze bezpečně ostatní domů. Inspirací se stala celoevropská kampaň pod názvem Eurobob, podporovaná Evropskou komisí. V České republice kampaň DOMLUVME SE! organizuje Ministerstvo dopravy – BESIP ve spolupráci s Fórem PSR (zodpovědní výrobci lihovin) a Iniciativou zodpovědných pivovarů pod záštitou předsedy Senátu Parlamentu ČR Přemysla Sobotky. Podle policejních statistik se nejvíce vážných dopravních nehod zaviněných mladými řidiči pod vlivem alkoholu odehrává o víkendech v pozdních večerních a nočních hodinách.
Zdroj: Tisková zpráva Ministerstva dopravy ČR
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.