IVECO Massif – opravdový off-road

Marek Litzman, 23. dubna 2008, 00:01 Google+

Společnost IVECO jako jedna z mála světových výrobců automobilů nabízí kompletní řadu užitkových a nákladních vozů s pohonem na všechna čtyři kola.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Massif

Massif | foto: Fiat Group

Sdílejte článek

 S novým třítunovým vozem Massif proniká italská společnost do segmentu lehkých off-road vozů. Jede po stopách slavného předchůdce off-road vozů Fiat: Fiat Campagnola, tradičního italského nákladního jeepu z roku 1951, který se stal doslova ikonou budování poválečné Itálie.

IVECO Massif je výkonný vůz s pohonem všech čtyř kol, který si od svého předka vzal jeho přizpůsobivost a hospodárnost při plnění i těch nejnáročnějších úkolů. Vozidlo vychází z tradičních 4x4 vozů a je opravdovým off-roadem, který opouští kombinaci off-road/on-road, stále však ve stylu automobilového designéra Giugiara, který se na vývoji vozu podílel. Vůz je postaven na rámovém podvozku, který zvyšuje odolnost karoserie při jízdě v terénu a zvyšuje životnost vozu.

Massif je výsledkem spolupráce společnosti IVECO a španělského výrobce vozů, společnosti Santana Motor: do původního modelu PS-10/Anibal byla ve velké míře implementována technologie a řešení lehkých užitkových vozů IVECO Daily. Massif je ve skutečnosti nástupce prostorového uspořádání armádního a civilního modelu Daily 4x4 – VM 90. S tímto vozem sdílí konstrukci pohonu všech kol ovládaných pomocí redukční převodovky v kombinaci se šestistupňovou převodovkou. Řidič může přepínat mezi pohonem na všechna čtyři kola nebo pohonem pouze na zadní kola a snižovat tak spotřebu paliva na silnici. Důležitým rysem vozu je možnost zabrzdit na svazích o extrémním sklonu prostřednictvím parkovací brzdy připevněné hned za redukční převodovkou. Díky tomu umístění dochází k silnějšímu momentu odporu a lepší brzdné schopnosti.

Massif je k dispozici v mnoha variantách, které nabízejí maximální výkon pro všechny typy použití. Dva 3 l motory a čtyři verze, které lze přizpůsobit různým požadavkům. Ve verzi s delším rozvorem náprav (2768 mm) se nabízí jako pěti dveřové kombi, pick-up a kabinka s podvozkem. Verze s kratším rozvorem (2452 mm) je v třídveřovém provedení. Vůz je k dispozici v kategorii N1 a M1 s počtem cestujících 2-7.

Pod kapotou Massifu se nachází zatím poslední generace třílitrového dieselového motoru EGR s výkonem 107 kW a maximálním točivým momentem 350 Nm. Účinný, spolehlivý motor s optimální silou zajistí maximální výkon v nejtěžších podmínkách. Vůz je v nabídce i s motorem o výkonu 130 kW s proměnlivou geometrií lopatek turbodmychadla. Disponuje točivým momentem 400 Nm a řadí se tak k nejsilnějším motorům ve své třídě.

Giugiaro přizpůsobil design exteriéru vozu jeho základnímu určení – jízdě v terénu, mimo silnice. Exteriér se proto vyznačuje vysokou funkčností. Interiér je dokonale navržen tak, aby poskytoval maximum pohodlí. Ergonomie kabiny snižuje stres a napětí při jízdě v off-roadu. Vůz poskytuje pohodlí srovnatelné se silničními vozy. Čalounění sedadla je v látce nebo kůži. Z důvodu údržby je k dispozici i verze čalounění ze syntetických materiálů.

I při plném zatížení má Massif stoupavost 100procent a honosí se předním nájezdovým úhlem 50 stupňů. Zadní nájezdový úhel je 30 stupňů a přechodový sklon je 24 stupňů. Se standardní nápravou se může brodit v půl metrové hloubce se světlou výškou 20 cm.

Zkušenosti společnosti IVECO na trhu 4x4 vozů se šíří od řady lehkých užitkových vozidel Daily, až po ty nejtěžší – Eurocargo a Trakker. Všechny tyto vozy jsou ideální pro přepravu zboží, lidí a vybavení do míst, kde je to nejvíce potřeba, ale kam se obyčejné vozy nedostanou. Často jde o nasazení v podmínkách obecného ohrožení.

Iveco

Automobilka Iveco navrhuje, vyrábí a prodává širokou řadu lehkých, středních a těžkých užitkových vozů, off-road nákladních vozů, městských i meziměstských autobusů a speciálních vozů určených k hašení požárů, na jízdy mimo cesty a silnice, pro civilní obranu a ochranu obyvatel.

Společnost Iveco zaměstnává 24 500 lidí a provozuje 27 výrobních jednotek v 16 zemích na světě. Při výrobě svých vozů používá vynikající technologie vyvíjené v 5 výzkumných centrech. Kromě Evropy jsou továrny společnosti také v Číně, Rusku, Turecku, Austrálii, Argentině, Brazílii a Jižní Africe. Technickou podporu kdekoli na světě, kde pracují vozy Iveco, zaručuje více než 4 600 servisních míst ve více než 100 zemích.


 TZ. Iveco

Vytisknout

Diskuze: IVECO Massif – opravdový off-road

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Hyundai I30 N Fastback

Test: Hyundai I30 N Fastback DCT - za málo peněz opravdu hodně muziky, smekáme!

Nokian se ve střední Evropě zaměřuje na nabídku celoročních pnaumatik

Nokian mění strategii pro střední Evropu. Máme mít radost?

Toyota Corolla Cross - Japonci překvapili s dalším SUV

Toyota Corolla Cross - Japonci překvapili s dalším SUV. Načekáme se ale...

Renault Air4

Air4, létající Renault

HydrogenShunter 1000, vodíková lokomotiva od CZ Loko

HydrogenShunter 1000, vodíková lokomotiva od CZ Loko

Dacia Jogger

Dnes se spouští objednávky na nový model Dacia Jogger, ceny jsou skvělé

Toyota

Sedm tipů, jak bezpečně přežít zimu

Škoda Enyaq iV 80

ŠKODA ENYAQ iV má velké šance získat na cenu evropské „Auto roku“

Škoda představila modernizované SUV Karoq

Škoda představila modernizované SUV Karoq

Hackeři

Žaloba vydavatelství INCORP na programátora Borise Vala

Toyota Hilux

Toyota Hilux získala cenný titul

Ilustrační foto

Pokuty za dálniční známky přinesly balík

Ilustrační foto

Stávky se zúčastnila skoro polovina zkušebních komisařů. Ministerstvo kritiku přesto odmítá

Impozantní skok freestyle motokrosového jezdec Thomase Pagès

Dost dobře možná nejextrémnější skok na motorce v dějinách

Ford Galaxy Hybrid

Test Ford Galaxy 2.5 Hybrid Titanium – nejlepší volba pro velikou rodinu?

reklama

Doporučujeme

Fabia

Na autosalonu v Pekingu i nová Fabia

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Test Ford Galaxy 2.5 Hybrid Titanium – nejlepší volba pro velikou rodinu?

  2. Toyota Hilux získala cenný titul

  3. Dost dobře možná nejextrémnější skok na motorce v dějinách

  4. Pokuty za dálniční známky přinesly balík

  5. Stávky se zúčastnila skoro polovina zkušebních komisařů. Ministerstvo kritiku přesto odmítá

  6. Dnes se spouští objednávky na nový model Dacia Jogger, ceny jsou skvělé

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud