Společnost IVECO jako jedna z mála světových výrobců automobilů nabízí kompletní řadu užitkových a nákladních vozů s pohonem na všechna čtyři kola.
S novým třítunovým vozem Massif proniká italská společnost do segmentu lehkých off-road vozů. Jede po stopách slavného předchůdce off-road vozů Fiat: Fiat Campagnola, tradičního italského nákladního jeepu z roku 1951, který se stal doslova ikonou budování poválečné Itálie.
IVECO Massif je výkonný vůz s pohonem všech čtyř kol, který si od svého předka vzal jeho přizpůsobivost a hospodárnost při plnění i těch nejnáročnějších úkolů. Vozidlo vychází z tradičních 4x4 vozů a je opravdovým off-roadem, který opouští kombinaci off-road/on-road, stále však ve stylu automobilového designéra Giugiara, který se na vývoji vozu podílel. Vůz je postaven na rámovém podvozku, který zvyšuje odolnost karoserie při jízdě v terénu a zvyšuje životnost vozu.
Massif je výsledkem spolupráce společnosti IVECO a španělského výrobce vozů, společnosti Santana Motor: do původního modelu PS-10/Anibal byla ve velké míře implementována technologie a řešení lehkých užitkových vozů IVECO Daily. Massif je ve skutečnosti nástupce prostorového uspořádání armádního a civilního modelu Daily 4x4 – VM 90. S tímto vozem sdílí konstrukci pohonu všech kol ovládaných pomocí redukční převodovky v kombinaci se šestistupňovou převodovkou. Řidič může přepínat mezi pohonem na všechna čtyři kola nebo pohonem pouze na zadní kola a snižovat tak spotřebu paliva na silnici. Důležitým rysem vozu je možnost zabrzdit na svazích o extrémním sklonu prostřednictvím parkovací brzdy připevněné hned za redukční převodovkou. Díky tomu umístění dochází k silnějšímu momentu odporu a lepší brzdné schopnosti.
Massif je k dispozici v mnoha variantách, které nabízejí maximální výkon pro všechny typy použití. Dva 3 l motory a čtyři verze, které lze přizpůsobit různým požadavkům. Ve verzi s delším rozvorem náprav (2768 mm) se nabízí jako pěti dveřové kombi, pick-up a kabinka s podvozkem. Verze s kratším rozvorem (2452 mm) je v třídveřovém provedení. Vůz je k dispozici v kategorii N1 a M1 s počtem cestujících 2-7.
Pod kapotou Massifu se nachází zatím poslední generace třílitrového dieselového motoru EGR s výkonem 107 kW a maximálním točivým momentem 350 Nm. Účinný, spolehlivý motor s optimální silou zajistí maximální výkon v nejtěžších podmínkách. Vůz je v nabídce i s motorem o výkonu 130 kW s proměnlivou geometrií lopatek turbodmychadla. Disponuje točivým momentem 400 Nm a řadí se tak k nejsilnějším motorům ve své třídě.
Giugiaro přizpůsobil design exteriéru vozu jeho základnímu určení – jízdě v terénu, mimo silnice. Exteriér se proto vyznačuje vysokou funkčností. Interiér je dokonale navržen tak, aby poskytoval maximum pohodlí. Ergonomie kabiny snižuje stres a napětí při jízdě v off-roadu. Vůz poskytuje pohodlí srovnatelné se silničními vozy. Čalounění sedadla je v látce nebo kůži. Z důvodu údržby je k dispozici i verze čalounění ze syntetických materiálů.
I při plném zatížení má Massif stoupavost 100procent a honosí se předním nájezdovým úhlem 50 stupňů. Zadní nájezdový úhel je 30 stupňů a přechodový sklon je 24 stupňů. Se standardní nápravou se může brodit v půl metrové hloubce se světlou výškou 20 cm.
Zkušenosti společnosti IVECO na trhu 4x4 vozů se šíří od řady lehkých užitkových vozidel Daily, až po ty nejtěžší – Eurocargo a Trakker. Všechny tyto vozy jsou ideální pro přepravu zboží, lidí a vybavení do míst, kde je to nejvíce potřeba, ale kam se obyčejné vozy nedostanou. Často jde o nasazení v podmínkách obecného ohrožení.
Iveco
Automobilka Iveco navrhuje, vyrábí a prodává širokou řadu lehkých, středních a těžkých užitkových vozů, off-road nákladních vozů, městských i meziměstských autobusů a speciálních vozů určených k hašení požárů, na jízdy mimo cesty a silnice, pro civilní obranu a ochranu obyvatel.
Společnost Iveco zaměstnává 24 500 lidí a provozuje 27 výrobních jednotek v 16 zemích na světě. Při výrobě svých vozů používá vynikající technologie vyvíjené v 5 výzkumných centrech. Kromě Evropy jsou továrny společnosti také v Číně, Rusku, Turecku, Austrálii, Argentině, Brazílii a Jižní Africe. Technickou podporu kdekoli na světě, kde pracují vozy Iveco, zaručuje více než 4 600 servisních míst ve více než 100 zemích.
TZ. Iveco
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.